Loppuvuoden 2020 alennusmyynnit: 11.11., Black Friday, välipäivät, jne

Dyson ollut useamman vuoden lähes päivittäisessä käytössä. Lemmikkieläimiä kun on niin karvan määrä ja muuta pölyä löytyy paljon. Se minkä kannattaa huomioida on, että päädyit mihin tahansa varsi-imuriin niin käyttöaika on noin 50% siitä mitä valmistaja ilmoittaa.

Ollut hintansa arvoinen tuote (ei ole mikään halpa peli), aina latauksessa ja helposti saatavilla (seinätelineessä):

Muut mukana tulleet suulakkeet eripaikassa, tuossa ne mitä tulee käytettyä eniten:

Kotoa toki löytyy normaali Dysonin imuri myös mutta sitä ei tarvitse esillä pitää. Olen Dysoneita käyttänyt tommotteet 15 vuotta ja en ole katunut päätöstä.

2 tykkäystä

Jos Moccamasterin kahvinkeittimistä tulee vastaan tarjouksia vastaan otan vinkkejä vastaan, toistaiseksi mennään vielä budjettikeittimellä, mutta jos hyvällä tarjouksella löytyisi :smile:

1 tykkäys

Välitelakalla oleva Moccamaster löytyy Verkkokaupasta nyt hintaan 149e (norm 189e). Suosittelen ehdottomasti tuota mallia, jossa suodatinpussille on oma pidikkeensä. Taitaa olla vielä automaattitippalukolla.

Tuota paremmilla alennuksilla noita harvoin löytää, eli sinänsä ihan hyvä ostopaikka, jos tarvetta on. :+1:

2 tykkäystä

Makuasia.

Itse haluan ehdottomasti perusmallin, jossa suodatin on pannun päällä. Ei reistailevaa tippalukkoa, eikä kahvipisaroita pöydillä/lattialla/lämpölevyllä.

Perusmallia saa silloin tällöin ~99€ tietämissä.

5 tykkäystä

Tämäpä, itsellä myös Moccamaster etsinnässä.

Tällä hetkellä arvon myös Garmin Fenix 6 pro:n ja 6X pro:n välillä. Molemmat saisi tarjouksesta hintaan 579€.

Onhan tuo 6X versio iso.

Varsi-imureista vielä sen verran että kannattaa hyödyntää sitä palautusoikeutta ja rohkeesti ottaa kokeiluun! Itse tein sellasella hetkellä hankinnan, että Powerista sai 5v takuun sille… Ja pitäisi kyllä olla vaihdettavissa tuo akku Philipsiin. Kunhan et osta alle 300€ leluja…

Mulla on just toi perusmalli, ärsyttävää näpräystä ja tippoja lattialla ja pöydällä kun siirtää pidikettä lavuaariin keiton jälkeen . :grin: Mutta makuasioita :slight_smile:

Meillä on keittimen lähellä keittiötasolla pikkulautanen, jolle pidike pusseineen siirretään keiton jälkeen. Saa siinä rauhassa kuivahtaa eikä tuo lautanen edes pahemmin kastu, kun ei meillä kahvinkeitossa niin hätä ole. Pidike saa pannun päällä pusseineen valua pari minsaa ihan rauhassa.

Tippalukolliset on kokeiltu, ei tullut semmoiseen kaipuuta meillä. Tapansa ja makunsa kullakin, siinä olet hyvin oikeassa. :wink:

Itse taas inhoan moccamastereita. Juuri sen takia kun joko niissä ei ole tippalukko tai sit se on sellainen reistaileva romu. Lisäksi moccamaster on törkeän kallis verrattuna muihin keittimiin. Kahvin maussa en ole huomannut eroa moccamaster eduksi.

En ymmärrä moccamaster hypetystä. Perus Melissa meillä, vesisäiliö irrotettava täyttöä varten. Ajastus löytyy aamukahville, muuta ei tarvii…

Edit: Purujen ja veden määrä/laatu vaikuttaa enemmän makuun, kuin muut höpöhöpöt…

2 tykkäystä

Meillä kun on nyt uutta varsi-imuria testattu, niin puhdistuksessa näppäräksi on havaittu ihan semmoinen tavallinen pulleapäinen meikkiharja eli puuterihuisku. Hellävarainen suodattimenkin putsaamiseen. Ja kun säiliön koko on 1.2 litraa, niin tuolla huiskulla kyllä lähtee. Itse on tullut imuroitua ja puhdisteltua, joten kokemus puhuu…

En itsekään enää niin varma ole asiasta, vaikka tällä vuosituhannella ei muita kuin Moccamastereita (2 kpl) ole ollutkaan. Onhan niitä kilpailijoita tullut ja jos keittimeen 50-100 euroa laittaa, niin melkoisen hyvää kahvia pitäis kyllä jo tulla. Jotkut 10-20 euron muovisen sorttiset laitteet on sitten eri juttu. Moccamaster on “ikoni” ja ns. varma valinta. Ei tarvitse miettiä enempää.

1 tykkäys

Ei liity nyt tähän aiheeseen, mutta kestävyys ja varaosien saatavuus olleet itselle tärkeimmät pointit. Muutenkin olen itse kulutusyhteiskuntaa vastaan. Melissat sun muut saat usein heittää pois kun pannu menee rikki - halvempi ostaa uusi. Moccamasteriin saat osat Gigantista tai Powerista, ei tarvitse kodinkonehuolrofirmoja yms.

4 tykkäystä

Niin, tuo keitin on ollut meillä 6v ei mitään vikaa. Pieni on pannu, mutta termarin kanssa pärjännyt myös juhlien aikaan. Maksoi tuo muistaakseni 80€, joten ei verrattavissa niihin 20€ keittimiin, mihin ehkä viittasit? Näköjään muistin nimen vähän väärin: Melitta optima timer, johon muuten saa varapannun ostettua… :wink:

Moccamaster on kyllä hyvä ja pitkäikäinen hankinta. Rekisteröimällä siihen saa vieläpä 10 vuoden takuun.

Meillä on töissä 8kpl Moccamastereita, jotka ovat olleet 8-16 aikavälillä taukoamatta päällä jo 10 vuoden ajan. Jokusen hajonneen kannun on joutunut niihin vaihtamaan (kun joku epähuomiossa tiputtanut/kolhinut), mutta muutoin yksikään keitin ei vielä osoita hyytymisen merkkejä. Moccamasteriin onneksi saa myös noita varaosia.

5 tykkäystä

Ihan samalla tavalla siihen Melittaankin saa niitä varaosia, eikä tule millään tavalla halvemmaksi ostaa uusi laite pannun rikkoutumisen takia.

Aikoinaan tuli Melitta Aroma Signature otettua Moccamasterin sijaan, kun oli testeissä saanut parempia arvioita.

2 tykkäystä

Joo, meilläkin työpannuna pyörinyt Moccamasterita vaikka hurumykket. Kyllä ne yleensä hyvin on kestäneet. Itsellä eka Moccamaster oli niitä parhaita malleja kaikilla herkuilla, mutta kun siitä yli 10-vuotiaana yksi keinukytkimistä hajos, niin kyllä se lähti pikkuhiljaa romuksi. Käyttövuodet kyllä näkyivät jo laitteessa muutenkin. Hieman nuhjuinen kannu jätettiin varaosaksi seuraavaan.

Olishan meikäläinen sen kytkimen varmaan saanut vaihdettua, mutta olihan se keitin jo aika skulahtanut. Muistaakseni se neliömäinen vesisäiliön kansi oli osoittanut halkeamisen oireita. Mikä kyllä hieman ihmetyttää.

Piketasta ainakin sai kannuja moniin keittimiin. Ihmettelen kyllä miten niitä kannuja hajoo. Meillä on ollut ainakin viis kahvinkeitintä eikä yhdestäkään ole kannu hajonnut. Jotain muuta on tapahtunut. Kaikki on kyllä vuosia toimineet, jopa halvimmatkin. Kuumana pito oli kyllä jossain tosi heikkoa.

1 tykkäys

Telialta liittymä tarjous:

Hei, säästät 264 €, kun vaihdat puhelinliittymäsi meille! Singles’ Day -tarjouksena Rajaton 150 M -liittymä vain 18,90 €/kk 24 kk ajan, jonka jälkeen 29,90 €/kk. Paketti sis. rajattomasti puhetta, viestejä ja nettiä 150 M nopeudella kotimaassa, pohjolassa ja Baltiassa sekä 20 Gt EU-nettiä. Ei määräaikaisuutta. Lisäksi saat koodin, jolla katselet uutta C More TV:tä 3 kk 0 €, jonka jälkeen liittymäasiakkaan etuhintaan 4,95 €/kk. Tarjous on voimassa 15.11. asti ja koskee vain uusia liittymiä tai numeronsiirtoja Telialle. Tilaa heti Telia Kaupasta tai osoitteesta telia.fi/liittymatarjous T. Telia

18 viestiä siirrettiin ketjuun: Kodinkoneita ostamassa

Tämä on ollut ihan normaali käypä hinta jo ainakin vuoden ajan. Itselläni on juuri tuollainen paketti.

Elisa laittoi tekstiviestillä vastaavan liittymän tarjouksen 19,90€/kk ja kaupan päälle lahjakortti. Heiltä tosin tulee tämä tekstari minulle kuukauden välein.