Maaestojen kierto VPN-yhteyden avulla

Voisiko tässä olla syy? Yritin mennä suoraan IIHF sivujen kautta, ja valitsin sieltä liven ja livestreeminen. Nämä streemit olivat blokattuja joka selaimella ja asetuksilla, vaikka yritin Hollannin proxyn kautta ja Operan VPN:n avulla? Youtubestakin jotain löysin, mutta ne olisi vaatinut rekisteröitymistä.

No meni hermo ja otin Cmoren tilauksen.

Mikäs on hyvä ja halpa VPN? Tutustuin NordVPN, ProtonVPN, Freedome ja Avast SecureLine.
Eihän nuo tietenkään mitään miljoonia maksa, mutta taas yksi “ylimääräinen” 4-10e/kk… Freedome tietenkin suomalaisena tuotteena houkuttelee, mutta onko jotain parempaa?

Vpn.ht on hyvässä maineessa, mutta ei omakohtaista kokemusta. Kollega tuota kehui ja tuli siten tutuksi.

1 tykkäys

Itse käytän kännykässä ja tabletilla ilmaista Windscribeä, joka ei ole nopein eikä turvallisin, mutta 10 -gigatavua/kuukausi riittää omaan käyttöön.

Arvostelu:

Tietokoneella on F-Securen Freedome:

1 tykkäys

Mä olen käyttänyt Freedomea jo vuosia ilman ongelmia, sain YTK:n kautta vielä alehintaan viimeisim!än tilauksen.

NordVPN on myös hyvässä maineessa ja kaverni otti noiden tilauksen, eikä ole moitteita kuulunut.

1 tykkäys

Varmaan vaikuttaa että mihin sitä vpn:ää käyttää, mutta pia (private internet access) ollut vuosia käytössä ja hyvin pelaa ja kaista on hyvin lähellä normaalia.

1 tykkäys

Onko tai tuleeko ongelmia??

Miten näen Tapparan pelit Telia TV:stä EU:n ulkopuolella?
Telia TV on mutta haluaisin katsella peliä Omppuläppäristä.

Mitä tarvitsen ja mistä saan tarvitsemani?

VPN… Freedome 3€ kk telialta… Otin CHL varten sen :smiley: Kai noita ilmaisiakin on mutta ite en oo löytänyt miellyttävää vaihtoehtoa joten maksan tuon 3€ kk mielellään että toimii varmasti :smiley:

1 tykkäys

Onko tuossa joku datan max määrä?

Mun mielestä ei oo rajoja. Varmistan.

@blueoval telian sivuilla ei mistää määristä mitään mainita, hyvin olen pystynyt katsomaan kaikki CHL pelit aikaisempina vuosina.

1 tykkäys

Mulla olisi tarve lähes kymmenelle pelille.:grimacing:

Tarvii kysyä Telian chatista.

Eikö tämä ole jotenkin omituista?
Telia myy palvelua joka toimii EU alueella ja sitten siihen myydään lisäpalikka jolla toimii myös EU alueen ulkopuolella.:grin:

2 tykkäystä

Freedomessa ei ole max -datamääriä.

Ilmaisissa voi olla, kuten Windscribe (10gt/kk per sähköpostiosoite…).

Itsellä kummatkin käytössä.

Ps. Toki netti aina voi hidastua VPN -käytön seurauksena eli lopputulos voi riippua siitäkin millainen netti kohdemaassa on ja valitusta VPN -serveristä…

1 tykkäys

Nyt mulla on ratkaisu miten näen pelin puhelimesta ja se on tuo VPN ja Freedome.
Puhelimessa on toimiva Telia TV sovellus.

Ihan ei ole enää ehkä tämän ketjun asiaa mutta sivuaa sen verran läheltä että jatkan samaan ketjuun.
Jos nyt haluan katsoa peliä Omppuläppäristä niin tarvitsen tuon Freedomen 1-3 laitteelle ja hinta on 6,90€/kk.

Tämä ihan ok vielä.
Millä mä saan sen pelin näkymään Omppuläppäristä kun Telia ei saa sitä soitintansa tehtyä että pelin näkisi jollain oikealla selaimella???

Freedomesta saa testiversion ilmaiseksi käyttöön muutamaksi päiväksi (Omppuläppärillekin), jolla voi testata systeemit kuntoon ennen matkaa.

Muistaakseni ainoa vaihtoehto Omppuläppärille oli Telian logiikan mukaan Chrome -selain + TeliaTV -plugin, mutta voin olla väärässäkin.


Tässä ketjussa lisää:

Edit. Lisätään nyt vielä, että ei VPN - käyttö pahasta ole matkoilla noin muutenkaan, jos haluaa vähän tietoturvaa (varsinkin, jos käyttää ilmaista WIFIä jne).

1 tykkäys

Tämä asia ei ole mulla ihan täysin hallussa joten kysyn vielä.
Jos mulla olisi tuo Freedome ja Chromecast, saisinko pelin näkymään hotellin telkkarista EU:n ulkopuolella yhdellä Freedomella vai tarvitseeko Chromecast omansa?

Et saisi. Sen verkon maa jossa Chromecast on, on se mikä merkitsee. Kaukosäätimen (puhelin) maa ei merkitse.

1 tykkäys

Kun sinulla on tämä asia aivan selkeästi täysin hallussa, niin miten itse ratkaisisit ongelman?
Olemassa olevat laitteet ovat iPhone jossa Telia TV sovellus + Omppuläppäri jossa ei ole Chromea (sen asennus plugineineen ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta) ja Tapparan pelejä pitäisi katsella EUn ulkopuolella.
Puhelimen näyttö on hiukan pieni, mutta siitäkin peliä olen joskus seurannut.
Läppärin näyttö olisi isompi mutta se Chrome ei ole houkutteleva vaihtoehto.

Ping @bastardo
Kiitti vinkistä!

F-Secure Freedome 1 vuosi, 3 laitetta 29,90 € (norm. 49,90 €)
F-Secure Freedome 1 vuosi, 5 laitetta 34,90 € (norm. 59,90 €)
F-Secure Freedome 1 vuosi, 7 laitetta 39,90 € (norm. 79,90 €)

Puhelimeen/ipad juurikin tuo freedome VPN ja kaupasta HDMI piuha plus adapteri mikä käy HDMI/lightning pää. Tällä kombolla olen itse mennyt reissuissa. Helppoa kun laitat puhelimesta tai ipadistä halutun ohjelman pyörimään ja piuhalla kuva töllöön.

Edit etenkin reissatessa hyvä koska puhelin tulee aina mukana ja yksi HDMI piuha ei pahemmin tilaa vie eikä painoa ole.

1 tykkäys

Jepjep.

Et ole näköjään testannut tuota Telia TV:n kanssa?
Telia TV ei tue tuota ratkaisua.
Ihan itse olen tämän todennut.

Ping @ljpp