Tässä lienee sama tuote kympillä tarjouksessa?
edit: vai onko vain mobiililaitteille
Tässä lienee sama tuote kympillä tarjouksessa?
edit: vai onko vain mobiililaitteille
Tällä Freedomella ei ilmeisesti pysty kattoon jenkkien tms. Netflixiä? Juu ja se ei ole laitonta kun joku luultavasti siihen kiinnittää huomiota, itte Netflix ei siitä vissiin pidä, mut muuten lain kannalta ok. Eli melki kannattaa miettiä jotain muutakin VPN palvelua?
Maksulliset tietenkin niitä parempia ja hyvinkin pitkään toimineita ja ison asiakaskunnan omaavia. Mut tietty oman tarpeen mukaan miettii…
Ite joskus viä luultavasti kokeilen VPN palvelua? Tähän mennessä en oo nähny tarvetta jo pelkästään sen takia että hidastaa nettiä kovasti… Siis sen verran kokemusta on sitä Opera selaimen omaa VPN oon kokeillu ja se ainakin hidastaa.
@AnSo Kokeilemalla selviää HDMI adapterin tilanne. Viimeksi tilanne oli kaiketi tämä.
Netflix ja muut blokkaavat VPN:n palvelimia sisällöntuottajien käskystä – eivät pahuuttaan. Elokuvat ja sarjat lisensoidaan alueittain. Suosittelen kokeilemaan VPN palveluita. Esimerkiksi useaan kertaan mainitsemani vpn.ht maksaa 1$ ensimmäiseltä kuukaudelta. CHL on sopivasti tulollaan, niin siinä on hyvä käyttötapaus testaamiseen.
Näyttäis olevan myös Windows, eli sama versio kuin ylempänä. Hyvä tarjous
Kannattaa kikkailla kotimaassa setuppi ensin kuntoon, mutta periaatteessa, jos ulkomailla kännykässä on riittävän nopea netti VPN -kanssa, niin Chromecastinkin voisi ehkä saada toimimaan yhdellä Freedomella.
Edit. Todennäköisesti ei toimi…
Ps.
F-Securen kampanjoista hinta on kolmelle laitteelle vähän rontti 4€/kk (tai muutama pvä ilmaiseksi, joskus jopa 1kk)
Freedomekin kustantaa 14,95€/vuosi (1,25€/kk), kun muistaa kerran vuoteen käydä Hulluilta Päiviltä sen hakemassa (tai ostaa Hullujen Päivien verkkokaupasta).
Netflix on tosiaan nähnyt paljon vaivaa, jotta maaestoja ei kierrettäisi. Latasin muistaakseni joskus selaimeen jonkun lisäosan, jolla sai jenkkisisällön näkyviin. Nykyään ei viitsi ottaa turhia tietoturvariskejä.
Ainakin pari vuotta sitten Freedome ei reitittänyt VPN-tunnelin läpi hotspotin liikennettä vaan pelkästään isäntälaitteen liikenteen. Kun kysyin onko tuollaista tunnelointia tulossa niin F-Securen ukkojen reaktiot oli vähän sellaisia, että ei.
Konfiguroituuko Freedome normaaliksi VPN yhteydeksi vai kikkaillaanko yhteys sovellustasolla? Käyttöjärjestelmäkin saattaa vaikuttaa.
Konfiguroituu normaaliksi VPN-yhteydeksi.
@BlueOval, jos sattumalta olet Osuuspankin omistaja -asiakas, niin VPN -ohjelman (Freedome) saa ilmaiseksi 6 KK F-Secure TOTAL -paketin mukana.
https://www.op.fi/f-secure-omistaja-asiakas
Omistaja-asiakasetu F-Secure TOTAL -palvelusta
Osuuspankin omistaja-asiakkaana suojaat tietokoneesi ja mobiililaitteesi etuhintaan F-Secure TOTAL -tietoturvapaketilla. Saat ensiluokkaisen palvelun käyttöösi 6 kuukaudeksi maksutta ja ilman sitoumuksia (arvo 39,95 €), jonka jälkeen voit tehdä vuositilauksen alennettuun hintaan 49,90 € (norm. 79,90 €). Etu koskee F Secure TOTAL -tietoturvapalvelua, joka kattaa kolmen laitteen suojauksen.
Mä en tarvitse tuota kuin vajaaksi kuukaudeksi
Tosin tuo aikaväli osuu kahdelle eri kuukaudelle.
Kaikissa ilmaisissa jutuissa on joku koukku, koska ilmaista lounasta ei ole.
Niin ja joo…Olen Osuupankin omistaja-asiakas joten tämä harkintaan.
F-Secure tarjoaa samaa palvelua ilmaiseksi 30 päiväksi.
Tässä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Saa 6kk toimivan paketin ilman sitoumuksia ja voi jatkaa tilausta, jos niin haluaa (olen eri yhteyksistä noita ottanut).
Kai se kuitenkin pitää ihan itse irtisanoa sen 6kk jälkeen?
Sen kun unohtaa niin sittenkö maksetaan koko vuosi?
Aikaisemmin 6kk vastaavissa (ei OP) tilaus on vain loppunut ja pitänyt tilata jatkoa erikseen, mutta voit toki itsekin varmistaa asian ennen tilausta.
Saat ensiluokkaisen palvelun käyttöösi 6 kuukaudeksi maksutta ja ilman sitoumuksia (arvo 39,95 €), jonka jälkeen voit tehdä vuositilauksen alennettuun hintaan 49,90 € (norm. 79,90 €).
Tämä otettu käyttöön. Kiitos vinkistä.
Melkoinen kuristin tuo Freedome on yhteysnopeudelle kun sitä testailin.
Parhaallakin nopeudella alle puolet siitä mitä ilman Freedomea tulee.
Yhteyden salaus ja liikenteen läpikäynti seurantapaskeiden poistamisen vuoksi sekä vastapäässä “ylimääräinen” serveri joka hoitaa kaikkien käyttäjien salauksen purun näkyy varmasti nopeudessa.
Kaikki VPN:t hidastaa yhteysnopeuksia, mutta serverikapasiteetista riippuu kuinka paljon.
E: testasin huvikseni, Freedomen Suomen serveriin wlanin yli tabletilla 50/50MB liittymässä fast.com antoi tulokseksi 59/55MB. En voi valittaa.
Tästä varoittelin ja juuri näin käy VPN- serveiden kanssa - ei pelkästään Freedome. Tämän lisäksi ulkomailla pitää olla myös hyvä netti siellä missä aikoo matsia katsoa ja jos katsoo mobiilinetin yli kannattaa varmistaa millainen liittymän laskutus on (ulkomaan data).
Telialle pitäisi riittää eurooppalainen serveri ja niiden välilläkin voi olla nopeuseroja (siihen maahan nähden missä itse on).
Toisinsanoen kannattaa testailla fast.com :in kanssa ennen matseja netin ja VPN -servereiden nopeuksia ja yhteistoimintaa.
Huomenna pitäis saada peli näkyviin. Viime vuonna pärjäsin Operalla ja sen vpn-asetuksilla. Homma on vähä vierasta maaperää. Oon op:n omistaja-asiakas. Peliä katselisin Macbookilla, Acerin Chromebookilla tai iPadilla. F-securesta mulla on semmonen mielikuva, että se hidastaa konetta ja on noissa mun laitteissa vähä turha.
Olisko kuitenki fiksuin ottaa se f-secure vaikka Macbookkiin? Kai siitä tämmönen normaali mies oikeen asetuksen löytää peliä varten? Vai onko muita vinkkejä?
Tämmöistä sanoo F-Securen sivut:
TUETUT KÄYTTÖJÄRJESTELMÄT
Windows 7 (SP1) tai uudempi, macOS 10.12 (Sierra) tai uudempi, iOS 11 tai uudempi, Android 5.0 tai uudempi
ARM-pohjaisia tabletteja ei tueta. FREEDOME VPN ‑tuotteen luonteen takia se ei ehkä toimi kaikissa maissa.
Ps. CMoren saa kuukaudeks ilmaseks, oon kyllä edun jo käyttäny mm-kisojen aikaan, mutta ehkä vaimon tunnuksilla…
Mäkpuukkiin minäkin tuon asensin.
Sen saa kolmeen laitteeseen ja laita vaikka kaikkiin kolmeen jos siltä tuntuu.
Väitän että tuon asennuksen jälkeen jotkut asiat kestää hieman kauemmin.
Ihan jäljillä varmasti olet.
Varmasti löydät kun minäkin aion löytää.
iPhoneen tuo asennus oli hiukan mutkikkaampi mutta nyt se on sielläkin.
Ping @iceman