Maalivahtipelin ihmeellinen maailma

Mielenkiintoinen ehdotus.

Kovin helposti pelaamaan lähtevä maalivahti lentää rähmälleen, kun vastustaja ottaa pienenkin kontaktin. En ehkä sallisi taklaamista, mutta jos maalivahti lähtee pelaamaan kiekkoa, saisi häneen kontaktia ottaa. Eli maalivahtia ei tarvitsisi väistää.
Joku itse ilkimys puhuisi pyhästä lehmästä.

Enpä tiedä tulisiko pelistä hyökkäysvoittoisempaa. Saattaahan joku puolustus pelata omaa “träppiään” todella syvällä omalla alueella tämän takia.

Emil Larmin sykekäyrä kauden ensimmäisestä pelistään.

Ainoa mikä tuossa itseäni yllättää on se, ettei erätauon aikanakaan syke laske alle 90.
Mikä mahtaa kaverilla olla leposyke ja maksimi?

Mitähän sieniä ehdottaja näin syksyllä syönyt.
Että maalivahtia voisi alkaa taklaamaan.
Morjens.

Ajatusleikkinä kauteen pitäisi varmaan lähteä vähintään viidellä mokella.

Niemi rupeaa nukkumaan öisin,ei enään niinkään töissä.

(#LevtchiFever) #168

Maalivahdit framilla kauppakeskus Veskassa “Veskarit Veskassa” -tapahtumassa su 10.9. klo 12–16. Hrachovinan lisäksi lauteilta löytyy Ilveksen Lehtonen sekä jääkiekon ulkopuolelta Vonk (salibandy, KooKoo) ja Hilander (jalkapallo, Ilves). Paikalla myös toinen tapparalainen eli Kanada-malja. Antti Mäkinen haastattelee.

Sinne tutustuun maalivahteihin, esim. Lehtoselta voisi kysyä luistimen liikeradoista. No, läpällähän mä.

MV-varuste hypellähän on myös tänä lauantaina maalivahdeille suunnattu HYPE-päivä

Lauantaina 2.9. HYPE-PÄIVÄ vol.2!!!
Viime vuodelta tuttu menestysresepti; paikkana Haka2 Tampereella, jää varattu Hypelle klo 9-14.
Mahdollisimman laajasti vaan omia kamoja mukaan, ideana se että pääsee laajasti hypistelemään, hifistelemään ja testailemaan jäällä sekä muiden kamoja että hypeimpiä uutuuksia.
Sana kiertämään! Isoin pointti on kuitenkin saada vertaistukea koko Hakametsä täyteen.
Tapahtumalle on luotu myös eventti, mutta siihen kutsuminen on jotenkin liian ATKta.

Hype-päivä mahdollistuu yhteistyöyritysten maksamien osallistumismaksujen kautta. Mukana tapahtumassa tällä erää;

• Koppi Shop / Vaughn Finland
  • TMI Jari Nordman
  • Sportia 10, Tampere
  • Wall Mask
  • Varusteverstas/ Kova goalie
  • Warrior Finland
  • JER53Y

Demosettejä tarjolla ainakin seuraavat (+ toki kanssahypettäjien kamat)

• Vaughn V7 Pro Elite carbon- hanskapari
  • Warrior Ritual G3 ja GT
  • CCM Eflex3
  • Bauer Vapor 1x
  • KOVA 33+2-setti
  • KOVA 35+2-setti

Lisäksi tapahtumassa järkätään paikallaolijoiden kanssa ainakin kolme arvontaa;
Tonzartin custom-maalaus. Huikea palkinto, on käytössä sitten uusi tai jo murjotumpi maski.
Toinen arvontapalkinto on Warriorin uusi lippulaivakomppari CR1 sopivalla korkeudella. Mailan hinta liikkeessä noin 200e. Ei hullumpaa siis.
Kolmantena palkintona KOVA goalie custom-kaulasuoja omilla spekseillä.
Jengiä yritetään pitää hereillä myös virvokkeiden avulla. Tarjolla on energiajuomaa ainakin ihan unisimmille.
Kaikki veskarihenkiset paikalle ja sana kiertämään!

Minä olin lupaillut viime vuonna tuonne non stop jääharjoitteenkin, mutta se ei onnistu, koska pidän tuolloin veteraaniklinikan Virroilla. Sinne tulee 20 maalivahtia, jotka kaikki olisivat muuten osallistuneet tuohon Hypepäivään. Minun päivä oli hypeläisillä tiedossa etukäteen, mutta tuo silti haluttiin vetää samana päivänä???

Harmi, ettemme pääse tuonne, koska nuo 20 mokkea ovat aika aktiivisia hypeläisiä.
Hieno päivä sinne tulee meidän mokkeyhteisöltä. Menkää ihmeessä käymään.

(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #171

Tarvitaankos noissa tapahtumissa ampujia? Mä voisin joku vuosi tulla, nousis kaikkien itseluottamuskin, kun ykskään kuti ei uppois selän taakse. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Mäkin olen joskus @Messi :lle luvannut lähteä laukomaan. Menee maalivahdeilta itseluottamus.

Tänään oli taas se päivä vuodesta, jolloin tiimini piti Aikapoikaklinikan veteraani- ja harrastemaalivahdeille Virroilla. Meillä oli 20 mokkea ympäri Suomea. Enemmänkin oli halukkaita, mutta pidämme tuon lukumäärän tuossa.
Mahtava päivä taas. Meillä oli mieshauskaa, paljon oivalluksia, oppimista, kokemustenvaihtoa jne. On nuo maalivahdit hienoja ihmisiä :smiley: :smiley:

Vaikka edelleen vereni kuohahtaa kun muistelen Husson yrittämää maalinsiirtoa* kevään 2016 toisessa finaalissa, teko joka oli sekä urheilullisesti että finaalien arvoa törkeästi halveksuva, niin tämä Ylen juttu Hussosta ja hänen kasvukivuistaan sekä maalinvahtien kuvioista Pohjois-Amerikan liigoissa ihan hyvä:

*= HIFK otti lopussa Husson pois maalista ja yritti kuudella kenttäpelaajalla tasoitusta. Kun Husso lähti maalista siirsi hän maalia hiukan, onneksi tuomari huomasi ja antoi Hussolle edes 10min. Jos juttua ei olisi huomattu ja Tappara olisi tehnyt tyhjiin olisi maali hylätty, kun maali ei ollut paikallaan.

Kävin tänä aamuna Facen mokkeryhmässä ja nauroin korvat päästäni. Siellä kerätään jollekki facekaverille mokkepelin huoneentaulua ja sinne saa ehdottaa.
Kyllä minä nauroin. Kerään noita hiukan tuonnempana tännekin niin saatte hirnua kaverina.

Yksi maistiainen ja sille kaveri:

“Ei se siitä”

“Alkuverryttely on pois kolmannen erän torjunnoista”

Oli kyllä harvinaisen perinpohjainen juttu.

Hulluja nuo maalivahdit, ei ihan ekana tulis mielee laittaa paljasta kättä kiekon eteen harjotuspelis.
https://twitter.com/EskoSeppanen/status/911459671965360129

Tuossa mitään ihmeellistä oo. Minäkin työntaisin kämmenen eteen. Se ei satu, kun sen osaa. Sanoo mies joka on ottanut kananmunan kii 90 metrin heitosta😁

Mitä ihmettä Podolskin maalivahti yritti tässä Tolvasen toisessa maalissa (linkki alla)? Ennen kuin veto on lähtenyt mies on jo jäissä ja laskenut päänsä naurettavan alas jättäen samalla varmaankin koko maalin yläosan tyhjäksi. Biryukov näyttää olevan vielä 183 senttiä pitkä, niin tuo kääpiöityminen ennen vetoa kummastuttaa vielä enemmän.

https://www.viasport.fi/urheilu/jääkiekko/uutiset/eeli-tolvaselle-kauden-toinen-hattutemppu-hirmuisella-rannelaukauksella-katso-kaikki-osumat-taalta