Marcus Davidsson

Tostahan vois ajatella, että veljekset jää Tapparaan.
On niin monessa paikkaa sanottu ettei Tuomenoksa vielä tällä kaudella hoida pelaajarekryjä vaan keskittyy ens kauden joukkueeseen.

10 tykkäystä

Tällä kaverilla on poikkeuksellisen hyvä kyky riistää kiekko vastustajalta mailaa nostamalla. Eilen nähtiin useampi tilanne, jossa onnistui karvaamaan kiekon itselleen tällä tavoin.

Pelikäsitys ja syöttötaito ovat myös erittäin hyvää luokkaa. Pelasi esimerkiksi Ojamäelle aivan tuhannen taalan tontin tarkalla syötöllä 2vs1 -hyökkäyksessä, vaikka vastustaja oli välissä blokkaamassa syöttölinjaa. Seppälän maaliin napsahti myös syöttöpiste eilen. Yksi huippumaalipaikkakin oli, mutta niin kuin haastattelussa sanoo, aikaili liikaa.

15 tykkäystä

Itelle ainakin kelpais pidempi lappu. Ei varmaan tulevaa ruotsivalmentajaakaan haittais jos olis jo valmiiks omat Sedinit

15 tykkäystä

Eiköhän kaverien omasta puolesta jo voi sanoa, että ensi kaudella haluavat jatkaa. Viherporilta jos kysytään on toki eri juttu, mutta komppaan @Kurittaja , ja sanon että olisi ihme jos veljespari ei kelpaisi.

1 tykkäys

Aivan loistava peli tänään kyllä Marcukselta. Jalka kulki ja kauas näki, että janosi voittoa eilisen “housuunpaskomisen” jälkeen. Harmi, ettei palkintoa maalin muodossa tullut paikoista huolimatta.

Vahvaa esiintymistä kuitenkin jokaisella osa-alueella. Hyvä palanen tuohon joukkueeseen. Tuo jalkoja ja käsiä. Hyvä combo veljensä ja Puhakan kanssa.

17 tykkäystä

Tämä on selkeästi näkyvämpi pelaaja näistä veljeksistä. Hyvää kamppailua, hyvää luistelua ja ratkaisuhalukkuutta.

6 tykkäystä

Hyvin on M. Davidsson pelannut, pikuisen paremmalla flaksilla ja lapakulmalla olisi tehnyt enemmänkin maaleja. Hyvä aloittaja ja muutenkin vauhdikas pelaaja.

1 tykkäys

Ja ennen kaikkea pelikäsitystä. Tuntuu hyvin löytävän itsensä sieltä missä peli tapahtuu.

1 tykkäys

Liigan tilastojen mukaan:

M. Davidsson 10 peliä, 1+5=6, +1, peliaika 16:22, aloitukset 54,3 %.
J. Davidsson 9 peliä, 2+4=6, +2, peliaika 14:37

Tasatahtiin mennään siis pisteiden valossa. Veljesten peliaika on ollut varsin maltillinen, minkä lisäksi ovat pelanneet alivoimaakin, mihin nähden hyvät tehot.

Marcus oli SHL:ssä tilastojen perusteella alle 50 % aloittaja, mutta Liigassa hän on pystynyt kaapimaan yli puolet aloituksista kotiinpäin. Liekö sitten SHL:ssä joutunut aloittamaan jatkuvasti sarjan parhaita vastaan pelatessaan nelosketjussa.

Muutoinkin kuten edellä on todettu, niin Marcus on ollut veljeksistä selvästi näkyvämpi, vaikka Jonathanin räjähtävä luistelu pistää paikoin silmään. Marcus on päässyt useasti hyville tonteille, mutta ei vaan ole saanut kiekkoa (vielä) verkkoon. Tänäänkin oli Puhakan tarjoilusta aivan avopaikassa eli haistoi tontin hyvin, vaikka ei saanut viimeisteltyä.

Marcus kuitenkin rakentaa peliä usein taidokkaasti, näkee kentän hyvin, ja on erittäin dynaaminen sentteri. Siihen nähden pinnoja voisi olla enemmänkin.

2 tykkäystä

Maaleja kansa vaatii. Paikkojen tuhlailua lukuunottamatta tämä kyllä pelaa kuin mikäkin tähtisentteri, vaikka piti olla vain rosterintäytettä ettei vajaalla jouduta pelaamaan.

12 tykkäystä

Jos jollekin tänään voi posia antaa niin Marcukselle Pelasi mielestäni todella hyvän pelin ja hienoa että sai lopussa palkinnon ohjurin kautta.

Loistava kyky saada itselleen kiekollisenä lisää vauhtia liukunsa kautta.

44 tykkäystä

Fanipoika tulee taas tähän ketjuun vaatimaan jatkosopimusta.

On kyllä minun silmään miellyttävä pelaaja. Ei tässä voi olla muuta mahdollisuutta kuin jatkosopimus. Pystyy haastamaan kiekon kanssa ja tekemään liikkeellään tilaa hyökkäysalueella, näkee kentän hyvin ja hoitaa hommat puolustussuuntaankin. Kamppailupelaaminen myös mennyt eteenpäin tässä kauden edetessä.

Jos kaveri täällä viihtyy niin järjetöntä jos ei pidetä kiinni. Haistan myös vielä lunastamatonta potentiaalia. Kaukalon perusteella ainakin intoa näyttää piisavaan. Voidaan pitää velipoikakin jos minulta kysytään.

Palaan ketjuun seuraavan kerran on aihetta antaa kritiikkiä huonojen otteiden takia.

60 tykkäystä

Olisi kyllä loistavaa jos saisi jatkaa. Toki en tiedä onko kahdelle Davidssonille suunniteltu ensi kaudessa paikkaa vai tulivatko ”liian myöhään” antamaan näyttöjä ensi kautta varten. On selkeä upgrade viime vuoden Platzeriin. Luistelu on aivan timanttia, sama toki veljellä.

4 tykkäystä

Ehdottomasti kyllä jatkoa jos vaan rosterista löytyy lovi näille kahdelle, onneksi tulivat näinkin ajoissa kun varmasti vielä on keskeneräisiä sivuja ensi kaudenkin suunnitelmissa. Toki ensisijaisesti veljesten oma agenda on että molemmat jäisivät jos yhteisymmärrys löydetään, näin vahvasti oletan joten saa nähdä miten tuo vaikuttaa asioihin sekä tuo ensi kaudeksi huhuttu Halloran, luulen että olisi Jonathanin kanssa taistelemassa samoista spoteista. Mutta vielä ketjun virallisesta aiheesta, Marcus kyllä on ollut ehdottoman hyvä haku keskelle.

Unohdin eilisestä viestistä myös oleellisen pointin. Näillä veljeksillä on jokin outo ominaisuus (luistelu?), että saa pitkänkin vastustajan myllyn yhtäkkiä käännytettyä vastustajan alueelle yksilösuorituksilla. Tärkeitä pieniä juttuja, muut pääsee vaihtoon ja saa lepoaikaa.

4 tykkäystä

Sanoisin, että Tapparan paras sentteri tällä hetkellä. Kyllä, jopa parempi kuin Lehterä juuri nyt.

3 tykkäystä

Enemmän kuin tervetullut pelaamaan myös ensi kaudella tänne :fire: Jatkopahvia kouraan!

28 tykkäystä

Ei kahteen suuntaan millään parempi ku Lehterä.

4 tykkäystä

Olen eri mieltä, mutta on kyllä kova pelaaja! Hieno maali tänään ja sitä ennen kiekon riisto.

1 tykkäys

Ainakin minulla on kevään suhteen tätä sälliä kohtaan kovat odotukset, toivotaan parasta.