Matkailu ja matkustaminen

Ensivaikutelma Sveitsistä? Ihan saatanan kallista. Ei kai tuota voi paremmin sanoa. Pieni vesipullo Burger Kingissä 5 euroa. Kaupassa: tuoremehu 1 l 5 egee, 2 desin jogurtti 1.5 egee
Katotaan huomenna, halpuuko kun mennään arkena isompaan kauppaan.
Baarissa kahvi 4 egestä ylöspäin. 0.33 l olut 5 egee ja siitä ihan 7 egeen, ihan Hakamettän hinnat. Muuten ihan näppärä 60 000 asukkaan rantakaupunki, kauniskin. Vois täällä yhden kauden pelata, useammankin jos vaihtoehto olisi aina niin suosittu Novosebirsk.

5 tykkäystä

Ihan uteliaisuutta, paljonko sai pulittaa burger kingissä ateriasta?

Kana- ateria 13-17 frangia riippuen muista täytteistä.

E. 1 frangi= 0.86 egee

Eli yli kympin helposti jos ei muisti pahasti petä?

1 tykkäys

Menehän Liechtensteiniin Vaduziin kahveelle.
Ei muuten riitä Hakametsänkään hinnat.:laughing:

Jonkun verran nähnyt Eurooppaa autossa ja muutamia paikkoja lentokoneella matkustaen. Mutta hienoin kokemus oli ehdottomasti parin viikon matka Kaliforniaan plus pakollinen Vegasin keikka. Yksittäisenä poimintona todella lämmin suositus Pacific Coast Highwaylle. Ajoimme LA-SF välin, siellä kyllä sielu lepäsi niissä maisemissa. Jos siellä päin liikkuu, niin kannattaa ajaa läpi.

8 tykkäystä

Keskipalkka Sveitsissä lienee lähellä 7000€, eli 2,5 kertaisesti Suomeen verrattuna. Siihen nähden nuo hinnat ovat ihan linjassa. Ei sinne kyllä mitään järkeä ole päiväreissua pidempään jäädä huonon ostovoiman takia.

2 tykkäystä

Minä pahoitan mieleni, jos ei ole pekonia aamiaisella… Myös pahoitin mieleni Lontoossa, jossa oli vaan sitä ihmeellistä mukapekoni “back baconia” ja voisin vaikka vannoa, että se oli höyrytetty tai keitetty… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 tykkäystä

Pitäähän pekonin olla tottakai rapsakkaa. Letkeää keitettyä tms. pekonia olen joskus aamiaisella saanut ja se on lähes pyhäinhäväistys! Oliskohan ollut viimeksi jossain Etelä-Italiassa. Parempi kun ei silloin ota ollenkaan…

3 tykkäystä

Minulle oli kolmas kerta putkeen viime viikonloppuna hotelliaamiainen ilman pekonia… Kuinka ollakkaan ehdin edellisenä päivänä mainita asiasta, että onnistun jotenkin löytämään hotellin, jossa ei tarjoilla pekonia aamupalalla. Sen sijaan mustamakkara ja puolukkahillo lohdutti hieman.

4 tykkäystä

Tuosta kuuluukin pahoittaa mielensä.:laughing:

Kaverin kanssa poikettin joskus mutka Lappeenrannassa.
Karjalassa kun oltiin, niin oletin että aamiaisella saa kunnon Karjalanpiirakoita mutta ei…
Aamiaisella oli niitä Saarioisten valmistamia Karjalanpiirakan irvikuvia.
Tästä “riemastuneena” lähdettiinkin sitten siltä samalta seisomalta kohti Tamperetta.
Vieläkin harmittaa.

4 tykkäystä

Oli croisuja aamupalaksi. :croissant: :blue_heart:

4 tykkäystä

Me meinattiin kans viimeksi ajaa toi, mutta kun katottiin se tarkka pituus niin ei olisi aikataulu riittänyt millään. Toi on kartalla yllätävän paljon lyhyempi matka kuin todellisuudessa. :slight_smile:
LA - Vegas Route 66:ta pitkin oli myös jotain sellaista missä sielu lepäsi. Ei sellaista maisemakuvastoa vain näe täällä.

3 tykkäystä

Ajoimme myös jonkun kymmenen kilsaa kuuskutosta Vegasista pois. Oli tosiaan hienoja maisemia.

1 tykkäys

Perjantaina olisi lähtö Moskovan, Kazanin ja Samaran kautta Volgogradiin.:thinking:
Paluumatka lienee hieman lyhyemmän kaavan kautta?:laughing:

5 tykkäystä

Itselleni on hyvin yllättävää että Espanja johtaa Kreikkaa. Molemmissa on tullut eri puolilla käytyä ja kyllä Kreikan hintataso, palvelu ja ruuan laatu on ollut selvästi Espanjaa edellä.

5 tykkäystä

N. 30x Espanjassa ja 10xKreikassa. Ovat riittävän erilaisia. Kreikassa itämaisuutta mukana; koskettaa monen suomalaisen sielua. Paremmuus sama kuin jääkiekko vai taitoluistelu?

1 tykkäys

Itse ollut tasan yhden kerran Kreikassa. Kiva paikka, ei siinä, mutta jos joskus uudelleen ns. rantalomalle erehdyn lähtemään, niin olisihan se varmaan kiva mennä uuteen paikkaan. Itse matkustelen mieluummin pohjoiseen kuin etelän lämpöön hikoileen. Vaikka kyllähän sitä joutui tänä kesänä lapissakin hikoileen :smirk:

En tiedä, missä päin Espanjaa olet lomaillu, mutta jos ruoka kiinnostaa niin San Sebastianissa on parhaat ruokakokemukset minulla koko maapallo mukaan lukien. Paikka sijaitsee Baskimaalla, joten ei myöhäissyksyllä enää kannata mennä, jos uiminen meressä on tärkeää.

On tullut ajeltua pitkä roadtrip itärannikon rantaviivasta aloittaen, sekä muutama yksittäis visiitti ja tietysti Kanarian saarista useampi. Baskimaan nurkka on käymättä, kuten moni muukin alue.

Kun nyt siis ajatellaan äänestyksen mukaisesti rantalomaa, luultavimmin turistialueita, niin valitettavasti Espanjassa syötetään turisteille ihan silkkaa :poop:. Toki jos laittaa pinkkaa pöytään, niin laadukkaita ravintoloita löytyy. Mm. Gran Canarialla oli todella hyvä kreikkalainen ravintola, kreikkalaisen rouvan pitämä.

Kreikassa sen sijaan (olen käynyt vain parilla saarella) kaikki alkaen 3€ pita-gyrosista on ollut täysin kelvollista pöperöä. Myös ihmiset ystävällisempiä tai ainakin palvelualttiimpia.

3 tykkäystä