Matti Järvisen huitominen HPK:n Niclas Luceniukseen 09.01.2019

Tulee mieleen eräs finaalipeli jossa muuan Tomas Zaborskyn maila osui Peltolaa silmään
Ottelurangaistushan oli aivan selviö, mutta silloinkaan kukaan ei nähnyt pelitilanteessa yhtään mitään, vaan kokoustettiin minuuttikaupalla ja kurkittiin mediakuutiolle jossa pyöri hidastus siitä tilanteesta

Ymmärrän toki että kaikkea ei ihmissilmä näe, mutta aivan liikaa tulee tuomioita jälkikäteen käytyjen torikokousten jälkeen

6 tykkäystä

Koskahan tästä tulee arvontahuone ilmoitus jos tulee? Perjantaina puolenpäivän jälkeen?

Eikös se kuitenkin ole pääasia ja noin niin kuin hyvä juttu, että rikkeistä tulee rangaistukset? Mitä sillä on väliä, jos tuomarit on kokoontuneet keskustelemaan? Nykyään kun on tilannehuoneet ja videot, niin olis ihan OK muutos jos tuomarit sais livenä korvanappiin kommentteja niiltä, jotka videoita katselevat.

1 tykkäys

No varmaan olisi mutta ei tuomarit nyky säännöillä voi viheltää tuomioita tilanteista joita he eivät ole nähneet. Tässä tapauksessa kokoontuminen oli sen verran pitkä ettei yhdelläkään nelikosta ollut varmaa näköhavaintoa tilanteesta. Olisi ihan hyvä sääntö että epäselvät tilanteet voitaisiin tarkistaa videolta, mutta nykyisen tilannehuoneen nopeudella tuosta ei kyllä tulisi yhtään mitään.

1 tykkäys

Mistä sää nyt oot näin vakuuttunu siitä, että kyseessä on aivopieru ja turhautuminen? Massi itte kerto, että maila jäi johonki jumiin ja nykäs sen irti. Samalta tilanne näytti mun mielestä. On mullaki kiekkopeleissä jääny maila jonnekki ja kyllähän se irti tulee nykästyä. Jos maila olis ollu Luceniuksen kainalossa, luultavasti Massi olis toiminu samoin. Turha tässä on Massiakaan kritisoida, vaikka vähä huolimatonta olikin mailan käyttö.

13 tykkäystä

Niin odotellaan nyt ensiksi,eteneekö päävideotuomarilta mihinkään.Toivottavasti tulee tiedotetta vielä tänään. Näissäkin vosi olla joku linja kuinka pian päätökset tulee. Ja itse teosta vahingolta näyttää,mutta jos tuommoiset halutaan pois kakkua pitäisi tulla 1-3 peliä.

Matti ja ketjunsa on ollut hyvä, mutta eipä mahdollisella poissaololla juuri merkitystä ole. Pätkä Järvinen tulisi tässä tapauksessa keskelle ja Moilanen on luultavasti palaamassa remmiin muutenkin.

2 tykkäystä

Tossa on linja, kuinka pian päätökset tulee (Liiga):

“24 § Päävideotuomarin päätös asettaa tilanne kurinpitokäsittelyyn tulee tehdä pelipäivää seuraavana päivänä klo 10.00 mennessä ja siitä on ilmoitettava samassa ajassa ottelussa pelanneille joukkueille.”

Tiedotuksen kanssa onkin sitten vähän niin ja näin. Joukkueet siis jo kyllä tietävät menikö tuo käsittelyyn vai ei.

Olen tosi pahoillani tästä, mutta aivopierun tulos:

77 tykkäystä

Vinkistä vaari:

3 tykkäystä

tämä video ei anna tippaakaan selittelyn varaa, kakkua tulee ja on ihan oikein.

1 tykkäys

Videon perusteella ei aihetta edes tutkia. Kyljestä vähän kutittelee mailalla. Voishan tuosta Lucelle jotain kakkua antaa.

7 tykkäystä

Onko meillä noin paljon eri näkemys? Mun silmien mukaan ihan tahallaan lopuksi laittaa mailan jalkoväliin ja vetää lavalla vehkeistä, näetkö asian erillälailla?

Kyllä tuosta tulee peli tai kaksi, harmi kyllä :frowning:

Itse ollut tätä samaa mieltä alusta saakka ja edelleen pysyn kannassa. Matilta typerää toimintaa.

4 tykkäystä

Taisi olla nimimerkki hellnolta sarkasmia. Selvähän tämä nyt on kun videon näkee; kakkua tulee ja se on ihan oikein. Mielenkiintoista lähinnä nähdä kuinka vertautuu Heikkisen kakkuun; siinä meni kyllä kurinpito ihan halpaan kun uskoivat ‘vahingossa-koetin-mailaa-nostaa’ -selittelyt. Tuosta tuli Heikkiselle pelin verran, joten Järviselle lienee vähintään 2 peliä luvassa.

1 tykkäys

Katoin klipin tietokoneella, sillä on ihan päivän selvä kuva, puhelimella ainakin mun täytyy tihrustaa enkä oo tapahtumista ihan saletti.
Tuo sarkasmi noissa asioissa on vähän haasteellista ainakin mulle kun joillain on aika vahvat värilasit päässä.

1 tykkäys

Mää aina välillä tätä videota katson ja koitan nähdä mitä suurin osa täällä eli varman huitomisen munille. En vain näe sitä varmaksi näin käyneen. Ja tuosta videosta Liiga arpoo pelikieltoa?

6 tykkäystä

Tietokoneella tuosta klipistä näkyy ihan selvästi munakoukku.

4 tykkäystä

Juu, maila haarojen väliin ja vetäsy.

2 tykkäystä