Melko raamatullista. Helvetin raamatullista, sano.
Ihan hyvin media on Tapparan suhteen vetänyt, sen mitä huonosti oon seurannut.
Melko raamatullista. Helvetin raamatullista, sano.
Ihan hyvin media on Tapparan suhteen vetänyt, sen mitä huonosti oon seurannut.
Eilen kuuntelin uusimman Rantasen & Nyholmin THF:n. Siellä pojat taas hehkuttaa Tapparaa. Nehän on ihan fanipoikia nyt.
Nehän ny fanittaa aina sitä kellä menee hyvin.
Tyler Morley: “Jukka Rautakorpi sanoi kauden alussa, että hän ei halua pelata niin paljon träppiä kuin aikaisemmin”
Tää nyt on jo peliesitysasiaa, mutta kun tuo video on tässä ketjussa, niin vastaan tähän.
Eli tuossahan koko pointti on se, että on hauska pelata. Pelaajat pelaavat ilolla, ei raivolla. Yleensäkin sillä tapahtuu hyviä asioita, kun nauttii pelaamisesta. Sitten on jos on pakko yrittää ravoisasti, saattaa ehkä saada sen jonkun maalin tai voiton, mutta tappion tullessa putoaa lattia alta. Ilolla kestää pienet takaiskut ja peli rullaa.
Dramaattisin esimerkkihän nyt on Jukka ja Ari Wallinin mökkikeissi. Wanha Talonpolttajahan hymyilee ja heittää läpyskää. Ihan uskomatonta. Kiekkoileva maailma on ihan sekaisin ja studiotiimit paniikissa.
Toivottavasti virne pysyy jatkossakin kasvoilla.
Lisätään vielä syksyn hirviväreissä oleva Camo-lippis päässä sienessä kyykkimässä Arskan mökin takapihalla…
Vain se olisi puuttunut, että olisi onkinut kuhan rannasta, mutta veroraja ei sallinut vielä
Näiden videoklippien ja keskustelujen kautta alkaa vähitellen pääsemään jyvälle, mitä “käärmemäinen ameeba” JR:n ja Tapparan kohdalla tarkoittaa. Totuttuja rajoja rikotaan, jonka seurauksena peli rullaa ja media sekä asiantuntijat ovat ihmeissään ja vähän sekaisinkin.
Itse olen varmaan osin vähän kriittinen tämäntyyppisen medialirputuksen suhteen. Vaikka eiväthän nuo leikkauskuvat itse joukkueen tiloja kaiketi liian kattavasti kuvaa.
Oikeansävyinen virne ja ilo on tietysti aina hyvä. Ja hirvicamo erittäin hyvä.
Jos ei tietäisi taustoja niin tämä Tappara-uutinen saattaisi hämmentää. Tai sitten kierroksen muut pelit ovat olleet todella tylsiä.
Onhan tuossa näkyvillä kaikki päivän tärkeimmät uutiset…
Tartun tähän.
Ensinnäkin: Teksti-tv on pyhä ja otsikkoihin pääseminen on jokaisen viestijän/tiedottajan/organisaation unelma.
Toisekseen: Jos Ässien voitto Tapparasta ei alkukauden jälkeen ole uutinen, niin mikä on? Ylipäätään mielestäni ihan relevantti uutiskriteeri on, että mitä kertoisit vastaan tulevalle kaverillesi ekana k.o. aiheesta tai päivästä ylipäätään?
Jonkin aikaa olen jo pannut merkille, mun mielestä Tapparan hienoa alkukautta ei paljon ole noteerattu missään mediassa. Ei kirjoitella juuri mitään vaikka onhan joukkue pelannut hienosti. Koko ajan saa lukea että Puljujärvi sitä ja tätä ja jokainen hänen tehopiste uutisoidaan erikseen. Mites esimerkiksi meidän Kuusela joka sentään johtaa pistepörssiä ja monta pistettä tehnyt enemmän kuin esim. Puljujärvi.
Ei Tapparasta tarvitse kirjoittaa, koska me ollaan TAPPARA!
Jep! Ei siinä uutiskynnys ylity. Vähän sama, kun uutisoisi, että Prisma myy maitoa.
”Prisma myy maitoa, Tappara voittaa pelejä, vesi on märkää, naisilla on salaisuuksia.”
NO NEWS HERE, PEOPLE!
Puljujärvi on hieman eri asemassa kuin Tappara. Tähtiloiston NHL-kulttuuri tuo sikäläiseen isoon maailmaan isoja ja kiinnostavia tähtiä => suomalainen media seuraa myös julkkiksia esim. Maisa Torppaa oikein suurennuslasilla. Jos verrataan Tapparan menestyksestä uutisointia vaikka Maisa Torpan uutisointiin, ollaan ehkä lähempänä totuutta siitä, mikä ihmisiä kiinnostaa. Jos taas ei Puljusta tykkää, lukee silti todennäköisesti ne uutiset ja taas klikkauksella haetaan negatunteiden nostajaa ja kannustetaan samalla mediaa kirjoittamaan aiheesta lisää.
En laittaisi Puljua ja Tapparaa vastakkain, vaan vertaisin organisaatiota johonkin toiseen organisaatioon ja sitä kautta saatua media-aikaa. Nythän kriisit synnyttävät enemmän huolta ja kiinnostusta kuin asioiden ollessa raiteillaan => ts. Tappara pelaa sillä tavoin, kuin valtayleisö odottaa siltä.
Jos muuten koit, että yritin lytätä mielipiteesi, en todellakaan siihen pyrkinyt, joten pahoittelut siitä jo etukäteen. Yritän vain auttaa avaamaan toisenlaista tulokulmaa näkemykseesi, jotta voit itse pähkäillä miltä Tapparan mediassa oleminen näyttää. Siinä olen kanssasi jokseenkin samalla mielellä, ettei Tapparan alkukausi ole saanut riittävästi näkyvyyttä vs. kontanneet Ilves ja TPS, mutta se taas kertoo paljon meistä suomalaisista.
Äänessä mm. Jussi Tapola ja Michael Garteig.
Huomasin, että Sirkkiä-Jarva oli merkattu kirjoittajaksi, joten luin tämän päässäni hänen äänellään. Artikkelin ainut huono puoli. Tässä oli monta mielenkiintoista pointtia joukkueen suorittamisesta ja koppipuolesta. Kandee lukea.
Sirkkiä-Jarvan jututhan (samoin kuin haastattelut) ovat yleensä erittäin hyviä. Kirkasta parhaimmistoa kotimaisessa ns. lajijournalismissa. Taitaa kirjallisen samoin kuin suullisen ilmaisun tyylillä ja maulla, mikä on suhteellisen harvinaista.
Artikkeleissa ja haastattelussa on pro. Kommentaattorina ja selostajana taas ei, uppoutuu liikaa sinne narratiiviseen maailmaan ja vähän kuin haastattelee itse itseään. Hyvä teksti oli.