Mediapeli - Tappara mediassa 2019-20

Rautakorven Jukan mietteet tulevasta kaudesta Tampere Cupissa.

Lisäksi myös Olavi Vauhkosen ja Patrik Virran haastattelut.

  • Virta haluaa pelata sentterinä ja myös tämmöistä kaavailtu.

  • Toimittaja toi esiin kahvaran.

6 tykkäystä

Tässä on taas yks syy jatkaa Jatkoajan boikottia.

  • Vauhkoselta kysyttiin CHL:stä. Ja koska kaikki jatkista lukevat tietävät sen asenteen kyseistä liigaa kohtaan, oli kysymykset lievästi johdattelevia. Esim. ” kuinka tärkeitä nämä pelit ovat pelaajille”, ”yleisöä ei kiinnosta, mitä lääkkeeksi siihen”.

Virran haastattelu meni lopussa jo aivan absurdiksi kun toimittelija kaivoi asenne arsenaalistaan hienosti ainakin nämä.

  • Minkälainen Tappara tulee olemaan, koska se on ollut kahvaaja.
  • onko suitset tiukalla vai saako pelata
  • mennäänkö tiukasti pelikirjan mukaan vai saako toteuttaa kentällä itseänsä.

Eli kivasti koitettiin saada negatiivista lausuntoo CHL sarjasta, koska Jatkoaika sitä kollektiivisesti vihaa ja sellainen lausunto olisi pönkittänyt hyvin kyseistä asennetta.
Rautakorvesta koitettiin saada vastausta, joka vahvistaisi käsitystä yksinjohtajasta ja despootista. Tämäkin on Jatkiksen sitkeästi ylläpitämä todellisuus.

Tapparasta puhuminen kahvaaja joukkueena vuonna 2019, oli mautonta, tyhmää ja osoitti vaan sen, ettei kyseinen haastattelija ole nähnyt peliäkään Tapparalta viimeiseen 7 kauteen.

Yllättävän helposti muuten paloi allekirjoittaneen hermo.

Rautakorven haastattelussa oli timantti. ”käärmemäinen ameeba” :+1::muscle:

38 tykkäystä

Kyllä on hyvin helppo samaistua tähän. Iha jäätävää kuraa kyllä. Tietää minkälainen sarja CHL on ja että menny eteenpäin selkeesti eikä siel kiintiöpaikkoja enää oo, nii liian johdatteleva kyllä. Ja Tappara kahvaa?? Jääny johki viime vuosisadalle toi toimittaja ja kyllä Liigassa on joukkueita mitkä tekee sitä paljo enemmän. Jatkoaika menee kyl boikottii koko aika enemmän ja enemmän :-1:

1 tykkäys

Tuosta Jukan haastattelusta selvisi sekin, miksi jäätiin HPK:n jalkoihin. Toivottavasti ei tapahdu taas ensi keväänä.

E. Kuunnelkaa tarkkaan kun Jukka puhuu pleijaripeleistä ja rytmittämisestä. HPK ei muuttanut peliään ja marssi jatkoon. Miettikää päätypeliä ja painekarvausta. Sieltä se mielestäni löytyy. Se siitä, koska se on historiaa ja sitä ei voi muuttaa enää taakse päin, ainoastaan tulevaisuuteen voi vaikuttaa.

E: Ei Jukan mielestä. Ymmärsit ihan väärin. Missä minä nin sanoin? Minun mielestä, on kysymys, ja sillä ei Tappran peliin ole paskankaan vaikutusta, mitä mieltä minä olen eikä saakaan olla.

Miksi jäätiin? Siis Jukan mielestä.

Toimittaja ei suoranaisesti tainnut väittää, että Tappara kahvaa, vaan taisi sanoa, että maine on sellainen. Ei pidä olla niin herkkänahkainen, että ottaa tuosta nokkiinsa.

Mutta.

Käsittääkseni sama toimittaja vähätteli “niin sanottuja asiantuntijoita” Rautakorven haastattelussa. Siksi onkin ristiriitaista, että jaksaa ottaa kahvakortin esille edes sivulauseessa. Se ei millään tavalla tämän “toimittajan” osakkeita paranna. Samaa paskaa eri paketissa. Turha luulla itsestään liikoja.

8 tykkäystä

Off topic: Mutta onko täällä vielä ihmisiä jotka eivät boikotoi tätä pärnäisen toimistoa jo täysin? Itse en ole nyt 2-3 vuoteen lukenut artikkeliakaan koska taso on tarhalasten väittelyt “mun isi voittaa sun isin”.

Itse mediapeliin niin somen puolella ainakin alkukausi samaa höttöä kuin aikaisemminkin. Pelaaja X luistelee reeneissä tai nojailee laitaan. Sisältöarvo 0, parannusta voisi tähän laittaa koska some aika iso osa nykyajan mediaa.

2 tykkäystä

Minä olen boikotoinut verkkolehteä aika kauan jo. Ei mitään katsottavaa. Foorumeilla luen edelleen.

1 tykkäys

Kuka tämä toimittaja muuten oli? (Jos mainittiin jossakin niin meni itseltä täysin ohi).

Jaa Tapparalla vai? Musta taas somen puolella on parannettu otetta tasaisesti. Samaa mieltä siitä, että tärkeä ellei jopa jo tärkein media-areena, koska pystyy tavoittamaan ison osan oleellisista kohderyhmistä.

1 tykkäys

Toimittaja on Mika Laakso, yksi Ilves ikuisesti ry:n aktiivisimmista puuhamiehistä. Näköjään tekee tämän kauden jatkoajan youtube kanavalle jääkiekon ympäriltä haastatteluita. Taustoihin nähden siis ymmärrettävät kahva johdattelut. Hernettä en kuitenkaan itse tuosta sen pahemmin vetänyt nenään.

6 tykkäystä

Leinosen mietteitä. Rätisevä haastattelu Jatkoajalta,taustahälyä.

2 tykkäystä

Siinä olikin Ilveksen mies päässy haastatteleen meijän Mikkiä. Hyvin neutraalisti veti taustaansa nähden :joy:

1 tykkäys

Ikinä tekis haastattelua videolle tuommosessa melussa.

2 tykkäystä

Näytti Mikki Ja Krissen olevan ihan Ylen uutisissakin tänään.
CHL:stä jutustelivat, aika lyhyesti tosin.

Toisaalta kait kuranen mikki (no pun) poimii välillä ääniä, jotka ihmiskorvalle ei siinä hetkessä tunnu häiritseviltä. En siis sano, etteikö olisi hälinää, mutta mikki (still no pun) voi korostaa sitä.

3 tykkäystä

Jatkoaika on pyöräyttänyt ilmoille ennakkoanalyysinsä: Analyysi: Tapparan kärkirooleissa on paljon katsomattomia kortteja − nuoret kaipaisivat vastuuta.

Lainaus:

" Nuorten pelaajien nousu avainroolissa

Virta on yksi Tapparan ensi kauden kiinnostavista nuorista pelaajista. Monia muitakin seurassa riittää, sillä oman juniorituotannon helmet Lassi Vanhatalo , Patrik Puistola ja Kasper Simontaival ottavat seuraavan askeleen kohti huippupelaajan statusta. Tapparan kannalta on olennaista, kuinka iso tuo askel tulee olemaan. Kuuselan ja ulkomaalaistykkien takaa on löydyttävä tehoja.

Rautakorven tuntien puolustus on todennäköisesti olemaan melko kokeneiden miesten valtaama, mutta Toni Utunen ja Jeremi Wehmas pääsevät varmasti kokeilemaan liigavauhtia esimerkiksi poissaolojen myötä."

Aiemmin on sanottu nuorten olevan pienessä roolissa, mutta kuitenkin heillä on kirjoittajan mukaan tärkeä rooli menestyksen kannalta. Ja toivotaan hei, että Utunen pääsisi vihdoin kokeilemaan liigavauhtia. On kyllä melkoinen “analyysi” laitettu kasaan.

9 tykkäystä

Onhan tuo hutaisemalla tehty, kun Otto Rauhala oikeana laiturina, Matias Lehtonen puuttuu hyökkäyksesta ja pakistosta puuttuu Hugo Has.

Ilmeisesti toimittaja ei ymmärrä, että tällä kaudella Puistolaa, Simontaivalta ja Hasia ajetaan sisään liigamiehistöön. Odotukset ja peliaika tietenkin nousee, jos esim. Puistola lyö läpi kuten Laine 17-vuotiaana. Laine aloitti liigauran kolmosen laiturina ja päätti sen ykkkösen laiturina.

6 tykkäystä

Toimittaja taitaa olla Ilveksen miehiä, ainakin Twitter-feedin kaltevuuden mittaavan pika-analyysin eli nopean arvion mukaan. Yllättyneitä taitaa olla kuin Ilves-faneja Mouhijärvellä: 0.

https://twitter.com/lassiseppa?lang=fi

9 tykkäystä

Oli tosiaan jotenkin negatiivinen kaiku tuossa artikkelissa. Hyvä joukkue kaikin puolin, mutta jotain tehdään silti vähän väärin. Junnut isossa roolissa olisi Tapparalta riski, nyt kun huippupelaajia hankittu niin sekin on vähän väärin. Lukaisin myös Kärppien artikkelin, ei siellä sellaista sävyä ollut, tai sitten on vain jotkut värilasit.

1 tykkäys