Niinhän se otti Mestaruus
Runkosarjan voitto
Mvp jugille
Pistepörssin voitto King Henrik
Maalipörssin voitto Savinaiselle
Ens kaudella paremmaks ja otetaan vielä pakkien pistepörssin voitto.
Älä unohda herrasmiespelaaja Pekka Saravoa
Onko moni käynyt jo morjestamassa poikaa Ideaparkissa?
Triplaa kohti!
Otetaas mestaruussaunalle yhteislauluharjoitusta. Täältä ylälauteilta voitaisiin lauleskella vaikka Kari Tapion laulamaa Viisitoista Kesää -laulua mukaillen vähän Santun innoittamilla sanoilla. Kehittelin tähän alle ekan säkeistön ja jos joku palstaveli kehittelee sitä lisää niin ollaan vapaita nauttimaan -ja kanadamaljasta välillä löylyä kansalle…
"Eilen sen, kun kuulla sain.
Epäilin vielä korviain.
Mä nauroin, hytkyin!
Joku kertoi niiden nimeään vaihtaneen,
Joku vannoo TBK:n itsenäisyyteen.
Mulle sama se on kuitenkin
Juhlin nytkin.
Seitsemäntoista viiriä nyt nääs!
Todellisen kieltäminen on vain ipan miehen pääs.
Kirvesrintoja ei kaatanut Ipa eikä muutkaan.
Miksi Tappara on taas pojan vienyt pois?
Eikö sitä muille lainata jo vois?
Mikä kumma on tuo joukko, jota ei pysäytä kukaan?"
Tällaista saunalaulua lähti virittelemään täältä se mouhijärveläinen baritoni…
Kävin 6.puolivälierän tapahtumia lävitse Ilveksen foorumilta, Jatkoajasta sekä täältä. Hyi hitto, kun vieläkin meinasi jännitys kouria mahanpohjaa.
Se Savinaisen “millimetrimaali”. Ensi hetkillä juhli jo innokkaasti sen syntymistä, tuomarin näyttäessä puhelimeen menoa iski epävarmuus. Hidastusten jälkeen olin 99,99% varma kyseessä olevan maali vaikka jäätävä tuskan hiki kertoi muuta. Tuomarin levittäessä kädet kirosi kaiken mahdollisen alimpaan helvettiin ja manasi ettei tätä vaan voida hävitä. Se olisi jo aivan liian raakaa. Aivan liian raakaa. Parlett, tuo jääkiekkojumalien meille antama enkeli ja Vapahtajan opetuslapsi, onneksi armahti!
Juhannukseksi pitää hankkia grilliin Tapolaa (ainakin Tulikeppejä) ja nauttia pleijareista uudelleen. Saapa nähdä joutuuko sitä lukittautumaan grillikotaan, että saa käydä pleijarit rauhassa läpi.
Onkos ketään lähdössä terassi kierrokselle kun tuli taas hienot kelit? Itse ajattelin että menen ensimmäistä kertaa tänä kesänä Laukontorin laivaterasseille.
Miks 5.välierän otteluseurantaketju on lukittu? Lähetys alkaa näillä näppäimillä!
Kysy ylläpidolta.
Vielä sai hiilloksen puhallettua liekkeihin ja heitettyä pökköä pesään. Kyllähän mestaruutta pitää ainakin juhannukseen asti juhlia ja pitempäänkin. Me ollaan mestareita hei.
Ollaan mestareita juu.
Mestareita ja Kanadamalja
Ideaparkissa:
http://lempaala.ideapark.fi/tapahtumat/juvesportin-avajaiset/
Eikös kohta laiteta mestaruuskokot pystyyn ja tuleen ja juosta suoraan mestaruussaunasta järveen pulikoimaan (…tai suihkulähteeseen, jos sellainen on lähempänä)
Katselen tässä Trepun tekemää mestaruusvideota ja ai että tuota Henkan läpikentänpurjehdusta HIFKiä vastaan.
@J.R yllä viittaa tähän:
En tiä, olihan se Henkan purjehdus ihan huikea maali. “Jugi power moment” oli myös aika hurja. Se oli jotain unenomaista. Mutta Ilves-sarjan jojoilu, huh. Jälkikäteen mutusteltuna se oli melkoista vuoristorataa. Särkänniemeen tuli kesäksi uusi laite ja siihen lätkäistyt ohjeistukset sopivat suurimmilta osin myös tuohon Ilves-sarjaan:
Asiakkaalla tulee olla täysin toimiva ylä- ja alaruumis.
Asiakkaalla tulee olla kaksi (2) täysin toimivaa jalkaa ja kaksi (2) täysin toimivaa kättä.
Asiakkaat ajavat laitteessa omalla vastuullaan.
Laite ei sovellu asiakkaille, joilla on jokin seuraavista:
- sydänvaivat
- niska- ja selkävaivat
- korkea verenpaine
- diabetes
- lähiaikoina suoritettu leikkaus
- lähiaikoina todettuja sairauksia tai oireita, kuten päänsärkyä, näön sumenemista tai pahoinvointia
- mikä tahansa muu sairaus tai fyysinen tila, joka aiheuttaa riskin asiakkaalle
Alla oleva biisi tuo mulle aina loistavia muistoja mieleen. Ilves käytti tuota (ainakin) viime kaudella pelaajaesittelyvideossaan. Kaksi kertaa olin Ipan kotipelissä ja molemmista Tappara kaapi voiton!
Ulkojäät ja 4.puolivälierä
Siinä kun tuo biisi soi, ja tiesi että skreenillä pyörii Ilveksen pelaajaesittely vaikkei sitä katsonut, tuli sellainen valtava yhteisöllisyyden tunne: “Nyt ollaan vieraalla maalla ja olemme vähemmistöä edustamassa. Suurin osa haluaa meidän sortuvan. Mutta me emme sorru ainakaan taistelutta! Tulta päin!”
Voisin itse asiassa alkaa väsäämään fiilistelyvideota kauden avausta varten.
Toimistolta tänään (monennenko kerran) kassillinen Mestaruuskamaa haettuna, eli nyt ainakin auto, vaatetus, vene, vaimo, tyttäret sekä KotaKeittiö merkitty Tapparalaisittain fanikamaan; lisäksi liiterissä kuivia koivuklapeja riittämiin. Mallia mestaruussauna…
Huomenna kaupan kautta kotiin - ja alkaa juhannus.
Ei paha. Kaikille Tapparalaisille heitän kauhalliset löylyä. Oikein hyvää Juhannusta kaikille - nauttikaa!
Joko Saravon Peksin pelipaita oli myyty?
Josko sitä ruokaa odotellessa aloittasi juhannuksen mestaruussaunan katsomalle Trepun M17 videon. Myöhemmin illalla siirrytään katsomaan Ilves sarjasta ainakin parhaat palat.