Se hetki kun muistat miksi se Spacekin nimi olikaan niin kovin tuttu.
Noista hailaiteista ei nyt hirveästi voi päätellä, mutta mutta ei näytä puukädeltä ja ranne lähtee räväkästi, hyvä hyvä!
Onneks ei valmenna, muuten olis poika koirankopissa tämän kauden😂
Kyllä mä pystyn noista päätteleen paljonkin. Omaa hyvän pelisilmän, näkee vapaana olevat ketjukaverit ja löytää heidät hienosti syötöillään, jalka liikkuu vallan mainiosti eikä arastele ajaa maalille, kiekon kanssa tai ilman. Näiden lisäksi nuo mainitsemasi kädet ja laukaus. Erittäin kiva tunne tästä hausta.
Riittää, kun operoi samalla tasolla mitä edellinen tšekkiläinen ”taiturisentteri” Tapparassa, eli Kucera! Kuceran jälkeen ei ole tainnutkaan olla tsekkisenttereitä muuten, kun Plihal.
Mielenkiintoinen ja hyvältä vaikuttava haku kyllä oli tämä!
Enkös mää sanonu, ettei ole puukäsi, eikä varmaan puusilmäkään, mutta monet filmillä olevat pätkät olivat hyökkäyksessä ylivimaisena puolustajiin nähden. Muutama pätkä osoitti kyllä, että kaveri löytäis omia vaikeistakin paikoista.
Kohtuu paljon huippupätkiä oon kattonut jääkiesta ja vielä enempi jalkapallosta niin usein kun ne huippukohdat on otettu ylivoimähyökkäysista niin se ei kerro kuin osaamisesta sillä osastolla. Hitaamissa hyökkäysissä kun vihu järjestäytynyt puolustuksen osalta niin jotkut pelaajat katoavat kokonaan.
Eihän tässä kauaa tarvi odotella kun me kaikki nähdään pelaajan laatu kokonaisuutena.
Kyselin tuolla Hfboardsin Jets osiossa Spacekista , tämän vahvuuksista ja heikkouksista, ja tällainen kuvaus tuli herrasta :
Plenty of talent, good mobile skater, and a good to very good playmaker with quick hands and a sneaky shot, defence and overall work ethic comes and goes depending on the game and his mood. Some rumours of frustration and attitude problems during his time with the Moose and had a down year there. He was a dark horse player for me but trended down and found himself passed by others on the way to the Jets. Didn’t help that his strengths and style seemed not to quite mesh with the Jets systems/coaching.
All IMO – have seen a lot of him over the past few years and had high hopes that he’d be a sleeper.
Mode-edit. Linkki mukaan.
Spacek pelaa tapparassa numerolla 20
Hokej.cz haastatellut, käännöksen käännöstä MBS Newsiltä.
“Olen miettinyt pelipaikkaani koko kesän. En epäröinyt hetkeäkään, kun mahdollisuus liittyä Tapparaan tuli. Suomen liiga on hyvä sarja ja Tappara huippujoukkue, jossa voin jatkaa kehittymistä. Unelmani on palata Pohjois-Amerikkaan NHL-sopimuksella. Uskon, että Suomen liiga pystyy auttamaan siinä.” (Špaček)
“Suomen liiga on paras mahdollinen ratkaisu Michaelille tässä tilanteessa, koska peli siellä on lähimpänä NHL:ää. Tappara haluaa avainsentterin, joka pelaa tärkeässä roolissa joukkueessa: hänen pitäisi saada huippuluokan fysiikkavalmennusta ja ylipäätään paljon tilaa jäällä.” (pelaaja-agentti Hampl)
“Nuorten pelaajien kehittäjänä Tappara on yksi Euroopan parhaista osoitteista, ja Suomen liigaa seurataan tiiviisti NHL:ssä. Samalla uskomme, että Špaček pääsisi mukaan maajoukkuevalmentaja Pešánin hakukoneeseen, hän on ehdottomasti pelaaja, jolla on maajoukkuepotentiaalia.” (Hampl)
Špaček ollut karanteenissa ja liittynyt nyt Tapparan harjoituksiin muiden tšekkipelaajien kanssa. “Silloin sen todella huomasin. Uskon saavani tärkeän roolin joukkueessa, mutta samaan aikaan Tapparalla on korkeat tavoitteet. Haluan näyttää heille, että he tekivät hyvän valinnan ja että olen pelaaja, joka pystyy tekemään itselleen nimeä.” (Špaček)
Odotukset kasvoi johkin taivaaseen
Tuota kuulee usein, että Liiga on lähimpänä pelityyliltään rapakon takaisia liigoja. Hyvä vetovoimatekijä pelaajille. Odotukset on kyllä positiiviset, toivottavasti on tasoltaan ykkössentteri, niin hyvin on silloin pullat meidän uunissa.
Hyvää tekemistä mieheltä. Eihän tässä malta odottaa oikeita pelejä.
Kiekko kyllä tottelee tätä kaveria. Erittäin lupaava alku ollut. Ei mikään kiitäjä, mutta kiekolliset taidot aivan eliittiä.
Pelimieheltähän vaikuttaa… lupaa hyvää
Voi alkaa sijoittamaan Kuuselan viereen ykkösketjuun. Siihen sopiva kolmas lenkki ja saadaan kova tulosketju.
Ihan näppäriä syöttöjä laitteli eilen mitä koosteesta katsoin.
Spacek oli kyllä hyvä ja uskon, että myös 5vs5 pelissä tulee olemaan hyvä. Todella taitava kaveri ja pelisilmä näyttäisi olevan kohdallaan. Kuuselan kanssa saattaa tehdä aika hyvää jälkeä.
Tänään jopa vannoutuneet Ilves miehet kehuivat, että Tappara on tainnut löytää kovan vahvistuksen.
Tämä kaveri tulee olemaan liigan kurkoja.
Aika moni muukin olis iloinen kun sais pelata Peltolan ja Kuuselan rinnalla.
Olen iloinen, että saan pelata heidän kanssaan. Heidän kanssaan ei ole vaikeaa pelata, koska he ovat niin fiksuja ja osaavat kertoa, mitä minulta haluavat, Spacek kehui.
Olen pelinrakentaja, tykkään syöttää kiekkoa joukkuekavereilleni, mutta minulla on myös hyvä laukaus. Mutta olen enemmän pelinrakentaja kuin maalintekijä, Spacek arvioi.
Viime kaudella olin Jetsin mukana yli kuukauden, mutta en saanut mahdollisuutta pelata. Uskon, että voin edelleen pelata NHL:ssä ja se on tavoitteeni, mutta nyt olen täällä ja keskityn Tapparaan, Spacek kertoi.
Mies vähän kyseli Joona Luodolta ennen päätöstään tulla Tapparaan
Kysyin häneltä muutaman kysymyksen, koska hän tuntee Tapparan läpikotaisin. Joona kehui, että täällä tehdään asiat erittäin hyvin. Se helpotti paljon päätöstäni.
Maksumuuri
https://www.aamulehti.fi/a/6c39907a-a8c7-45f3-8c56-8564708e26ad?c=1525858750101
Ai että mä tykkään tästä kaverista!
Vaikka ei nyt maalia eilen kohdalle osunut, niin on tällä kaverilla myös hyvä laukaus. Tykkää myös mennä tarvittaessa ahtaisiin väleihin. Näyttäisi osuneen Tappara kultasuoneen tämän miehen kanssa. Toki pitää odottaa “tosipelit”, mutta lähtökohdat on todella hyvät.