Michael Špaček

Olenko ihan hakusessa, jos sanon että ensimaku (eilen 2-3 erät) maistuu Haapalalta, joka on sentteri?

Ei toki ole samanlainen rakkikoira kuin nuori Haapala oli, mutta jotain samaa kuin kypsemmässä kiekolla hallitsevassa Haapalassa?

2 tykkäystä

Aika hyvä vertaus. Sellaisia nopeita suunnanmuutoksia, kiekko pysyy hallussa ja näkee kokoajan missä menee pelikaverit.

3 tykkäystä

Ja syöttö lähti pari kertaa nopealla rannevipillä, ilman että näytti puolelle Suomelle etukäteen mitä tuleman pitää.

7 tykkäystä

Tänään oli Spacekilla kuuma kiekko, mutta yksi huomion arvoinen asia.
20 aloitusta ja voittoprosentti oli 60.

17 tykkäystä

Vähän myös onetimerit ja kiekolliset ratkaisut ontui tänään Spacekilta.
Odotettavissa on kuitenkin roimaa parannusta. Ehkä joukkueen huono “koheesio” vaikutti tähän osaltaan, mutta kyllä siellä oli maukkaita tarjoiluita ylivoimalla, josta Michael veti hutikutia.

Miehestä on parempaan, olkaamme huoleti! Ei heitetä :bus: alle.

10 tykkäystä

Olikohan tällä miehellä sopimuksessa koeaikaa? Kun nyt noita muita pelejä katselee, niin näyttäisi tulosyksiköihin hankitut ulkomaalaisvahvistukset jäällä tekevänkin jotain. Spacekista ei oikein tiedä mikä on. Ylivoimalla täysin hyödytön , kun ei osaa laukoa eikä syöttää. Tasakentin ei sitten erotu mistään, paitsi kohtalainen aloittaja. Tapparan ykkösen sentteri vaatisi tekijämiehen tyyliin Morley.

1 tykkäys

Kannattaskohan ehkä vähän enemmän antaa aikaa, kuin vain kaksi ensimmäistä peliä. Varsinkin kun pelasi harjoituskaudella erinomaisesti

25 tykkäystä

Kyllä AvaruusK sieltä vielä tulee. Kuitenkin vasta kaksi kierrosta vasta pelattu. Varmasti on kova vahvistus meille.

1 tykkäys

Toistaiseksi ei ole ollut minusta edes ketjunsa heikoin lenkki, niin en olisi kovin huolissani.

2 tykkäystä

Kannattaisi. Kun ei tuolla oikein kukaan muukaan vielä varsinaisesti loista. Ei esim. Kuusela eikä Peltola.

Kausi on vasta hädin tuskin saatu käyntiin.

5 tykkäystä

Onhan tämä pelimies, mutta ylivoimalla on nyt vähän hukassa, kun ei löydä yhteistä säveltä Kuuselan kanssa. Tosin Karjalainen laittoi niin kovat näytöt vetäjän paikalla, että odotukset on katossa. Toistaiseksi Spacekilla ei oikein vedot ole ylivoimalla lähteneet silloin kuin pitäisi. Antaisin aikaa Spacekille tuolla paikalla ainakin kymmenisen peliä ennen kun aletaan miestä vaihtamaan.

Uuteen maahan, joukkueeseen ja sarjaan kun ukko tulee niin väkisinkin menee hetki homman sisäistämiseen. Itseluottamus pönkittyy, kun alkaa löytyä jyvä ja sitten räpsyy tehojenkin muodossa. Ei pelota yhtään tämän sepän puolesta, etteikö tekisi tulosta ykkös-sentterin tontilla viä tällä kaudella.

2 tykkäystä

Pelaa mielestäni liian syvällä tuossa ylivoimalla ja täten ei oikein ole pelattavissa, että pääsisi laukomaan.

Vähän rauhoittuisin näissä arvioissa vielä. Ei nuo ketjukaverit paljoa paremmalta ole näyttänyt ja aikamoinen diesel on koko ketjulla päällä.

2 tykkäystä

Kyllä se sieltä vielä lähtee aukeemaan…
Siellä on tosiaan koko ketju alle tasonsa eikä kukaan nouse esiin. Yhdelle onnistumisia niin se ruokkii varmasti myös koko ketjun pelin eteenpäin ja sitäkautta Spacek pamauttaa verkot tötteröille😊

Spacek omaa kyllä mielestäni hyvän laukauksen. Ja kun tuossa ylivoimalla rupeaa hommat ja ajoitukset napsahtamaan kohdalleen, niin luulen, että myös rupeaa Spacekin toimesta verkko heilumaan. 5vs5 pelissä on koko ketju ollut aika yössä vielä, mutta eiköhän sekin sieltä vielä lähde.

19 tykkäystä

Spacekin laukaus on erinomainen tähän sarjaan. Tänään Kuusela syötti jatkuvasti siten, että Spacek ei kyennyt ampumaan suoraan. Samoin syötti Kemiläinen
Katsoisin tässä Kuuselaa, kun ei kyennyt läheltäkään syöttämään Spacekin sweet spottiin, vaan kaikki syötöt tulivat taakse.

6 tykkäystä

Spacek sai hyvän lätyn Kuuselalta ylivoimalla mutta Patrikainen kerkes väliin

1 tykkäys

Itse en olisi Spacekista kauhean huolissani, varsinkaan kun ei tuo meidän “ykkös” kentän toisetkaan starat ole kauhean silmiähivelevää peliä pelannut. Kuusela on aina aloittanut kaudet heikommin siihen nähden mitä pisteitä kauden lopussa on. Tuo Kuuselan läpisyöttö on kyllä scoutattu muissa joukkueissa aika hyvin jo, joten muutakin tarvitsisi keksiä. Spacekilla on kyllä Liigaan varsin hyvä laukaus, kun tuolla harkkapeleissä sitä pääsi näkemään. Kuitenkin pitkä paussi peleistä ja ihan uusi maa/kaupunki ja pelitapa, niin ei voi vielä paljoa odottaa…mutta eiköhän se tästä.

Katsellaan nyt se 15- 20 peliä. Ei tuo jätkä kuitenkaan lapanen ole, mutta kun mies saa onnistumisia niin se ruokkii. :slight_smile:

1 tykkäys

Ongelma oli ettei mies liiku, joten syöttölinjakaan ei aukea. Sama asia tuo kiirettä kiekolliseen peliin, joten sekin luonnollisesti kärsii.

Mutta, osaa kyllä pelata, eli annetaan vähän aikaa.

2 tykkäystä