Miller’s BBQ Hämeenlinna, olin viime perjantaina. 20 tuntia savustettu lihaa, kanaa ym. Loistava maku ja miljöö. Kaverit on korona-aikana opetellut Teksasissa ammatin hienouksia ja sen huomaa. Loistopaikka.
Täällä Turussahan on yksi Euroopan parhaita pizzerioita, 450 astetta. Sijaitsee Kauppahallissa. En ole testannut, mutta ei kai se huono voi olla.
Tarkoitus on käydä tämäkin paikka testaamassa.
Kaskis jää sitten seuraavaan kertaan, jos sellaisessa rengasravintolassa ainakin kerran elämässään kävisi syömässä.
Partolan Cittariin tulee Turussa ilm pidetty Via Tribunal pizzeria. Ootko tuon lafkan testannut? Jostain top-pizzeriat listalta senkin olen bongannut.
Ei tule, vaan on jo.
No ootko testannut? Onko niin hyvä, kuin kehutaan. Siinä on Partolassa vieressä il Posto ja Sitko, jotka on ihan ok mittatikkuja. Jos noille pärjää, niin Partolassa on hyvä pizzakeskittymä…
Aika hauska, kun muutama vuosi sitten kun vasta lueskelin tätä palstaa, niin tässä ketjussa joku pääkaupunkiseutulainen vinkkaili Via Tribunalista Helsingin hyvistä ruokapaikoista kysyttäessä.
Itse tuli silloin otettua vinkistä vaarin ja tuli käytyä syömässä VT:ssä siinä Senaatintorin ja Kauppatorin välissä olevalla pikkukadulla ja hyvää oli.
Ympyrä sulkeutuu… ![]()
Edit. Näköjään @lrs000 vihjasi ja @DelJampe silloin komppasi Via Tribunalin suhteen.
En. Farangin ribsiä söin ja 10/10.
Nyt tuli tämä palkittu 450 astetta testattua ja kyllä maistui.
Oli hyvä kokemus molemmissa Turun pizza paikoissa, molemmissa erittäin ohut pohja ja täytteitä ei ole hirveän paljon mutta maku oli kyllä kohdallaan, suosittelen.
Kävin tuon Via Tribunaalin testaan ja oli kyllä hyvä. Il poston kanssa samoilla tasoilla laadussa, hinta hieman kovempi. Ravintola milijöö on marketista johtuen 5/10. Pizzaa se ei silti huononna esim jos noutaa tai tilaa. Syösittelen kokeilemaan🍕
Itselle taitaa juuri tästä syystä jäädä nuo juuri tuolla käymättä. Suurin este siis sijainti. Saa nähdä miten nuo siellä pärjää. Ei tulisi mieleenkään lähteä Partolaan pizzalle.
Nouto voisi olla tietenkin ok, jos siellä päin liikkuu, mutta silti taitaa jäädä hakematta. Tampereen keskusta menee tässä suhteessa heittämällä ohi.
Maailma muuttuu. Moni rafla Partolassa vetää todella hyvin väkeä ja lounasaikaan on muutaman kerran esim itsudemon ovelta tullut käännyttyä. Sijainti ei ole este, päinvastoin. Ei tulisi itselle mieleen lähteä Tampereen keskustaan shoppailemaan tai asioille. Ostoskeskuksissa autolla asioiminen on helppoa ja nopeaa (omalla tai julkisilla). Moni ajattelee samoin. Tästä syystä Veskoissa ja Ideaparkeissa kävijämäärät on niin kovia (Veskassa yli 3 miljoonaa ja Ideaparkissa yli 6 miljoonaa kävijää vuodessa) .
Tämä just. Tulen Tampereen ulkopuolelta, enkä oikeestaan koskaan ajele keskustaan. Viimeksi itseasiassa silloin kun Suomi voitti mm-kultaa. Partola-Pirkkala on oikein hyvä ruokailua silmällä pitäen. Citymarketista saa nykyään kaikenlaista, samoin Prismasta. Siihen päälle Veskan paikat ja Petriläisen Passon grilli. Vaikka tulen Tampereen itäpuolelta, olen käynyt Partola-Pirkkalassa syömässä ehkä 5 kertaa yhtä keskustan vierailua kohden.
Whatever, Tampereen Tammelassa Itsenäisyydenkadulla Tullin ratikkapysäkin kohdalla, Tullikamarinaukiota vastapäätä. Herkullista aasialaistyylistä ruokaa huokeaan hintaan, tänään tuli taas käytyä, naminami sanoisi Bjurströmin Marco.
Ravintola Tbilisi , Kuninkaankatu 15.
Tämä tuli tänään testattua vaimon kanssa lounaan merkeissä. Erinomainen ruoka 5/5
Mitäs tuo lounas piti sisällään? Olikos se jonkinlainen buffet. Mitä voit suositella?
Itse olen yleensä käynyt georgialaisissa ravintoloissa vain Pietarissa. Silloin kun siellä vielä tuli käytyä. Nyt tuokin huvi on sitten mennyttä.
Lounas piti sisällään salaatin, pääruoan jonka kanssa tuotiin kahta erilaista leipää. Kaikki tuotiin valmis annoksina pöytään.
Hinta taisi olla 11 e.
Vähän Tammelantorin ruokatarjonnasta.
Muun muassa Tuukka Mäntylän Eurolohi, Sol Medina-Siveniuksen La Negrita ja Juuso Ahvenaisen Katukeittiö Leidi tarjoavat murkinaa nälkäisille.
Maksumuuri.
Hitto soikoon kävin pitkästä aikaa Nekalassa Pihvikeisareilla ja taas sai olla maha täynnä iltaan asti. Parastahan tässä on, että ainakin huomenna tulee roudattua kamaa tuon vieressä olevalle kierrätyskeskukselle, joten saan hyvän tekosyyn käydä uudestaankin.
Nyt pitäisi saada vinkkiä Kuopion ja Jypinkylän Ruokamestoista.
Sunnuntaina olisi tarkoitus syödä 16-19aikoja.
Maanantaina 12-21 varmaan pari kertaa. Kummassakin myös istua iltaa oluen ääressä.