Minne syömään eli hyviä ravintoloita ja lounaspaikkoja

Pari kertaa Coussiccaa testattu ja en ymmärrä sen hypetystä. Ruoka ei paljon huoltoasema ruokaa parempi. Viimeksi remppa oli juuri tehty mutta ei kyllä kovin tunnelmalliseksi voi kehua.

1 tykkäys

Coussicassa on historian mukana tuomia ei ruuallisia juttuja. Samalla tavalla kun Napolissa pitsan suhteen. Coussicaa pidetään Tampereen vanhimpana ruokaravintolana. Osalla porukkaa ravintolassa käynti alkoi tuolta.

Käydään perheen kesken tuolla aina silloin tällöin syömässä. Annokset on melko kookkaita, saa nuoret miehetkin mahat täyteen. Kyllä lankkupihvi ja maksa ovat hyvin kestäneet ajan hammasta.

4 tykkäystä

Kysytäänpä vikkiä pienemmän budjetin ruokailuun Tampereen keskustassa.
Ei lounaspaikkoja vaan illallista.

Kiinnostaisi paikat, jossa voisi syödä jotain muuta kuin pizzaa, burgeria, tacoa, kebab yms.

Usein tulee ruokailtua Plevnassa, jossa on mielestäni hinta/laatu kohdillaan. Onko muita paikkoja vinkata?

Ja oli ennen Tapparan pelaajienkin suosiossa.

1 tykkäys

Italialaisista voin suositella Pulcinellaa ja Il Sicilianoa. Noissa annoshinnat kohtuulliset ja ihan ok laatua.

2 tykkäystä

Berthalle suositus täältäkin. Tullut käytyä useammankin kerran eri komboilla. Varata kannattaa ajoissa, koska asiakaspaikkojen määrä suht rajallinen.

Lauantaina nautittiin early dinner Periscopessa. Ei ollut suuria odotuksia mutta oli kovin positiivinen kokemus. Pääruoista en tiedä mitään. Jaoimme leidin kanssa viisi starteria ja yhden snackin. Hienoja makuja ja riitti hyvin. Hinnoista en tiedä mitään. Eno maksoi seurueen tarjoilut.
Paikkaa nyt ei erityisen romanttiseksi kutsua, mutta pimeällä kun aterioi ja varaa ikkunapöydän suvantoon päin, niin on ihan nättiä.

Ping @Hege

1 tykkäys

Gastropub Tuulensuu voi suositella. Suht edullista ja ihan hyvää ruokaa

6 tykkäystä

Jos ei saksalaiset ja europpalaiset laatuoluet maistu niin sittenhän se on väärä paikka käydä.

Onni ja Leo, hyvät ruoat sekä palvelu

6 tykkäystä

Hups nyt meni Teerenpelin kanssa sekaisin, sekin taitaa olla Tuulensuussa? Oma moka

2 tykkäystä

Juu, Coussicca jakaa mielipiteitä. Itse en arvostanut, mutta samassa seurueessa ollut vanhempi sukulainen kehui maasta taivaisiin.

Minäkin taidan käydä tuolla Dining 26 ssa. Näyttä mielenkiintoiselta tuo maistelumenu.

2 tykkäystä

Vitsit tämä ravintolassa käyminen on itselleni jotenkin hankalaa…en ole kymmenen vuoden sisällä käynyt kuin alle kymmenen kertaa ravintoloissa. Siis tyyliin Heinätorilla siitäkin puolet käynneistä. Mikä minussa on vikana?

Yks veikkaus vois olla, että se on seurasta kiinni. Ainakaan itse en tykkää käydä ravintolassa yksin, vaikka tarjolla olis miten hyvät einekset tahansa. Hyvä seura kruunaa aterian ja yleensä tulee paremmin lähdettyä liikkeellekin.

Suotakoon tämmöinen pieni sivuaskel. Ajattelin, että kun kysytään, niin vastataan sitten. :wink:

2 tykkäystä

Ei mikään. Jos ravintolat eivät nappaa, ne eivät nappaa. Kyllä rosvopaisti hyvin haudutettuna hyvässä seurassa, tai loimulohi notskilla valmistettuna aina ravintolan voittaa. Tai yhdessä valmistettu illallinen kotiolosuhteissa.

Minä taas olen viimeisen kymmenen vuoden aikana käynyt leffassa sen max kymmenen kertaa. Kun ei vaan nappaa. Toki aina kun olen kohteliaisuudesta tai muusta syystä tullut menneeksi, ihan olen nauttinut. Tai no, Tomas Ledin -leffa Isossa Ompussa katseltuna ei ollut nautinto. Leffan suhteen. En silti koe itseäni vialliseksi.

4 tykkäystä

Tuonne.

1 tykkäys

Salsallada on hyvä ja suht halpa.

1 tykkäys

Paljon tuli hyviä vinkkejä ja sellaisia ravintoloita joista en ollut kuullutkaan, vaikka tampereella ja seudulla asuttu 31-vuotta :grin:
Koostan listan muijalle näistä ja katotaan minkä valitsee, kerron sitten omilla vajavaisilla kyvyilläni minkälainen elämys oli, kiitos :saluting_face::sunglasses:

7 tykkäystä

Äänestys hotelliaamiaisista.

Suomen parhaat hotelliaamiaiset löytyvät Tampereelta ja Helsingistä, selviää ruokamedia Toptasten tekemästä äänestyksestä.

Ykkössijalle nousi muun muassa mustamakkarasta tunnettu Solo Sokos Hotel Torni Tampere.

Kävin viime viikolla Pure Bitessä, ja onhan se edelleen ihan maaginen mesta nuudelinälkään. Tulisuus oli just eikä melkein ja katkaravut ja muut raaka-aineet maukkaita, eikä annosta oltu hukutettu rasvaan, kuten thaikkuwokit monesti on.
Harmittaa vain isosti, ettei noilta pysty tilaamaan ruokaa Foodorasta vaan pelkällä Woltilla. Kokeilinkin sitten korvikkeena Fitwokin jotain deluxe-nuudeliannosta, jossa oli nautaa ja kana, muttei tuo päässyt lähellekään. Mausteet puuttui ja annos näytti ja maistui tylsältä.

1 tykkäys