Tai sitten uskotaan kummituksiin…
Vaikea nähdä, että Tapparan valmennusryhmän erottaminen, jonkun harjoittelijan tai menneisyyden miehen palkkaaminen valmentajaksi ja Peltolan palauttaminen kapteeniksi hänen mielikseen millään muotoa rauhoittaisi tilannetta ja toisi hyvän lopputuloksen. Ainakaan jäällä Peltola ei ole näyttänyt yhtään järkyttyneeltä, pikemminkin päin vastoin.
Enemmän olisin huolissani onko Aro oikeasti kartalla tapahtumista. Mikki oli vahva hahmo organisaatiossa sekä toimistossa että pukukopissa. Aro on äärimmäisen hyvä numeroissa mutta hänen tietotaitonsa on käsittääkseni joukkueurheilusta pieni ja näkyvyys joukkueelle on hämärän peitossa. Mikki aikoinaan näkyi ja kuului myös koppikäytävällä nykyään siellä on kyllä Rautakorpi mutta riittäkö se? Natsagate on muutenkin hoidettu median suuntaan huonosti ja olisin toivonut kunnon tukahduttamista ennemmin kuin tämmöistä kytemään jättämistä.
On tämäkin aika kova väite. Jos asia tosiaan olisi näin, niin Tapolan lähtölaskenta pitäisi olla käynnissä.
Itsehän Tapola perusteli tuon Kuuselan laittamisen jäähylle vähän eri tavalla. Ja tosiaan Tapola peluttanut Kuuselaa ykkösketjussa ja ykkösylivoimassa.
Täällä nyt on taas tätä höpinää. Tapolan tavoitteena on saada joukkue pelaamaan mahdollisimman kovalla tasolla, ei ”nostaa omaa egoaan”. Ja monilla on edelleen tämä vamma ”kun siitä kohistaan, täytyy siinä olla perää”, varsinkin jos Karri Kivi sen sanoo. Sallikaa mun nauraa.
Mutta jos haluaa pärjätä, olisi hyvä keskittyä olennaiseen ja seisoa joukkueen tukena. Meillä on hyvä tilanne, ja siihen kuuluu rikki meneminen ja taas kasvaminen. Jos minulta kysytään täydellisestä maailmasta, siinä Juki olisi kapteeni (on minulle edelleen), Konna kirves rinnassa ja Simontaival siinä vierellä. Herätkää, ei se noin mene enää nykyään. Ei Immosen Jypissä eikä Jokisen Kärpissä. Itkekää paha olo pois ja tulkaa vahvempina takaisin. @Messi kin voisi tämän tehdä - jos on munaa.
Minä olen sitä mieltä että päävalmentaja vastaa pelistä ja vaihtotarve arvioidaan pelillisen tuloksen mukaan. Hän voi olla mukava valkku tai sama toisin päin, mutta peli näyttää tässäkin kaiken.
Joo, eihän noissa olisi mitään logiikkaa jos kyse on jostain turhasta kyykytyksestä. Pelillisesti pitäisi jopa ottaa pois ylivoimasta.
Tämä on kyllä hyvä pointti. Jotenkin näin se on kaikessa raakuudessaan. Toisaalta jos joukkueen tila on tulehtunut, niin ei se pelikään kauaa ole kunnossa.
Eilen Tappara oli mielestäni hyvin latautunut ja nälkäinen.
Edit: ja myös pelillisesti hyvin valmennettu.
Ihme, ettei tästä ole vielä kukaan keksinyt, että lataus oli heti hyvä, kun Peltola ei ollut mukana ylläpitämässä jännitettä.
Harva oikeasti tietää, mitä joukkueessa tapahtuu. Yksittäinen pelaaja (tai valmentaja) näkee asiat omasta näkökulmastaan eikä kaikkea kuulemaansa voi ottaa absoluuttisena totuutena, vaikka kertomus tulisi ns. suoraan lähteestä. Kyllä sen pelejä katsomalla näkee, onko joukkue kriisissä ja kuinka siellä kemiat pelaa.
Jugin asennetta joukkueen eteen nähneensä niin tämä on kuitenkin arvet jättänyt. Tapolan arvostus ainakin laski minun silmissä, ei voi mitään.
Edit se että pelaako Jugi logolle, valmentajalle vai molemmille siinä on iso ero.
Tää on sitten omia päätelmiä, mutta kai täällä saa ajatuksiaan tuoda julki, vaikka on pienessä kaljapöhnässä.
Haamujahan ne tähän asti ovat olleet ?
Mikko Leinonen tainnut vuoden 2003 mestaruuden jälkeen pukukopissa käydä. Hän jätti pukukopin täysin joukkueelle.
Niinku täällä on useesti KAIKKI sanonu, niin KUKAAN ei ole seuraa suurempi, ei edes PELTOLA. Eteenpäin
Aron roolihan on täysin erilainen kuin Leinosen. Urheilupuolesta vastaa Rautakorpi.
Taisin ennustaa toisessa ketjussa että kahden peräkkäisen tappion jälkeem natsakortti lyödään pöytään. En arvannut että se tulee omista riveistä.
Toki media päätti nostaa tämän jo ennen Ilves-matsia, mutta kuitenkin.
Vaatii Otolta pian omaa ”ei kiinnosta v*ttuakaan mitä sielä sanotaan” loppuis tää mediasirkus
Johan kaksi peliä on toki kriisik poikasta kun kyseessä Tappara
Täytyy nyt muistaa että Rautakorpi on Tapolan pomo. Ei Tapolan toimintaan oltu viime kaudella tyytyväisiä kuten Rautakorpi sanoi niin joukkue oli huonossa kondiksessa mikä ei tässä liigassa riitä. Kyllä toimistolla varmasti kädet ristissä toivotaan että pelit lähtevät rullaamaan. Riski on olemassa.
Jos savuaa, niin usein on myös liekki jossain.
Me kaikki olemme tämän asian suhteen mielissämme hautautumassa harhaisuuden maille kukin tyylillämme ja mielipiteineen. Monikaan tästä varmasti tiedä loppuviimein paskaakaan. Toki keskustelupalstan tarkoitus on keskustella ja spekuloida. Mutta, jos joukkueessa on kemiat perseellään ja miehillä naamat norsunvitulla, niin en usko hetkeäkään, että Tapparan tyylisessä organisaatiossa tätä katsellaan määräänsä kauempaa ja toimia tapahtuu suuntaan, jos toiseen tarpeen vaatiessa. Aika näyttää miten käy. Sitten moni pääsee sanomaan " mitäs minä sanoin."
Jos nyt suoraan sanotaan niin Rauhalan olemus on kyllä vähän niin ja näin. Noh onhan mulla nyt tää C-rinnassa mutta joo tuota. Ei kovin vakuuttavaa.