NHL, suosikkisi pelipaikallaan

Kaikilla on varmasti ollut NHL:n puolella omia sankareita. Jos sinun pitäisi valita yksi hyökkääjä, puolustaja ja maalivahti, niin ketkä he olisivat? Nyt ei ole tarkoitus verrata tämän päivän kiekkoa menneeseen, vaan mitkä/ketkä pelaajat ovat sinuun kolahtaneet?

Eli yksi puolustaja, yksi hyökkääjä ja yksi maalivahti ja mielellään perusteiden kera. Ja nimenomaan NHL.

Tässä omia ajatuksiani:

Hyökkääjänä Wendel Clark. Todella periksiantamaton pelaaja. “No pain no gain”. Ei taka-askelia, vaan aina joukkueen puolesta. Oli myös osaava pelaaja kiekon kanssa.

Puolustajana Ray Bourque. Ihan ehdottomasti paras puolustaja minun silmissäni. Kaikki oli hyvää. En oikein osaa keksiä edes sanoja. Paras. Onneksi lopulta sai kruunun eli Stanley Cupin.

Maalivahti on olikin vähän vaikea, mutta kyllä se lopulta on pakko antaa tämä Patrick Roylle.
Onhan tuo legenda. Oli jo pelatessaan.

7 tykkäystä

En jaksa kaivaa videoita kun nukkumatti on ihan lähellä, mutta vähän perusteluja kirjoittelen.

Maalivahdeista Hasek. Omintakeisella torjuntatyylillään hoiti hommat aika helvetin hienosti.

Pakeista Chris Pronger. Itseäni ilahduttava pakkityyppi, vähän likainen pelityyli ja ilman ylilyöntejä oma suosikki (toki niitä pelikieltoja oli jonkin verran). Jotenkin itselle tulee suomalaisista mieleen Rasmus Ristolainen.

Hyökkääjistä ehdottomasti Ovechkin. Voimalaiturin perikuva, veto kuin Laineella ja nyttemmin kun Capsien valmennus on saanut pelaamaan kokonaisvaltaisemmin niin mukavaa katsottavaa.

2 tykkäystä

Ammattiurheilu joten parhaat ovat heitä ketkä voittavat eniten.

MV: Ken Dryer, 6xStanley Cup ja paras voitto% 6 cupia voittaneista maalivahdeista

P: Red Kelly, 8xStanley Cup, paras PPG 8 voittaneista pakeista, +/- tilastoa ei ollut saatavilla kokouralta niin käytetään PPG

H: Henri Richard, 11xStanley Cup

Myönnetään että nämä mestaruudet ovat tulleet vuosina nakki ja nahkakypärä mutta mestaruus on aina mestaruus ja kuvaa melko helposti parhautta.

Mun NHL-seuraaminen on melko vähäistä. Suomalaisten otteet kiinnostaa aina ja superstarat. Tietenki sitte myös ku mennään finaaleissa, ni kiinnostus nousee. Tää listaus onki aika mutulla vedetty, mutta näin:

Maalivahti: Dominik Hasek
Puolustaja: Niklas Lidström
Hyökkääjä: Mario Lemiuex

Onhan noi semmosia kavereita kaikki, että tuskin mun kannattaa mitään valintaa perustella. Hyviä vaihtoehtoja toki olis muitaki, joten pari sanaa, miksi ei jotain toista.

Hasek eurooppalaisena ja omintakeisena torjujana tehny suurimman vaikutuksen. Toiset vaihtoehdot olis ollu Tretjak ja Brodeur. Mutta valitsin Hasekin.

Detroit on ainoo änärijoukkue, jota oon tavallaan fanittanu. Lidström hienon oloinen persoona ja pelityliltään täydellinen. Nummisen Teppo olis toinen vaihtoehto, mutta se olis ehkä liikaa kotiinpäin vetoa…

Lemiuex on jotenki viihdyttävämpi ku Gretzky ehkä lahjakkaampikin. Risainen ura, silti tommoset tehot ja comebackit ja kaikki. Kyllä joku Sakic tai Fobba vois olla myös ehdokkaina, mutta Lemiuex oli helppo valinta.

4 tykkäystä

Noniin, meillä oli sama lista. Tästähän selvittiin helpolla.

4 tykkäystä