Niklas Bäckström

Taitaa Niklas olla tullut Tapparaan ihan pelaamaan, ja ettei vaan taistelisi myös ykkösveskarin paikasta. Mahtava homma.

(>((()))'>) #169

Pääsi ilman apua myös ylös jäistä, vaikka ketterin ei varmaan ole liigan maalivahdeista. Heitti ainakin yhden kerran ponttoonitkohtijäähallinkattoa- torjunnan.

Oli hyvä startti kyllä Bäckstömiltä…toivottavasti pysyy paikat kasassa. Tästä
on hyvä jatkaa, jos pystytään peluuttamaan maalivahteja tasaisesti.

En tiedä katsoinko aluksi hieman epäilevin silmin kun näytti pudottelevan kiekkoja ja pari kertaa ei yhtään nähnyt mihin päin kiekko lähti… Mutta kyllähän se kokonaisuutena varmaa suoritusta oli.

Mietippä, että viimeinen pelattu peli melkein vuosi sitten, ei ihme että välissä kattelee, että mitä ne kattelee.

Jos minä olisin Nikke, niin jäisin miettimään, että möiskö HIFK.n osakkeet ja ostais tilalle vaikka jonkun muun seuran osakkeita, vaikka Tampereelta tai jostain.

Helppo suoda nollapelin kautta tuo pieni näpäytys Helsingin suuntaan :muscle:

Tästä on oikein hyvä jatkaa!

Mediapeli - Tappara mediassa 2018-19
(Viuhkalätkää) #175

Porukalla tänään tulokasillallinen, joutuuko Becks maksumieheksi?

Nollapeli mairittelee aika lempeällä kädellä Bäckströmmiä. IFK olis voinu hivenen huolellisemmalla tekemisellä painaa 4-5 maalia ripareista sisään. Useamman kerran kiekkokontrolli oli liigatasolle luvattoman heikkoa ja liian monta kertaa ei ollut mitään aavistusta mistä kiekko on tulossa. Sen sijaan ennakkoon moititussa liikkumisessa ei ollut ihan niin suuria ongelmia kuin olisi “odottanut”.

Pystynee silti sen max. 10 peliä tuuraamaan kauden aikana Heljankoa, toivon mukaan kustannustaso on sen mukainen.

Joo, ihan paska. 35 vetoa tuurilla kiinni ja nolla sisään :smile: voihan sitä jossitella jos vaikka Heljanko ois ottanut kolme kutia kiinni niin ipa ei olis tehnyt maalia. Taidat periaatteesta dissata Nikkeä?

Jokaisessa pelissä & jokaiselle maalivahdille tulee ripareita. Jokaisessa pelissä on se 3-5 paikkaa vastukselle laittaa ripareista sisään. Riparit riippuu siitäkin, kuinka laadukkaita vetoja tulee. Kun tulee kovaa kohti niin siitä tulee lähes aina ripari - ihan kaikille maalivahdeille.

Tiivistys: mun mielestä viet nyt aika paljon kunniaa maalivahdilta, joka pelasi nollapelin. Mikä siinä muuten on, että toisten maalivahtien nollapelit on arvokkaampia kuin toisten?

Älkää nyt, kyllä @Hemuli lla on tuossa oikeaa asiaa. Me kaikki halutaan Bäckströmille ehjää ja loistokasta kautta, mutta katsellaan rauhassa. Tilanne on mielenkiintoinen eikä johtopäätelmiä vielä tähänkään liittyen kannata tehdä. Leijuminen on toki kivaa ja se kaikille suotakoon.

Jatkoajan jutusta tämä talteen:

Tappara viettää ensikertalaisten illallista Tampere Cupin jälkimainingeissa. Maalivahti naureskelikin omasta asemastaan tamperelaisryhmässä.

− Täytyy muilta kysyä. Nyt 40-vuotias on joukkueessa ensikertalaisena. Varmaan pitäisi jossain ikämiessarjassa pelata. Paljon asioita tapahtuu kaukalossa, mutta myös sen ulkopuolella. Kun joskus hommat loppuvat, kaipaa sitä koppielämää, mutta myös sen ulkopuolisia yhteisiä iltoja.

Ottaako kunniaa pois vai jakaako sitä vähän hillitymmällä kädellä? Sen verran kauan seurannut maalivahtipeliä sekä nuotan edestä että aitiosta että sitä katselee (luultavasti?) vähän eri kulmasta. Nyt näytti tältä ja sen ajatuksen jaoin.

(Viuhkalätkää) #183

Olihan siinä varsinkin ekaan erään jokunen ripari joka päätyi plekseihin. Tappara vastaavista naulasi. Mutta ei ainakaan niin hidas ollut kuin pelkäsin.

@Hemuli ajatuksessasi ei ollut sinänsä mitään vikaa. Itse en ollut aivan vieressä katsomassa, mutta mun mielestä Bäckströmiltä ei kyllä voi ottaa juuri mitään pois. Ne tilanteet, mistä ripareita tuli niin mun mielestä (huom. mun mielestä) aika harva maalivahti olisi niitä vetoja kopannut.

Pidin todella paljon Bäckströmin liikkeestä ja sijoittumisesta. Todella tarkkaa työtä siltä osin.

Torjunnat 35 Bäckström - Ruusu 14… kyllähän siinä välillä vähän lahjoitettiin paikkoja HIFKille ja jollain ilveellä Bäcks torjui ne.

Skeptinen olen vielä yhden pelin jälkeen. Kerron mielipiteeni sitten jouluna.

Mitää gamesavereita ei Nikke joutunut ottamaan tänään, huikeet paikat rävähti seinille. Katsotaan rauhassa, niin nähdään.

"Saa ottaa talteen.." eli talteen otetut

Omaan silmään tuo Bäckströmin tekeminen oli sellaista, että sillä tulee pitkässä juoksussa pärjäämään. Ei ollut samanlaista ysärimeininkiä kuin mitä Norosella oli sen kuuman putkensa aikana ennen siirtoa Ruotsiin.