Niklas Bäckström

Mitä tarkoitat Nortin kuumalla putkella?

Tuli tossa mieleen että mikäköhän on protokolla jos tän kauden finaalipari on Tappara-HIFK? Ja jos siis Nikke on toisessa seurassa osaomistajana ja toisessa molarina. Luulis olevan melko kinkkinen tilanne Nikellekkin, ihminenhän hänkin vaan on.

Itseä ihmetyttää kun kehutaan porukalla liikettä? Kun omaan silmään se juuri näytti kovin hitaalta. Sijoittui hyvin ja pelasi sinällään kyllä hyvin. Oliko odotukset niin alhaalla että oli positiivinen yllätys kuitenkin. Jokatapauksessa kyllä tällä esityksellä jo kelpaa hyväksi mentoriksi ja kakkos veskariksi ja toivoa sopii että niken liikkuminen ja pelaaminen paranee Tapparassa kauden mittaan.

2 tykkäystä

Vastaus on päivän selvä. Ei ajatustakaan Hifkille. Voit olla siitä ihän varma. Sen lupaan Niken puolesta.

9 tykkäystä

Hyvin paljon mahdollista, että odotusarvot oli tosi alhaalla ja kontrastin vuoksi yliarvostetaan. Bäckström on oikeasti sopivankokoinen veskari ja hän paikkaa tuota puutetta liikkeessä aika hyvin. Itse olin yllättynyt, kuinka notkeasti liukui tolpalta toiselle, kun jotenkin jäänyt IFK:n ajalta juurikin se kuva, että siinä Bäckström ei ollut parhaimmillaan.

Yksi totaalinen gamesaver kolmannessa erässä, kun syöttö meni ihan Bäcksin nenän edestä takatolpalle ja sinnekin ehti. Bäckström ottaa tuon jään todella tarkasti - itse pidän veskareista, jotka sen tekee. Noin ne tilanteet oppikirjankin mukaan pitäisi tänä päivänä pelata.

Tosin @Messi on paikalla, joten minun ei enää tarvitse maalivahdeista sanoa mitään. Kyllä @Messi sit kertoo kauden edetessä, kuinka asiat on.

2 tykkäystä

Totta tuokin että vuoden tauon jälkeen hyvä peli, oli harkkamatsi tai ei. Nollat tauluun, hattu päästä.

3 tykkäystä

Mä tykkäsin suorituksesta. Bäckströmmäistä eleettömyyttä. Toivottavasti pysyy kunnossa ja saa tatsia.

2 tykkäystä
37 tykkäystä

Oliko nopea? Ei. Oli eleetön, kuten Rouhija kirjoitti. Yhden pelin perusteella jatkoon, mutta äkkiäkös muutama ohipeli kannan muuttaa. Uskon silti täysin, että hoitaa ruutunsa loppuun asti kunnialla.

Tuosta jatkoajan jutusta piti poimia yksi kohta.

Olen viihtynyt Tampereella, ja minut on otettu hyvin vastaan. Seura on hoitanut kaiken viimeisen päälle.

Ei ole ensimmäinen joka näin sanoo ja tuskin viimeinen. Tämä lause tuli 40 vuotiaan, yli 400 ottelua NHL:ssä pelanneen henkilön suusta, joten ptiää antaa kova painoarvo. Siellä tekee hallilla ja toimistolla jokainen varmasti kaikkensa näiden pelaajien eteen. Hieno seura.

40 tykkäystä

Tätä ei voi kuin arvostaa. Jostain syystä Mikki Leinonen otti keväällä puhelun Bäckströmille ja antoi tilaisuuden. Ja jos niin tekee, tekee kaiken viimeisen päälle. Vaikka edelleen jännitän pelillistä antia, niin on asioita mitkä pitää hoitaa viimosen päälle ja niistä ei hallin tässä päädyssä tarvitse huolehtia.

1 tykkäys

Tuo Bäckströmin haastattelu kannattaa katsoa. Kokeneelta kaverilta fiksuja sanoja.

Myöntää, että vuoden tauon jälkeen vähän ripareita pääsi, mutta Tapparan joukkueen harjoittelumotivaatio potkii kokenutta kaveriakin eteenpäin.

9 tykkäystä

Vaikka yhden pelin jälkeen ei ole varaa aloittaa mitään suurta ilkkumista (eikä sellaiseen ole tarvetta monenkaan voiton jälkeen) mutta kun tämä Niklaksen ja HIFKin kohtaaminen on noteerattu niin suuresti, oli pakko käydä lukaisemaan Jatkisen puolelta miten Hifk-osiossa oli pari päivää lytätty ja vähätelty Bäckströmiä mutta pelin lopputuloksen jälkeen on ollut hiljaista.

Vähän minuakin jännittää miten homma onnistuu jos pidempään Heljankoa tarvitsisi tuurata. Mutta katsotaan nyt peli kerrallaan miten kausi etenee ja miten parivaljakkoa peluutavat. Hyvä startti kuitenkin.

2 tykkäystä

2015-16 Liigassa 3 peliä GAA 1.59 92,9 torjuntaporsentti
CHL:ssä 3 peliä GAA 1.00 96,7 torjuntaprosentti

Olipa hieno aloitus uudelta veskarilta. Juttelin kuukausi sitten hänen entisen valmentajan kanssa ja kovasti sanoi, että kaveri on kunnossa. Hieman pelästyin kun puheessa tuli esiin kommentti, että hoitaa kyllä hänellä suunnitellun roolin. Itse toivon, että ottaisi jopa ykkösveskarin asemaa. Toivottavasti ei tule loukkaantumisia.

Pelissä oli kyllä paljon tilanteita, joissa oli tuuria mukana niinkuin aiemmin on jo mainittukin. Kaikki kunnia kuitenkin nollapelistä. Kolmannen erän patjapelastuskin takatolpalta oli huikeaa katseltavaa. Puolustus auttoi myös hienosti.

Toivottavasti ylirauhallinen pelityyli on vain omissa silmissäni ja se ei tuota ongelmia tulevaisuudessa.

2 tykkäystä

Samanlaista über-rauhallisuutta näkee mielestäni änärimatseissakin usein. Oliskohan jo sen verran kokemusta että turhat höntyilyt on jo pois hiottu🤔

1 tykkäys

Samaa itsekin toivon. :+1:

Toinen erä meni minulta vähän sivuun, mutta muuten mitä seurasin niin itse tulkitsin tuon rauhallisuuden positiivisesti.
Piti itsensä keskilinjalla, eikä lähtenyt hötkyilemään itseänsä sivuun jokaisesta kiekon liikkeestä. Kokeneen molken rauhallisuutta.
Luottaa peittoon, että ei se kiekko voi läpi mennä, kun on linjalla.
Joku olis voinut maaliin mennä, mutta niin se aina on. Aina on tilanteita missä hyökkäävä pelaaja epäonnistuu.
Näin tämän hyvänä starttina. Ei ole syytä moittia tai leijua sen kummemmin.

4 tykkäystä

Sytyn kokoaika enemmän ja enemmän Nikkeen Tapparan paidassa. Ammattilainen isolla A:lla, pelaa tai istuu, tuo varmasti paljon pelkästään olemalla mukana.

15 tykkäystä

Samaa mieltä olen, onko Tapparassa ollut koskaan edes penkillä saati maalilla yli 400 NHL -pelin kokemusta maalivahtina. Hieno apu Heljangolle ja miks ei myös Rautiaiselleki.

19 tykkäystä

Vakuuttavampi Nikke oli ekan pelin perusteella kuin Heljanko, et tuskin meidän kausi 2.veskariin kaatuu…