Niko Ojamäki

3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Leijonat jääkiekon MM-kisoissa 2019

Meidän maalitykistä tuli tänään maailmanmestari.

30 tykkäystä

Tekikös hän näissä kisoissa maaleja?

Totta kai hän teki.

2 tykkäystä

Hyvä hyvä, ei kauheesti oo ollu missään juttua, enkä noteerannu ollenkaan näissä noin 2 erässä mitä yhteensä näin. Kuusela olikin enemmän esillä.

Kuuselan suhteen minulla ei ole hirmuista pelkoa, että katoaa ennen ensi kautta, koska Kuusela <3 Niko Ojamäen suhteen olen huolissani. Tuolla tuli aika monelle jätkälle semmonen merkintä cv:n että voi olla vaikea pitää pelaajia.

6 tykkäystä

Loistava turnaus myös Ojamäeltä :star_struck: Taisi olla uran ensimmäinen mestaruus. Mukavasti sai jääaikaa, myös erikoistilanteissa! Tulee olemaan ensi kaudella erittäin kova tekijä Liigaan :+1:

5 tykkäystä

https://www.instagram.com/p/Bx8atWtlEtA/?igshid=qfy0yp8a8ger

25 tykkäystä

Ojiksesta täytyy kaivaa MM-kisoissa nähty vauhti ja karvauspeli Tapparassa esiin. Toki tässä kohtaa voidaan heittää reenijumin tarpeellisuus ilmoille, mutta ihan sama. Finaalissa Ojis oikea-aikaisella sijoittumisella katkoi useamman syötön. Ja vastassa goddamn NHL-starboja. Pari virhettäkin tuli, mutta paikkasi mielestäni ne todella hyvin.

Tietenkin niitä maalejakin odotetaan, joten ei ole helppoa olla Ojis. Toisaalta uskon, että tämä MM-kulta kasvattaa ja kantaa mentaalipuolella. Samaan aikaan tämä aika on ehkäpä pois siitä harjoittelusta, mitä muut tekee. Mutta lahjattomat reenaa.

Aiemmissa peleissä pistin myös merkille, että Ojis ohjasi ja kommunikoi kentällä tosi paljon. Finaalissa en tätä havaintoa tehnyt. Enkä Tapparassakaan samalla intensiteetillä.

10 tykkäystä

Eiköhän muutaman viikon leiritys ja pelaaminen NHL-kurgoja vastaan ole ihan kelvollista harjoittelua tulevaa ajatellen.

Ojamäki ja Kiviranta olivat mielenkiintoiset valinnat joukkueeseen, jossa nähdäkseni mentiin jalat edellä – eli valittiin pelaajat joilla ainakin liike riittää. Ojamäki osoitti että myös pää pysyi kovemmassa temmossa mukana. Hienot väläykset vaihtelivat kiekon ylöstuontien ja hurjien puolustusluisteluiden välillä.

Tästä kaverista on todella otettavissa Liigassa nähtyä enemmän irti, mutta onko rooli maalitykkinä vai Peltola/Kuusela tyyppisenä yleispelaajana?

6 tykkäystä

Miten muuten Ojamäen (ja Kuuselan) lomat menee. Alkaako nyt (huomenna?) ~4 viikon loma ja joukkueen mukana sitten joskus?

1 tykkäys

Leiritys ja MM-kisat NHL-tähtiä vastaan vastaa ehkä päivän reenejä Tahdon portaissa plus puolikasta päivää Palolan mummolassa.

Niin, ei varmaankaan onnistu “best of both worlds”. Helposti kaikki muu tehty työ on pois maalien tekemisestä.

4 tykkäystä

Ojamäki pelasi hienot kisat, mutta tosiaan ei totutussa roolissaan. Pudotuspeleissä ei oikein päässyt irti vastustajistaan laukomaan, MM-kisoissa laukomispaikoissa oli havaittavissa pientä yliyrittämistä ja jännittämistä.

Oikeastaan Ojamäki ei ole mikään kliininen, kylmähermoinen viimeistelijä vaan tekee maaleja ennen kaikkea hyvän laukauksensa ja liikkeen ansiosta.

Jos saa tiettyä puristusta pois (mikä näkyy mm. runsaana maalin yli vetämisenä) tehokkuus tulee nousemaan entistäkin kovemmalle tasolle.

2 tykkäystä

Ojamäellä ja Kuuselalla on viimeisen maajoukkuepelin jälkeen 4 viikkoa lomaa. Sitten on tiedossa 6 viikon loma 1.6-31.8 välisenä aikana.
https://www.sjry.fi/sjry/pelaajasopimukset/

6 tykkäystä

Iltalehden linkkiä en klikannut auki ja olen sen varassa mitä otsikossa luki.

Ojista hiukan kiusasin Porista ja Lindholmin Olli-vainaasta viime vuotisella fanimatkalla.:laughing:
Ojis kuitenkin kovasti vakuutteli minulle että hän ei tunne Ollia henkilökohtaisesti ja puhelimessakaan ei ole Ollin numeroa.
Mahdettiinkohan mua saatana taas höynäyttää tuossakin asiassa kun olin kovasti taipuvainen uskomaan Ojiksen puheita??

Pientä loukkia, siksei pelaa Decens cupissa. Enspelissä on taas mestari iskussa😉

3 tykkäystä

(Mistä kaukaa tätä ketjua piti hakea…)

Kohtalaisen maukas passi Liiga-avauksen voittomaaliin ylivoimalla, ja yksi räpättiin toki itsekin pelissä, joten ihan mukavasti alkaa tämänkin maailmanmestarin uusi kausi edeltäneen jälkeen.

26 tykkäystä

120:n pisteen vauhdissa, hyvältä näytti peli heti kun sai häkin päästä.

3 tykkäystä

Ojis tekee tällä kaudella yli 50 pojoo, jopa 60. Sot.

14 tykkäystä

Olin näkevinäni Ojiksella jääkiekkoilijan oloisen hymyn paikallispelissä.:laughing:
Oliko lähtenyt legoja ja siksi oli häkki päässä?

5 tykkäystä