Niko Ojamäki

Jos meinaa KHL yms pärjätä / pysyä koko kauden niin paljon pitää parantaa.

Aika monta muuta pelaajaa saa Tapparassa nostaa tikun nokkaan jos pelkkiä maaleja katsotaan. Missä on sanottu Tapparan puolelta, että Ojamäki on hankittu pelkäksi maalintekijäksi? On mennyt multa kyllä täysin ohi. Itse odotan Ojikselta hyvää yleispelaamista ja se saa riittää minulle.

1 tykkäys

Saako Tapparassa enää odottaa keneltäkään maaleja jos ei Ojamäeltä? Kauteen lähtiessä meidän maalinteko vastuu omasta mielestä oli aikalailla Bertrandilla, Ojamäellä ja Vauhkosella kun rosteria katsoi. Vauhkonen tippui tuosta kyydistä peluutuksen sekä loukkaantumisen takia. Karjalainen on vastannut huutoon ylivoima vastuulla. Bertrand tekee maaliinsa vaikka mistä ja millä vastuulla. Kyllä se nyt on Ojamäki jolta odotetaan enemmän.

6 tykkäystä

Ymmärrän pointtisi, mutta kyllä minä odotin maaleja myös mm. Kuuselalta ja Karjalaiselta. Hyvin ovat vastanneet. Ja Ojamäeltä myös. Uskon, että tulosta tulee vielä.

Nyt vain nähdään Ojamäki maalia sylkevänä pelaajana. Minä näen asia toisin.

1 tykkäys

Enemmän kuin pisteistä niin olisin huolissani pelistä yleisesti hyökkäyspäähän. Koska viimeksi on ollut edes maalipaikassa tai järjestellyt ketjukavereilleen jotain järkevää? Pelannut kuitenkin ihan pelimiesten kanssa.

Kiekon kanssa todella nuhaista touhua. Itse ainakin odottaisin miehen olevan edes vaaraksi vastustajalle, mutta nyt näin ei ole.

3 tykkäystä

Viime pelissä? Ihan siinä pelin alussa, kolautti rimaan.

Ojamäellä on sen verran hyvä laukaus ja maalintekotaito olemassa, että niitä on joukkueen kannalta ihan hyvä käyttää muuhunkin kuin yleispelaamiseen.

E. Vähän huonommistakin paikoista syntyy tulosta, kun muistaa hakeutua niihin ja ampua riittävästi.

1 tykkäys

Mielestäni tämä nyt ei varsinaisesti ollut vaarallinen maalipaikka. Ilman maskia b-pisteen kaarelta? Patrik Laineen kohdalla voisin laskea paikaksi.

Ok. Tämä taitotaso riittää minulle.

Viime liigakautta seuraamattomana haluisin tiedostella, miks ylipäätään pääsi MM:eihin? Toki ymmärrän, että liigastahan suuri osa kisoihin meni, ja että pelureil usein on parempia ja huonompia jaksoja. Silti tuntuu, että kerran niin maagisena koettu pelaaja on ilmeisesti kuin varjo itsestään.

Oisit seurannu. Ojis oli koko kauden hyvä ja tehokas.

Ojis kestää hyvin fyysistä peliä ja jopa hyötyy omassa pelissään siitä. Pelaajatyyppinä ja rooliltaan sellainen, että ei hajoa helposti. Ei sentteri eikä ehkä johtotähti mutta laajaspektrinen pudotuspelimies ominaisuuksiltaan. Ne maalit vain odotettua vähäisemmät.

1 tykkäys

Juuri näin! Yv vastuutakin tulee, niin parempaa kyllä oikeutetusti odotetaan.
Kyllä itsekin odotan pelaajalta enemmin pisteidentekoa, kuin kahdensuunnan pelaamista.
Tällä tahdilla hivenen taantumassa maaleissa, mutta pisteissä parantamassa. Joten kuivaa kautta lukuun ottamatta kelpo kausi pisteiden valossa toistaiseksi. Jyvä takaisin kohdalle, niin menee positiivisen puolelle helposti. Muuten peli kaipaisi paljon huolellisuutta.

Potentiaalia olisi kovasti, saas nähdä saadaanko realisoitua.

Kahdensuunan pelaajaksi jos luonnehditaan, niin sit on viime aikoina mennyt aika vihkoon…

Ojamäki on parhaalla kaudellaan tehnyt 23 maalia. Sitä ennen paras oli 16 maalia. Nyt on kausi nipinnapin yli puolivälin yli ja maaleja on 9.

Viime kaudella tehot olivat 23+14=37. Paras kausi toistaiseksi. Toiseksi paras kausi tuotti tehot 16+17=33.

Nyt menossa olevaa kautta on vielä jäljellä ja tehot on 9+12=21.

Ei huonoa. Pisteiden valossa täydet mahdollisuudet pelata paras kausi. Toki peli on muutakin kuin vain pisteitä.

1 tykkäys

Ojamäellä on niin hyvä laukaus että tietyt tyypit odottaa joka kudin menrvän sisään. Syötöistäkin on ollut pulaa…

Samaa mieltä, että tällä hetkellä kiekollinen rooli todella vaatimaton. Mitä on saanut hyökkäyspäässä aikaan viimeiseen 15 peliin. Ei pääse kiekkoon käsiksi hyökkäysalueella, saati että pääsisi maalipaikoille.

Oliskohan kritiikki pienempää, jos HPK pelin rima olis ollut maali?
Ojiksen peli oikein huutaa onnistumista. Yks maali saattais johtaa positiiviseen kierteeseen, koska ei se nyt mikään umpisurkee kentällä ole ollut. Vähän harmaa, niinkuin moni muukin Tappara viimeaikoina.
Nikolle tsemppiä ja jaxuhali.

2 tykkäystä

Maaleja odotan kokonaisvaltaisen hyvän pelin lisäksi. Ja ratkaisumaaleja kovissa peleissä tärkeissä tiukoissa paikoissa. Sitä että nousee esiin silloin kun joukkue sitä kaipaa eniten.

Kun nyt kukaan muu ei tohdi tätä pelimiestä muistaa, niin tänään sitten myös tehojen muodossa hyvä peli.

22 tykkäystä

Hyvä peli ja toivottavasti tästä saa tarvittavan itseluottamuksen jatkoon. Varsinkin toka maali jossa otti Bertrandin syötön (vai vedon?) mukaan luistimella ja laittoi tyhjään nuottaan.

3 tykkäystä