Niko Ojamäki

Pettynyt ku kaikkensa pannu likoon ja faniristeilyllä tulee vaan lokaa niskaan :upside_down_face:

5 tykkäystä

Ojamäen pitäisi palata perustekemiseen. Voita se seuraava kamppailu - sitten sen jälkeinen jne. Unohtaa pistetilastoihin tuijottelut. Kamppailuvoitoista sitten itseluottamus taas nousuun. Vähän meinaan näyttänyt siltä, että tuskaillut kiekollista peliään.

Kyllä tää kaveri vaikutti laivallakin niin ylimieliseltä,että ihan sama vaikka olis viltissä loppukauden. Ei tällä hetkellä juuri mitään annettavaa kentällä. Sääli,koska alkukaudesta oli oikeasti todella hyvä.

2 tykkäystä

Moni asia saattaa vaikuttaa ylimielisyydeltä. Äkkiä tulevat mieleen ainakin nämä:

1. Oma riittämättömyyden tunne ja sen kompensointi liioitellulla itsevarmuudella etenkin arvosta(/tele)vien katseiden, ts. fanien, edessä.

2. Se, että koettaa puolustaa omaa auktoriteettiasemaa lajinsa taitajana, kun kokee sitä arvosteltavan aiheetta (vrt. sattumanvarainen ihminen baarissa alkaa kertoa äidinkielenopettajalle, kuinka äikkää opetetaan väärin, ja miten sitä pitäisi opettaa. Kokemus oma, ja nähdäkseni tilanteesta riippuen verrattava. Enkä nyt @Giroux28 väitä sinun olevan tuossa skenaariossa, kunhan leikittelen tilanteella.)

3. Ylimielisyys

Terveisin Pirkkalan keittiö-Freud. Viesti nimimerkin alla otettava huomioon.

10 tykkäystä

Lisätään listaan vaikkapa ujous.

6 tykkäystä

Pari lisää

Porilaisuus…

Ja sitten sellanen mikä tässä kohtaa pitää aika pitkälle kutinsa on ujous.

Mutta toisaalta.
Luultavasti Ojista ei kiinnosta mitä joku ”tappara lippis” siltä odottaa ja hyvä niin.

8 tykkäystä

Ylimielisyys on yleensä lähinnä seuraus. Ihmiset tulkitsevat monet asiat ylimielisyytenä, jotka ei sitä ole. Ojamäen täytyy kehittää se oma työkalupakki. Ulkopuolisten on paha arvioida.

Ojamäki vetää omalla rennolla tyylillään, tarkoitus on varmaan hyvä.

3 tykkäystä

Mää taidan seilata vastavirtaan, mutta mun mielestä Ojamäen pelaamisessa Pelicanseja vastaan oli paikoin ihan hyviä merkkejä. Ei juur mikään onnistunu ja semmonen tuska vähä paisto läpi, mutta en syyttäis ylimieliseks, enkä muutenkaan haukkuis pahimpana lampaana. Kyllä Ojamäki vielä tulee, kunhan peli koko joukkueella taas alkaa rullaan. Päivän vetovinkki: Ojamäen maali tänään.

4 tykkäystä

Ojamäki sadatteli tänään Jukureita vastaan vaihtoon tullessaan, kun missas maalipaikkansa.
Kehtaakohan mussuttaa epäonneaan vieressä istuvalle Rauhalalle?

1 tykkäys

Nousua havaittavissa, mutta onnistuminen puuttuu vielä. Ei vaikuttanut tänään ylimieliseltä.

Ennen kaikkea tuntui olevan tekemisen meininkiä ja oli pelin ytimessä.:+1:t2:
Se hiihtely loisti poissa olollaan.

1 tykkäys

Valmennukselta hyvää pelisilmää laittaa laukomaan rankkari. Valitettavasti kelvollinen yritys ei tuonut vapauttavaa onnistumista.

2 tykkäystä

Tää jotenkin jäi mun mieleen siitä lähtien kun tän sun mielipiteen luin. Ja en itseasiassa tiedä miks tän seuraavan tuun kirjottaan, koska luulen että mun on vaikee saada näitä mun ajatuksia järkeviks lauseiks. Mutta joka tapauksessa, ymmärrän ja tiedän mitä tällä lauseella tarkotat. Mustakin jotenkin tuntu ettei Ojis ollu ”oma ittensä” siellä. Mut muistetaan että siellä oltiin jo rennolla ja vapautuneella fiiliksellä. Ja se että mikä tässä tapauksessa on hänen ”oma itsensä” vois olla tässä tapauksessa vaikka kuinka monta positiivista adjektiivia tähän listattuna mut pidän listan lyhyenä; muut huomioon ottava positiivinen ystävällinen ja mukava, porilaisuudestaan huolimatta :sunglasses::blue_heart: Oon ollu mukana päivästä 1, ja oikeestaan jo aikasemmin kun pari porilaista tänne saapu, mut onneks se toinen jäi. Tää on ollu superhieno tarina seurata, kaikkien alkuvaikeuksien jälkeen, 23 maalin kauden jälkeen maailmanmestariks. Kiitollinen saa olla että on saanu seurata näin läheltä niin hienon, mielenkiintoisen ja tarmokkaan pelaajan matkaa just täällä. Ja eihän tää lopu vaikka matka jatkuu.

Ehkä mä vaan yritin sanoo, vaikeemman kautta tosin, että ei se sitä oikeesti oo.

Ja mitä tän hetkiseen pelaamiseen tulee, niin kyllä tää tästä vielä helpottaa. Ollaan hiljaa niin tulee kalaa. :wink:

4 tykkäystä

Tänään ojamäeltä todella hyvä peli, tuollalailla kun pelaisi aina niin olisi liigan ykköspelaajia, mutta tasaisuus puuttuu, jossain peleissä surffailee pelin ulkopuolella.

2 tykkäystä

Mielestäni ei kuulu pelaavaan joukkueeseen, taso on alhainen ja ei pelaa joukkueelle

4 tykkäystä

Hiukan turhan jyrkkä tuomio.
Perjantaina Ojis pelasi hyvän pelin, jossa sitä perinteistä pelin ulkopuolella hiihtelyä ei näkynyt. Eilen oli sitten hiukan heikompi peli häneltäkin, mutta ei lähellekään kauden huonoin peli.

Joidenkin pelaajien kohdalla on puhuttu indikaattoripelaajasta.
Ojiksen voisi melkein lisätä tuohon listaan?

Kuten jo aiemmin olen todennut, niin minä odotin tällä kaudella maailmanmestari Ojamäeltä hieman enemmän.
Tein tämän asian myös Ojikselle itselleen selväksi sen verran selkeällä ja kuuluvalla suomen kielellä että se taatusti meni myös porilaiselle perille.

9 tykkäystä

Agre uupuu tekemisestä, niinkuin aika monelta Tapparassa. Höpötellään mukavia vastustajalle ja ollaan kaikkien kavereita kentällä. En haluaisi nähdä ystävällismielistä jutustelua vastustajan kanssa kesken pelin. Tekeminen on vajaata, jos siellä ollaan kuin höntsäpelissä rupattelemassa vastustajalle mukavia.

16 tykkäystä

Tätä ukkoo sit pikkuhiljaa alempiin ketjuihin surffaileen. On kyllä niin flegmaattinen tällä hetkellä.:-1:

1 tykkäys

Itseäni ei harmittaisi, jos Ojamäki ei tämän kauden jälkeen jatkaisi… Maailmanmestari statuksella palkka varmaan korkea ja esitykset eivät ole palkan tasolla… Uutta nälkäisempää kaveria tilalle vaan…

2 tykkäystä

Eilen kiinnitin ensimmäistä kertaa huomiota siihen, ettei Ojamäki enää edes hymyile kentällä. Erätauko haastattelu varsinkin oli aika totinen. Ojamäki on normaalisti hyvinkin positiivinen ja nauravainen, mutta nyt alkaa vissiin tehottomuus painamaan.
Niko on varmaan itsekkin aika turhautunut tekemiseensä, kun maaleja ei tule mistään, eikä oikein paikoillekkaan pääse. Siihen päälle sitten kaikki haastattelijat puhuttelevat “viime kevään maailmanmestarina”. Sekin varmaan potuttaa, kun juuri nyt taso on kaukana siitä keväästä.

2 tykkäystä