Oletko maistanut elämää suurempaa olutta?

Onkos porukka maistanu hamovniki lager-olutta? Moskovan alueelta laatubissee.

En ole maistanut vielä,ehkä joskus.
Mutta asiasta toiseen,minkä takia oluet on turhan kylmiä aika useassa baarissa? Vai onko mun mutu.

Ei liity ylläolevaan,mut olueseen kylläkin (alla oleva).Uutinen Konttorista.

http://www.aamulehti.fi/ihmiset/hanoissa-200-erilaista-olutta-20-vuotias-tamperelaisravintola-palkittiin-vuoden-parhaana-24302525/

1 tykkäys

Kuka piru tuonne Hanoihin jaksaa matkustaa?

2 tykkäystä

Oon käyny ja huonosti jaksoin. :grin:

1 tykkäys

Elämää suurempi olut ei ole merkki, eikä laatu vaan se on HETKI jolloin saa nauttia ei liian kylmän eikä liian lämpimän, vaan juuri siihen hetkeen sopivan lämpöisen ja suun myötäisen oluen.

3 tykkäystä

En tiedä onko tämä olut elämää suurempaa, mutta Juti oli juuri äsken lähikaupassa mainostamassa nimikko-oluttaan. Ostin kolme nimmarilla varustettuna. Kassalla vasta tuli mieleen, että ENHÄN mä edes juo olutta…Alkaa vissiin olla play off-huuma kohdillaan!

9 tykkäystä

Mikä kauppa???

1 tykkäys

Linnainmaan Citymarket.

1 tykkäys

Kiitos tiedosta! Purkki on ainakin elämää suuremman näköinen, joten joutuu pari hakeen, että saa hylsyn koristeeks hyllynpäälle.

1 tykkäys

Jep, todella tyylikäs on! Meneehän tuo vaikka sisustuselementtinä jos ei muuten. Tätä ei tosin uskalla sanoa ääneen oluen ystäville.

Muutama paikka mistä pitäisi mm. saada Jutia:

K-Supermarket Kuninkaankulma
K-Supermarket Löytis
K-Supermarket Linkki
K-Supermarket Nekala
K-Citymarketteja myös listalla (mm. Linnainmaa).

Saakohan tilattua paikalliseen K-Supermarkettiin

Kannattaa kysyä paikalliselta. Jos ohikulkumatkalla on, niin Jutia löytyy mm. K-market Kilpishalli (Enontekiö) :grin:

Eli vain hyvinvarustetuista plussaliikkeistä.

2 tykkäystä

Käyn heti huomenna kysymässä. Sattuu olemaan serkku kauppiaana paikallisessa niin listan tilaamaan erän :sunglasses:

Kozel on saamarin hyvää, varsinkin lasipullossa myytävä. Staropramen on toinen suosikki-tsekki, Urquell maistuu täällä turhan hiivaiselta.
Mutta kaikki noi on parhaita oluita mitä olen juonut nautittuna Prahassa aurinkoisena kesäpäivänä. Voi pojat, ette usko miten paljon maukkaammalta noi bisset maistuu kun niitä ei ole tehty vientiin.

Muita hyviä on tietysti ketjussa jo mainittu Leffe Blonde sekä Stallhagenin Delikat. Ja miljoonat muut…

2 tykkäystä

Kuinka montaa erilaista Jutila pirtelöö on? Oliko joku Mestari- Timo ja nyt just tullut ja tuleeko kevällä vielä yksi? En tiedä kun keskipöhlö on harvinainen näky meillä.

Hetki sitten maistui Lidlin alkoholiton Finkbräu aivan erinmomaisen hyvältä. Tarjoilulämpötila oli juuri oikea. Juodessa rentoutui ja alkoi aivan pikkuriikkisen taas uskoa siihen, että toivoa on.

1 tykkäys

Saman oluen tempasin minä pelin päätteeksi. Olen vähentänyt alkoholipitoisten oluiden nauttimista janoon ja pari purkkia Finkbrauta menee viikossa ihan helposti.

Löytyiskö täältä se elämää suurempi olut? Hakusessa on vielä.

Paras Tamperelainen Olutravintola 2017

  1. Plevna 11,4 %
  2. Gastropub Tuulensuu 9,4 %
  3. Konttori 6,7 %
  4. Teerenpeli 5,2 %
  5. Paapan kapakka 4,4 %
  6. O´Connell´s 4,0 %
  7. Gastropub Nordic 3,2 %
  8. Vanha Monttu 3,1 %
  9. Ohranjyvä 3,0 %
  10. Salhojankadun Pub 2,8 %
  11. Public House Huurre 2,7 %
  12. Wanha Tappi 2,5 %
  13. Wanha Posti 2,0 %
  14. Aussie Bar 2,0 %
  15. Gastropub Soho 1,8 %
  16. Ukkometso 1,8 %
  17. Oluthuone 1,7 %
  18. Taproom United 1,7 %
  19. Gastropub Praha 1,7 %
  20. Kerho 1,6 %
  21. Pyynikintorin Tuoppi 1,6 %
  22. Kultainen Apina 1,5 %
  23. Kievari Kahdet Kasvot 1,5 %
  24. Kivenheitto 1,4 %
  25. Maja/Talo 1,4 %
  26. Pub Pikilinna 1,4 %
  27. Bar K 1,4 %
  28. Hovipoika 1,3 %
  29. Gastropub Kaleva 1,3 %
  30. Kessan Baari 1,2 %
    Äänestäjiä 3489

Prahassa vuoden 1994 kesällä (siis ennen Paten syntymää) join tammitynnyristä laskettua Plzener Prazdrojta (saksalaisnimeltaan Pilsener Urquell) puistoravintolassa, jonka nimeä en tietenkään muista. Se oli oluen huippumaku. Valitettavasti panimo siirtyi muiden mukana käyttämään oluttaan terässammioissa, eikä kyseinen olut ole enää kuulunut suosikkeihini sen jälkeen. Nykyoluista puuttuu se vanhan tammitynnyrin antama pehmeä sielukkuus. - Vaikka tamperelainen olenkin, on näistä suomalaisistä isomman tuotannon oluista Auran keppana suosikkini. Noutopizza meni mainion makuisesti alas tuota wanhaa tuotemerkkiä kantavan, mukavasti humalanmakuisen ohrapirtelön kera.

3 tykkäystä