Olli Lindholm (1964-2019)

Jaahas.
Hakulinen koittaa rahastaa vielä kerran vaikka Ollia ei ole edes haudattu vielä.
Tuo suunnitelma ei tule toteutumaan alkuperäisellä kokoonpanolla.
Tästä mulla on varma tieto.

2 tykkäystä

Tulikin mieleen tämä kappale joka on ilmeisesti tehty pienenä kuittina Hakuliselle erottuaan Yö yhtyeestä vuonna 85. Väleistä en tiedä korjaantuiko ne koskaan tai tekivätkö yhteistyötä tämän jälkeen.

Kyllä tekivät.
Esim. Rakkaus on lumivalkoinen on Hakulisen biisi.

1 tykkäys

Hengitysliiton mukaan ainakin 300000 ihmistä Suomessa sairastaa uniapneaa.
Uniapneaa hoidetaan käyttämällä nukkuessa CPAP-laitetta, joka ylipaineen avulla estää hengityskatkoksia.
Uniasiantuntija Vesa Tuomisen mukaan puolet ihmisistä, joilla on uniapnea, eivät käytä CPAP-laitetta, vaikka pitäisi. Olli Lindholm oli yksi näistä.

Olli Lindholmin poismeno jo 54-vuoden iässä on tragedia.
Ajatellaan asiaa positiivisesti: ehkä tämä tragedia on hieman pienempi, jos se saisi ne ihmiset käyttämään CPAP-laitetta, joille se on määrätty.

RIP, Olli.

1 tykkäys

Tuo laite ja sen käyttäminen parantaisi ihan sitä tarvitsevien päivittäistä elämänlaatua. Varsinkin vanhemmilla ihmisellä jatkuva väsymys ja torkahtelu minimoituu. En ihan tuon käyttöä invalidisoitumisena näe.

2 tykkäystä

Yön alkuperäinen kitaristi tyrmää suunnitelmat viimeisestä keikasta – syynä vuosien takainen keskustelu Olli Lindholmin kanssa

1 tykkäys
1 tykkäys

Hakulisen täytyy näemmä keksiä äkkiä Yölle joku toinen alkuperäiskokoonpano jonka kanssa kääriä rahat.

1 tykkäys

Tässä Hakulisen virityksessä olisi todella oiva paikka siteerata Antti Törmästä.

3 tykkäystä

Luulen että Hakulisella on alunperin ihan vilpitön ja lämmin ajatus taustalla. Ei ehkä ajatellut ihan lippuun asti. Tuskin nuo pari keikkaa mitään rahasampoja ovat. Kovemmat massit Jussi olisi tehnyt antamalla Vain Elämää -konseptille oikeudet Joutsenlauluun.

8 tykkäystä

Minäpä luulen aivan päinvastaista.

Vaikea tietää mitä nyt on ajatellut, mutta hilloa olisi tehnyt tuolla Joutsenlaulun antamisella Vain elämään.

Oliko muuten Lindholmilla ja Hakulisella jotain riitoja joskus?

Hakulinen ei todellakaan ajattele rahaa. Ajatus on vilpitön mutta ehkä olisi kannattanut odottaa pari viikkoa

2 tykkäystä

Mihin perustat väitteesi?

Kysys Googlelta niin uskon että alkaa löytyä.

Täytyy jossain välissä kysyä.

Ei sinänsä ihme jos olisi ollut erimielisyyksiä. Vähän sellainen kuva jäi, että Lindholm enemmän yrittäjähenkisellä ajatuksella liikkeellä, kun taas Hakulinen boheemi taiteilija.

Tästä löytyy yksi syy,Hakulisen kertomana. Totuuttahan ei varmaan täysin saada tietoon koskaan.

1 tykkäys

Eihän koko Yötä olisi ees ilman Hakulisen biisejä. Jussi on boheemi taiteilija ja jos hän rahasta välittäisi niin olisi sitä kyllä pystynyt tekemään aiemminki

3 tykkäystä

Yön entinen rumpali Veikko Lehtiranta kertoo Iltalehdelle, ettei ole kuullut Yön alkuperäiskokoonpanon mahdollisesta paluusta perjantain jälkeen.

Niin paljon on tullut kieltäytymisiä, että ei se varmaan toteudu. Suhtaudun itse tähän vähän kaksijakoisesti, Lehtiranta sanoo.

Mun mielestä tässä on se oleellinen asia jossa ei pitäisi olla mitään epäselvää.

Eilen lauantaina Jani Viitanen kertoi IS:lle, ettei ole käytettävissä konserttia varten. Hän kertoi päätöksellään kunnioittavansa Olli Lindholmin tahtoa.

– Puhuin Ollin kanssa aikoinaan, että pitäisikö alkuperäinen bändi kasata uudestaan. Olli sanoi, että ei. Kunnioitan hänen mielipidettään tässä asiassa, kitaristi jatkaa.