Ollin muistokonsertti tänään.
Oli hiukan kornia kun sunnuntaina tuli radiosta mainos missä Olli Lindholm esittelee itsensä ja kertoo olevansa Yö-yhtyeestä.![]()
Itse olisin hyllyttänyt mainoksen Ollin kuoleman jälkeen.
Parturissa käydessä kuitenkin yskitti vielä enemmän.
Erehdyksissäni otin käteeni Seiskan ja ehdin selata sitä vissiin toiselle aukeamalle, kun silmiin osui kuva Olli Lindholmista naisystävineen Ilveksien paidat päällä.
Vaikka kuinka Olli ja Yö-yhtye tamperelaistuivatkin, niin Olli oli Patasydän loppuun asti.
Tuus ny sääkin @Patanen ottaan tähän kantaa.
Nyt en muista mikä festari se oli, mutta mainosti että Yö olisi siellä esiintymässä…
Down by the laituri muistaakseni, vain Turussa tai jtn…
Tämän kaverin muisto ei kuole ihan äkkiä.
Yö-yhtye oli niitä viimeisiä isoja bändejä mitä Suomessa on.
En oo kova Yö fani,mut taidan ostaa lipun johonkin keikalle.
Jussi Hakulinen tekee syksyllä kolme suurta areenakonserttia, joilla tehdään kunniaa Yö-yhtyeelle sekä Olli Lindholmille. Yön viimeinen varietee -kiertue on tässä mittakaavassa viimeinen, jonka Hakulinen tekee keskittyen säveltämiinsä ja sanoittamiinsa Yön kappaleisiin.
Areenakonserttien sarja alkaa 4. syyskuuta Tampereen Tähti-areenalla, jatkuu 24. syyskuuta Rovaniemen Lappi-areenalla ja päättyy 8. lokakuuta Helsingin Hartwall-areenalle. Bändissä nähdään paitsi tuttuja Yö-kasvoja, myös nimekkäitä paikkakunnittain vaihtuvia vieraita kuten muun muassa Pate Mustajärvi, Pauli Hanhiniemi, Herra Ylppö ja Vesku Jokinen. Tarkat tiedot kunkin konsertin vierailijoista julkistetaan myöhemmin.
Mä jätän tämän Hakulisen rahastuksen väliin.
En pidättäisi hengitystäni noiden em. vieraiden suhteen, enkä yllättyisi jos heitä ei mukana nähtäisi. ![]()
Hakulinen on sitä mieltä,että hänellä on moraalinen oikeus Yö- nimeen. En ota kantaa sen enempää kun en ollut Porin torilla ![]()
Jussi Hakulinen muistaa tarkalleen, miten yhtyeen nimi aikoinaan valittiin.
– Elettiin vuotta 1982 ja kävelimme Lindholmin kanssa Porin torin poikki. Olli sanoi, että hänellä on kaksi nimiehdotusta: siitin ja yö.
– Valitsimme Yön, vaikka se punk-aikakautena se oli ehkä liian lepsu.
Hakulisen mukaan hänellä on nimeen edelleen moraaliset oikeudet.
– Minä sen nimen päätin.
Vaikka bändin nimi on nyt rekisteröity toisaalle, se ei Hakulisen taistelutahtoa lannista.
– Olen hankkimassa lakiapua ja olen jo nyt saanut paljon hyviä neuvoja.
Hakulinen lähettää kilpailevalle Yö-yhtyeelle kipakat terveiset.
– Ehkä ei kannata suunnitella kovin montaa kiertuetta Yön nimellä.
Hakulisella on kilpailevalle Yö-yhtyeelle myös uusi nimiehdotus.
– He voisivat vaikka olla Neverhööd.
Itse vähän veikkaan, että tuo Toikka on tuon nimen laittanut hakuun sen takia, että voivat vielä keikkailla ja muistokiertuetta tehdä. Muutenhan tuo Hakulinen olisi kieltänyt kaiken mahdollisen.
Harmi tietty, että noita eivät saaneet sovittua silloin, kun oli vielä Ollikin elossa.
Jussihan vois käyttää sitä Siitintä.
Huonoon päivään loistava oneliner ![]()
![]()
tekis mieli nostaa tämä tonne palstan parhaat-ketjuun!
Kaikkea voi aina veikkailla, joskus osuu ja joskus taas ei.
Se on fakta että Toikan Ari ei tuota ihan keskenään päättänyt.
Kannattaa huomioida kauanko Hakulinen vaikutti Yö-yhtyeessä ja sitten vasta voidaan miettiä näitä hänen jo säälittävyyttä lähenteleviä nillityksiään.
Hakulisella olisi ollut 38 vuotta aikaa rekisteröidä Yö nimi itselleen, mutta eipä saanut herra aikaiseksi. Siis 38 vuotta. ![]()
Mä olen sitä mieltä, että kun Olli Lindholm heitti lusikan nurkkaan, niin se on loppu se. Eikä potkita enää kuollutta hevosta. Lindholmin ääni ja persoonahan tässä bändissä oli se juttu. Kaikki muut voidaan korvata.
Tää on hieno!
Nyttää ihan Noormarkun Markulta. ![]()
![]()
Olen s a n a t o n, enkä todellakaan mitenkään positiivisella tavalla. ![]()
![]()
Pia Nykänen saattaa olla kurri nyt erittäin tyytyväinen että Matista ei tehty näköispatsasta tai mitä lie kirkon vaivaisukkoa.
Toki tuo on tehty homeliten tai huskvarnan kanssa, niin siihen nähden ok. Mutta näyttää Ramilta Raaseporista.
YÖ-YHTYE julkaisee 10.2. uuden kappaleen, jonka tulkitsee Olli Lindholm. Yhtye tiedottaa löytäneensä arkistoistaan on löytynyt Viimeiseen auringonlaskuun -biisin, jonka laulaa Olli Lindholm.
Viimeiseen auringonlaskuun -kappale oli työn alla ’Mitä jos mä rakastan’ studioalbumillemme, mutta jostain syystä se ei mielestämme silloin sopinut kokonaisuuteen. Jonkin verran lisätyötä kappaleen valmistaminen julkaisukuntoon on vaatinut, mutta lopputuloksena on upea ja koskettava biisi, jossa on kuultavissa kaikki ne tunnusmerkit, joista Yö on aina opittu tuntemaan, yhtye kommentoi.
Tykkään susta niin että halkeen?![]()