Otteluketjujen avaamisesta ja otteluennakoista

Olisiko mielenkiintoa jollakin lähteä mukaan avaamaan Tappara-Kalpa -playoffennakkoa?
En ole varannut itselleni mitään vuoroa, mutta ajattelin, että olisi kiva käydä vähän laajemmin läpi näin digiaikana myös vastustajaa. Olen siis ajatellut, että ennakko voisi koostua kolmesta eri osasta:

Asetelmat & historia
Yksilöt vs. yksilöt
Pelitapa vs. pelitapa (sis. valmennus vs. valmennus)

En näe mitenkään tarpeellisena, että vain yksi kirjoittaja tekee tämän kaiken vaan osiot voisi hyvin tehdä eri henkilö. Itse palan halusta kirjoittaa pelitapa vs. pelitapa -ennakon, mutta haluaako joku liittyä mukaan ja kirjoittaa setin toisesta näkökulmasta? Vaatii yhteistyötä ja mielenkiintoa :slight_smile:

1 tykkäys

Miten olisi vuoropuhelumuotoinen artikkeli, jossa olisi kolmannen nimimerkin laatimat kysymykset? Tai ehkä jopa kolmen nimimerkin vuoropuhelu, johon neljäs tekisi kysymykset?

Tarkoitatko vähän jatkoaika.com -ennakkoartikkeleita vastaavaa settiä? Kysymyksiä - ja sitten eri nimimerkkien vastaukset kysymyksiin? Ei huano, jos tätä meinaat.

Edit: kovin vähän on porukkaa vielä linjoilla, joten se on inhimillistä. Itse maiskuttelin sen verran @Virvelia_kainaloon -mallia, että lähtisin ihan vaan omalla päätöksellä toteuttamaan. Jotta tuo formaatti toimii niin tarvitaan tietysti kysymyksiä.

Tämä ketju sopinee ihan hyvin siihen. Mutta äänestetään kuitenkin toteutustavasta:

  • Kyllä
  • Ei

0 äänestäjää

Jos tämä saa suosiota niin tähän ketjuun voisi esittää kysymyksen ennakkoa varten ja sitten vielä, kenet/ketkä haluaa vastaamaan ko. kysymykseen. Tageja olisi hyvä käyttää.

2 tykkäystä

Koska homma ei ole edennyt, muttei sitä ole vastustettukaan niin otan oikeuden tästä tehdä ensimmäisen kysymyksen ottelusarjasta Tappara-KalPa ja sepä liittyy meidän kaikkien suosikkiteemaan eli maalivahteihin.

Heljanko vs. Kilpeläinen
Matej Tomek/Samu Perhonen vs. Dominik Hrachovina
Kumman puolella on voittavat maalivahdit ja mitkä ovat maalivahtien vahvuudet/heikkoudet?

Olisi väärin olla pingaamatta tätä kysymystä vastaamaan @Messi ja @kabinettimestaruus36 .

Vastauksen voisi laittaa vaikka minulle yksityisviestinä, mutta tähän ketjuun voisi kommentoida suostuuko lyhyen jutun aiheesta kirjaamaan.

Eikös @Heka8835 omaa myös aika hyvää näkemystä maalivahtipeliin. Meinaan jos et saa vastauksia, ni kannattaa kysyä myös.

2 tykkäystä

Joo, Hexi on myös minun kirjoissa asiantuntija.

2 tykkäystä

Entä jos tuo avausviesti olisi wiki-muotoinen eli kuka tahansa voisi sitä täydentää? En tiedä toimisiko idea, mutta voisi kokeilla.

Väliotsikot ja rakenne voisi tietysti olla valmiiksi.

Kiitos tunnustuksesta, mutta KalPan veskarit jäänyt kyllä tällä kaudella heikolle seuraamiselle. Tapparan omista on tullut jo kauden mittaan kaikenlaista höpöteltyä. Ei ole kauheasti apua meikästä tähän vertailuun. Kilpeläinen on toki edelleen pätevä maalivahti ja uskon, että sarjassa maaleilla ei kauheasti juhlita, eikä nämä ykköskassarit kauheata eroa tee joukkueiden menestys haaveille.

1 tykkäys

TPS - Pelicans
Lukko - Ilves
HIFK - Kärpät

Eli näihin tarvitaan avaajat? Olisi omasta mielestä näihinkin mielenkiintoista saada muiden kuin Tappara-fanien näkökulmaa.

Ainakin yksi Kärppä-fani ja pari Ilves-fania on, joiden ajatuksia lukisin mielelläni.

@DelJampe vois availla Hifkin tilannetta ainakin.

3 tykkäystä

Tepsiläisiä ei palstalla taida olla, mutta eikös @Individual ollu Pelsujen miehiä?

3 tykkäystä

Onkos @Hoppernaut Tepsin miehiä?

@Joonatan ainakin on.

4 tykkäystä

Juu, ollaan. Se on sitten toinen uskaltaako luvata mitään otteluketjujen avauksesta.

3 tykkäystä

Viime kaudella joukkueiden kausiketjujen avausviestit wikitettiin. Sillä ajatuksella, että niihin kootaan joukkueiden rosterit sitä mukaan kun pelaajia selviää. Wikitetäänkö myös tänä vuonna? Hukkuuko avauspostaukset nykyään vain luetaanko niitä vielä jälkikäteen?

Tuli itseasiassa mulle juuri yksityisviestinä palautetta, että wikinä olisi parempi.

Mun puolesta ainakin voi wikiksi muuttaa, niin pysyy paremmin ajan tasalla. Kyllä niitä itse ainakin luen myös jälkeenpäin.

Mietin tuota ihan samaa KooKoon ketjun kohdalla ja kannatan wikittämistä.

Jos päivittää avausta niin kirjoittaa vaan sitten vielä uuden viestin ketjuun, että päivitin.

Eipä siitä wikityksestä haittaakaan liene. Wikittelin parit nyt näin alkuun.

4 tykkäystä

Haluavaisitkohan jotkut meritoituneet otteluennakkojen kirjoittajat jo ennalta varata Hakametsän vikan paikallispelin, Tapparan vikan Hakametsän pelin ja ekan Areenan pelin?

1 tykkäys

5 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Otteluketjut ja -ennakot kaudella 2021-22