Otteluseuranta: Ilves - Tappara 23.3.2017.
Peli alkaa tutusti klo 18:30 varmaankin joku lurittaa jonkun laulusen alkuun.
Tappara tänään:
25 Henrik Haapala – 24 Jani Lajunen – 71 Kristian Kuusela
19 Veli-Matti Savinainen – 44 Jan-Mikael Järvinen – 81 Jukka Peltola
27 Martin Røymark – 61 Juhani Jasu – 17 Teemu Nurmi
68 Joona Luoto– 42 Otto Rauhala – 92 Sebastian Repo
23 Aleksi Elorinne – 13 Valtteri Kemiläinen
47 Alexander Bonsaksen – 55 Blake Parlett
6 Pekka Saravo – 52 Otso Rantakari
9 Aleksi Salonen
49 Dominik Hrachovina
(35 Teemu Lassila)
(Korjasin hiukan otsikkoa.)
Olin siksi hieman hätäinen, kun peli menee päällekkäin toisen pakollisen harrastuksen kanssa. Piti vain aluksi lurittaa, että nyt on semmoinen kokoonpano, jonka olisin halunnut jo eka peliin. Oikein onnellinen olen tuosta ykkösestä, joka pelaa joukkueelle eikä itselleen. Taitavia ja työteliäitä pelureita. Kaksi pelisilmäistä laituria, jotka tarjoilevat toisilleen herkkuja ja sutivat itsekin tarvittaessa sisään nuo herkut. Lisäksi on tuo arvokas maskeeraaja, joka sutii ja nostelee irralliset sisään. Kettingin ohella on viivallakin tulivoimaa. Eiköhän tämä viisikko tee tötteröitä tavalla tai toisella tänään. Hienoa tietysti on myös se, että kakkonen ja kolmonen tarjoavat kokemusta ja tekevät räkämaaleja ja että nuori nelonen hämmentää nopeudellaan ja nuoruuden innollaan kissojen sielunrauhaa ;). Luulisin, että nyt saattaa olla luvassa “vierasvoitto”.
Mukava nähdä Luoto kokoonpanossa. Siinä pojassa on sellaista tiettyä röyhkeyttä ja luonnetta.
Tulosveikkaus:
0 voters
Voin ottaa tuon ensimmäisen ottelun tappion piikkiini, kun tuli lähdettyä hieman rotsi auki matsiin. Parta jäi ajamatta pudotuspelejä varten, viime keväästä saakka pesemättä olevat Tappara-sukat jäi kotiin, Sisu-aski jäi ostamatta ja kapteenin paita jäi vaatekaappiin. Tänään kaikki edellä mainitut on kunnossa, joten sarja tulee olemaan 1-1 tämän päiväisen jälkeen.
Miehellä on asenne kohdallaan! Nyt sitten Tapparankin pitäisi kaivaa ne likaiset sukat esiin.
Se siitä. Harmittaa vieläkin tiistainen sulaminen ja etenkin se, että kiriä ei saatu aikaan. Olen jopa hieman huolissani. Avausmaalilla on tänään iso merkitys taas, koska Ilves saa kiksejä jos saa pelata johtoasemassa. Tapparalle se on rutiinia, joka tosin repesi tiistaina.
Vaikea ottelu tulossa, ei nähdä hienouksia tänään.
Sopii hyvin yhteen repolaisen kanssa… siis toi Luoto?
Tänään sitten peliä ukkelit. Parasta olisi aloittaa räväkästi ja sammuttaa Ipan uhoa heti alkuun. Itse silti veikkaan, että niin ei tule vielä tänäänkään käymään. Alussa ollaan tod. näk mankelissa. Voitto on tietysti silti otettavissa
No kyllä varmaan ihan hyvin sopii. Siis jääkiekossa. Yksityiselämästä en tiedä.
Itsekään en tänään ihmeitä odota. Tappara ei aina ole oikein onnistunut tappamaan vastustajan flow-tilaa. Toki poislukien tärkein eli viime kauden Hifk.
Toisaalta Tapparalla pitäisi olla sen verran kova materiaalietu, että ehjän kuuskymppisen pitäis riittää… ei kai se runkosarja kymmenien pisteiden ero ihan tyhjästä tullut. Tosin syyskauden esityksillä ei paljon merkitystä enää maalis-huhtikuussa.
Tosin, jos Ilvekselle tiputaan, niin kaipa se on ihan ansaittua siinä tapauksessa. Viime viikkojen esitykset, ketjuruletit ja maalivahtipeli (?) asettavat kysymysmerkkejä. Tietyt ylimielisyyden merkit ja nöyryyden puute ovat myös hyvin epätapparamaista. Onko kopissa kaikki kunnossa?
Eiköhän.
Mun mielestä Tapparalla on tänään “nyt mennään eikä meinata” ja “nyt jumalauta näytetään niille” asenne Sählän haastattelun puheista, oonko sitten ainoo, sitä en tiedä. Ite en pääse paikanpäälle, mutta te jotka menette ja pääsette kannustakaa Ilves kumoon munkin puolesta.
Jos Ilvekselle tiputaan, nii sitten on selvää, että oltiin runkosarjassa melkoisessa kuplassa eikä todellakaan ansaitakaan mahdollisuutta mihinkään välierään tai finaaliin. Se on julma politiikka se, mutta tosiasioita myöntämällä toipuu ja pääsee eteenpäin. Tosin nyt on ihan liian aikaista miettiä mitään tällaista. Tässä jokainen miettii nyt vaan, että peli on klo 18.30 ja siitä 2,5 h toivotaan, että sarja on yksi yksi. Sitten voidaan lähteä miettimään lauantaita ja uudestaan hakemaan johtoa.
Tällä hetkellä on turhaa miettiä mitää välieriä tai kausipyykkiä, ne analyysit tehdää sit, ku pelit on pelattu. Nyt vaan ELÄMÄÄN HETKESSÄ JA NAATITAAN MATKASTA!!!
Oon odottanu koko kauden näihin paikallispeleihin edes yhtä tälläistä peliä. Tähän saakka turhaan. Tappara ei ole pelannut yhtään ehjää 60min Ilvestä vastaan. Tänään on uusi mahdollisuus yrittää. Tai pikemminkin ottaa tämä homma haltuun.
Kuten @mipe tuossa ylempänä kirjoitteli, Sählän puheista sai vaikutteen että:
Minulla on pelipaita, jota käytän hyvin säästeliäästi ja sillä ei ole hävitty peliäkään. Viimeksi päällä ratkaisevassa finaalissa. Jätän sen vielä kaappiin, mutta jos tänään tulee tukkaan, niin lauantaina on päällä.
En jaksa nyt linkitellä mutta oisko Sählä voinut sanoa tossa Kummelin Aimo Nivaska tyyliin " me on hävitty tää peli "
No ehkä Sählä ois voinutkin imitoida.
Mutta kuten olen monta kertaa sanonut näiden playoffien aikaan urheilussa VAIN teot merkitsee. Puhemiehet ilman tekoja sitten eduskuntaan.
Kello käy turhan hitaasti.
Maha sekasin, nuuska särkee ikeniä ja päätä särkee. Alkais jo.