Otteluseuranta: Tappara - Kärpät 6.3.2018

Pitkän ja äärimmäisen harkitsevan pohdinnan jälkeen tulin siihen tulokseen, että Kärpät vain halusi tällä pelillä pelata itsensä pois mestarisuosikin paikalta. Ovelaa.

Tapparan pelissä on ainakin yksi suuri ongelma minun silmiini edelleen.

2 tykkäystä

Pääseepähän taas käyttään argumenttia “ollaan kuitenkin kolmansia” :+1:

3 tykkäystä

Tämä peli ei kerro koko kuvaa, mutta tosipaikan tullen uskoisin meillä olevan kilpailuetua pakistossa, MV-pelissä ja alaketjuissa. Ruohomaan laitureihin tulee soveltaa vankilasääntöjä - sentteri itse oli todella hyvä.

Ei mua huoleta kuin TPS, jos yhteistyöpelaaminen paranee tästä niin, ei sekään.

Kertoo se joukkueesta jotain kun Lauantain pelin jälkeen pystyy lyömään tälläsen esityksen pöytään. Onneks alkaa pleijarit hyvin pian.

Eikö Jukka käy videot läpi ja tehosta tuota omaa aluetta. Se voi olla ongelma jos pyörityksiä tulee paljo ja paketti supistuu koko ajan eikä päästä vaihtoo.

Nyt ei kovin paljo tullu mut ymmärrän huolesi.

Mutta baby steps. Nyt herätettiin joukkueena, yksilöinä. Oli panosta tai ei niin tämän pitäisi antaa uskoa ja voimaa tulevaan. Kasvettiin sentti ja edettiin portaissa yksi askel.

Tästä eteenpäin.

1 tykkäys

Etua kyllä, mutta olihan tuo PAPP aika karmeaa katsottavaa, kun Kärpillä oli paine.
Koko viisikko oli Tapparan osalta käytännössä yläkaaren - b-pisteiden - oman maalin välisellä alueella. Mitään painetta ei annettu, vaan käperryttiin kasaan. Tämä toistui käytännössä joka kerta, kun oli yhtään pidempi paine omissa.

Paljon näin hyökkäyspelin suhteen hyviä juttuja tänään. Itseasiassa todella paljon.

Mutta nyt tämä taitaa hukkua tänne otteluseurantaan, joten en jaksa enempää analysoida.

2 tykkäystä

Aikaisemmin noista oman pään pidemmistä pyörityksistä on syntynyt kaaosta paljon enemmän. Tänään oltiin siinä maalin edessä aktiivisia (omaan silmään) ja siitä saatiin oikeasti katkoja ja oltiin valmiita lähtemään ylöspäin heti.

Tällä kaudella on usein menty siihen ikään kuin odottamaan, mutta ei oo ollut enää pelihaluja. Syötetty siitä pienessä tilassa taaksepäin, laitettu takaisin kulmaan ja menetetty kiekko tai viskaistu keskialueelle. Nyt oli jalat mukana ja siitä lähdettiin.

Niistä taiottiin myös vastahyökkäyksiä, jotka johtivat ylivoimahyökkäykseen ja maalipaikkaan.

Toisaalta Kärpät ei sitten päässeet tuon vuoksi paljoa ykkössektorin maalipaikoille

No kun ei mielestäni oltu aktiivisia. Katkot vai Kärppien huolimattomuus antoi mahdollisuuden lähteä ylöspäin?

2 tykkäystä

Mäkin huomasin sellaista että tilanteet näyttivät siltä että voisi tulla paniikki mutta ei koskaan tullut, vaan aina jossain kohtaa saatiin se syötönkatko ja nopea hyvä avaus heti päälle…

2 tykkäystä

Rehellisesti en tiedä. Täytyy katsella videoita ja duumata. Peli on aina suhteessa vastustajaan ja jos Kärpät oli tänään unessa niin ei se oo mitenkään Tapparalta pois.

Eikä sitä oikeastaan kannata edes ajatella.

Ei tartte olla vielä mestari, ei tartte olla maailman paras. Riittää, kun on parempi kuin vastustaja suhteessa. Sitä oltiin ihan varmasti.

Vaikka Kärpät olisikin ollut parhaimmillaan niin en usko, että olisivat tästä pelistä isomaalista voittoa kääntäneet.

Jos ja jos ja jos :smiley:

Kyllä se paniikki siellä pari kertaa ehti poiketa puseroissa, se että selkeää purkua ei tehdä kun paine on kova vaan vieläkin haudataan ja roolistaan ei ole hyvä merkki PAPP kypsyydestä tai sen suorittajista.

Kuka muistaa koska Rynnäs on pelannut hyvin?
Maalit olivat toki tehtyjä, mutta Liigan yliarvostetuin pelaaja ei ole vakuuttanut.

1 tykkäys

Tää on se, mistä oon aivan eri mieltä. Jos haluat ikinä siellä kovassa paikassa käynnistää sen vastahyökkäyksen ja leipoa ison maalin niin täytyy uskaltaa pelata omissa.

Edes aikuiset miehet ei juuri mitään opi siitä, että aina, kun on painetta niin lyödään vaan kiekkoa ulos alueelta. Mun mielestä tämä on aina se valinta, joka palvelee tulevaisuutta. Toki ekan erän myllyissä olisi voinut jonkun purunkin heittää, mutta näytti, että se väsytti Kärppien syömähampaan aika hyvin.

3 tykkäystä

Kyllä kyllä. Toin nyt vain esille oman huoleni liittyen tuohon. Harvoin meinaan näkee noin “ahdasta” viisikkoa omassa keskustassa kuin tänään muutaman kerran nähtiin. Ehkä se on joku uusi kuvio taas, en tiedä.

Eteenpäin.

@Oijennus ootko sä oikeasti joskus huolissaan? Tiedätkö edes, mitä se oN? :smiley: Eihän sun ilme oo värähtänyt koko kaudella, vaikka aihetta olis.

1 tykkäys

Hieno peli ja voitto. Kuitenkin yksi peli, jossa (todella kovalla) vastustajalla ei ollut todellista panosta. Tappara on edelleen todella vaikea voittaa 4 kertaa pleijareissa, tämä yksittäinen peli ei siihen muutosta tee.

En mä kyllä oikeasti ole. Ihmettelin kolmannessa erässä tuota muutaman kerran, mutta ilmeisen hyvin toimi tänään.

Koitin saada keskustelua aikaiseksi ja näyttää viisaalta.

Joku puhui siitä itseluottamuksestakin jossain välissä. Siitä en ole ollut pätkääkään huolissani, minulle muutamien pelaajien kehon kieli on viestittänyt varmuutta.

1 tykkäys

Kärpät ei toki prässännyt niin kuin Ässät, vaan ottivat tehokkaasti syöttösuunnat pois. Minusta tänään mitattiin enemmän hyökkääjien liikettä ja vähemmän pakkien kiekossa pysymistä. Saatoin tietty katsella lasit väärin päin.

1 tykkäys