Oulun Kärpät kaudella 2018-19

Ok. Oli pakko kysyä. :slight_smile:

No, peli sen sitten näyttää.

@terppp hyvä yritä ymmärtää meidän näkemyksemme, minä ainakin ymmärrän sinun. Ei, Osalaa ei tunneta ongelmapelaajana tai epäillä, että vain rahan takia Kärppiin. Siirron jälkeen ei ole isoa riskiä, että Kärpät joutuisi istuttamaan Osalaa katsomossa tai, että hänenlaisiaan hyökkääjiä jo löytyisi. Varmasti Kärpät saa nyt lukittua ketjut paremmin. Silti, kun johdat sarjaa ja kaikki hyvin, on sinänsä ihme, että nyt hankkivat Osalan, joka ollut alkukauden pelaamatta. Vaikka neuvotteluja olisi kesällä käyty, ja vaikka tämä olisi vain tämän hetken tilaisuus. Eikä tässä kukaan väitä, että tämä ajaa Kärpät vaikeuksiin. Ainakin itseä ihmetyttää, kun kulkee noin hyvin tässä vaiheessa. Parin pelin jälkeen syyskuussa hankittuna olisi ollut eri juttu.

Osala on himo treenaaja. No pelit näyttää olet siinä oikeassa. Turhaa tästä edes jauhaa. Katotaa 5-10 peliä missä mennään.

1 tykkäys

Tämä ei ole sinänsä vastaus alkuperäiseen kysymykseeni. En tätä epäillyt. On todennäköisesti parhaassa mahdollisessa kunnossa.

Yksinkertaisesti en olisi juuri muita hyväksyny kuin Osalan tähän. Itse Mamba otti yhteyttä Osalaan. Eiköhän Mamba päävalmentajana tiedä mitä Kärpät tarvitsee.

Kärppien joukkue on nyt valmis. En usko enään kenenkää tulevan, ellei loukkaantumisia tule.

Ahaa, no tällä hyvä selittää jatkossa kaikki hankinnat. Päävalmentaja tietää kyllä, olet oikeassa.

Ei parhaassa varmasti… Tuskin siihe pitkään menee, kun pääsi joukkueeseen. Pelituntuma hakusessa luonollisesti. Katotaan.

1 tykkäys

Osalahan on kokenut mj. tason voimapelaaja, joten taatusti tuo rosteriin leveyttä. Sen lisäksi taitoa ja ratkaisuja synnyttäviä tekoja. Ei taida olla vielä liigakultaa palkintokaapissa?

En jaksa väitellä enään… Turhaa isket joka pilkkuun…

Ei taida olla, eikä taida tulla. Ainakaan tällä kaudella.

No jaa, enpä tiedä. Kärpät vaikuttaa liigaan liiankin hyvältä. Heikkoudet hankinnoilla paikattu. Täydellinen hankinta.

Ei tarvitse mennä puolustuskannalle @terppp. Kyseessä oli hiukan laveahko kommentti ja esitin ihan putipuhdasta spekulaatiota. En tiedä, pitääkö spekulaatiota / jossittelua jotenkin perustella. Kirjoitin, että minulla on tästä hankinnasta sama fiilis (fiilis on fiilis) kuin Kim Hirschovitsistä aikanaan. Se ei tarkoita, että tietäisin, mitä Kärpät tarvitsee ja miksi.

Ei minulla ole tuolle sanomalleni mitään “faktapohjaista” perustelua. En ole mitenkään erityisesti seurannut Kärppiä. Oletettavasti fiilikseni on väärässä ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin hankinta sopinee hyvin Kärppiin ja onnistuu siellä - kuten niin moni hankinta ennenkin.

Olisi ehkä pitänyt jättää kokonaan kommentoimatta. En ole perillä Kärppien hankintapolitiikasta ja en sinänsä halua juurikaan tätä perustella yhtään mitenkään. Älkää heittäytykö puolustuskannalle - en minä edes yrittänyt hyökätä.

2 tykkäystä

Menee jo ■■■■■■■■■ puolelle. Kovasti meni vissii tunteisiin?

Eihän tuosta ole kuin pieni tovi, kun Tappara tuon “liian hyvän joukkueen” kävi vieraissa kaatamassa maestro Jasun johdolla. :slight_smile:

Turha Kärppiä on sen kummemmin ihastella. Toimintansa on ollut jo pitkään ihan hyvällä tasolla, oman tekemisen tasosta johtumattomat menestymismahdollisuudet paljon pidempään täysin omaa luokkaansa. Kannattajakuntakin suurimmalta osaltaan pilalle hemmoteltuja valittajia ja adressinkirjoittelijoita.

1 tykkäys

AHL:ssä on voittanut kerran ja KHL:ssä kahdesti. Viimeksi pelasi Liigaa keväällä 2008, jolloin sai Bluesissa hopeaa.

3 tykkäystä

Jos nyt verrataan, niin onhan tämä hauskaa, kuinka tämän Osalan hankinnan kohdalla vängätään mahdollisista uhkakuvista lähtien Osalan koiran oksennuksista ja Bloodin kohdalla nähdään mahdollisuuksia, viihdettä yms.

Onhan nämä nyt aivan eri sarjatason hankinnat, hei.

12 tykkäystä

On aika pölhökustaan touhua edes verrata näitä hankintoja. Eri pelipaikan pelaajat jne.

Tää kärppien “ylivoima” nostaa oikein hymyn korviin ainakin täälä. Mikään ei voita sitä tunnetta kun tekee keväällä ryöstöretken Ouluun!

2 tykkäystä

Ei ollut tarkoitukseni, vaan saada sinut näkemään se, mitä itse näen tässä loistavan hankinnan mahdollisena varjopuolena. En siis sano, että hankinta olisi pitänyt jättää tekemättä. Eikä minulle ole mitään väliä, kuka on ottanut yhteyttä pelaajaan, harvoin kai pelaajia roudataan valmentajalta kysymättä. Ja vaikka Manner toistaiseksi hoitanut kaiken lähes täydellisesti, voi hänkin tehdä virhearvion, senhän aika näyttää. Ei pipoa tarvitse kuitenkaan Kärppien kannattajan kiristellä, niin luulisi sun näkevän sen mahdollisen toisenkin puolen.

Kärpillä oli loistava rosteri jo ennen Osalaa, pointti siis siinä, ettei ollut pakko tehdä hankintaa, kun joukkue liitää sarjakärjessä ja olisi voinut tarvittaessa taas alkuvuodesta naarata vesalainen vol. 2.