Päävalmentaja Rikard Grönborg ja valmennustiimi 2023-26

Tästä on ollut puhetta. Itse olen valmis antamaan Grönborgille vielä reilun mahdollisuuden, koska valmensi Tapparan mestaruuteen, mutta myös kesän jälkeen olen edelleen itse rehellisesti valmennuksen epäonnistumisen kannalla. Tapparan materiaalilla viime kaudellakin, kaikista epäonnistumisista huolimatta, olisi pitänyt löytää keino kehittää jonkinlainen joukkuepeli selkärangaksi. Mielestäni tämä on yksiselitteisesti valmennuksen vastuulla oleva asia.

Nyt olemme Grönborgin mahdollisen viimeisen kauden kynnyksellä. Ja Tapparalla on jälleen kerran materiaali, jollaista ei ole monella Liigassa. Materiaalissa voisin sanoa, että Lukko voi olla paperilla edellä, muttei juuri kukaan muu. Odotan, että Tappara tulee sellaisella ilmeellä ulos putkesta, kun itse Liiga alkaa aikanaan, jolla luotto ansaitaan uudestaan.

Joukkuepeli on AINA valmentajan vastuulla ja olen edelleen sitä mieltä, että Grönborgin olisi pitänyt ottaa isompia askeleita sellaista peliä kohti, johon Tapparan viime kauden materiaali olisi riittänyt. Nyt hän piti päänsä ja peluutti Tapparan materiaalille sopimatonta jääkiekkoa, joka lopullisesti luhistui ja söi yksilöt kaikkine taitoineen keväällä. Annan siis synninpäästön esimerkiksi Oiva Keskiselle.

16 tykkäystä