Päävalmentaja Rikard Grönborg ja valmennustiimi 2023-26

Sam Hallam on saanut paljon kritiikkiä. Tre Kronor on luottanut MM-kisoissa NHL-apuihin, ovat niitä aina saaneet ja ovat menneet aina Euroopassa pelaavien ohi.
EHT:lla Tre Kronor ei ole saanut haluamiaan pelaajia SHL:stä, koska NHL-starat ovat vieneet MM-kisapaikat, joten miksi tulla EHT:lle.
Tre Kronor on ollut murrosvaiheessa. Jopa maajoukkueen arvostus Euroopassa pelaavilla on laskenut.

@peterra kukas sen on kiistänyt?

Paremmin hän on silti vetänyt kuin edeltäjänsä.

Ei ole kukaan kiistänyt, kunhan vain totesin. Hallam on saanut kritiikkiä, mutta korjannut silti suuntaa merkittävästi siitä, mihin edeltäjä jätti hommat. Mutta noin muuten ihan hienoahan se on, että Tapparasta matkaa jatkuu näin hienoon tehtävään taas.

1 tykkäys

Niin, kyllähän minäkin olen Rikeä aika paljon kritisoinut, mutta onhan hän kovan luokan ammattilainen ja miellyttävä persoona. Pelitapa kyseenalainen ainakin kotoiseen sarjaan. Luultavasti myös ainakin SHL:ssa voisi tulla vaikeuksia tuolla tyylillä.

Jos nyt sinne Ruotsin maajoukkueeseen menee, niin voi saada kovaakin tulosta aikaan. Turnausvalmentaminen on muutenkin vähän eri asia kuin seurajoukkueen valmentaminen.

Kaikesta huolimatta, jos nyt vie Tapparan pitkälle, niin saldo on kohtuu kova Liigastakin. Oli se tapa mitä tahansa. Sitä toivotaan.

4 tykkäystä

Riken maajoukkuepestissä on sekin hyvä puoli, että seuraavan työnantajan asiat tuskin häiritsevät tämän kauden tekemistä. Seurahommissa on aina se varjopuoli, että siellä aletaan mietiskelemään ensi kauden pelaajasopimuksia yms.

18 tykkäystä

Olisko Tappara ollut siis sinulle vielä vaihtoehto?
”Kuten sanoin, Tappara on yksi parhaista työnantajista, joita minulla on koskaan ollut. Se on loistava organisaatio. Mutta muutoksia tapahtuu ja se on ok. Olen todella ylpeä, että edustan Tapparaa ja että saan olla suomalaisessa jääkiekossa mukana.”
Millaisen perinnön haluaisit jättää?
”Kysy, kun kausi on päättynyt. Ihmiset eivät luo perintöään, vaan tekevät vain työnsä, ja minun työni on valmistaa joukkue seuraavaan peliin.”

Tilaajille!!

15 tykkäystä

En todella tiedä suorittaako tämä joukkue valmennus/pelaajabudjetin arvoisesti tällä hetkellä. Tai oikeastaan tämän vuoden aikana. Herää kysymyksiä.

15 tykkäystä

Minä tiedän. Ei suorita käytetyn rahan mukaisesti.

Selityksiä voi etsiä ja keksiä vaikka ja mistä mutta hienosti on tuhottu lopulta aika nopeasti se helvetinkone mikä Tappara ennen oli. Nyt hävitään useammin mitä voitetaan.

Jotain tarttis tehdä. Taitaa ensi viikon loputtua olla kriisi-Ilves jo laittanut vilkun päälle ja mennyt kriisi-Tapparan ohi. Kotipaikalliseen voi ainakin huoletta budjetoida perinteiset kojot.

11 tykkäystä

Kevään jälkeen päätettiin yhä luottaa Grönborgin kiekkoon, tuskin se luotto on nyt loppu. Saattaa olla huono päätös.

Tähän Grönborgin kommenttiin voi pikkuhiljaa kommentoida “Do your f*cking job!”.

Valmistappa se joukkue seuraavaan peliin kun näköjään ammattilaiset eivät itse sitä osaa tehdä.

1 tykkäys

Viikko päättyy täänään kylpyihin koikkarissa Anten kanssa. Sikari vaan palaa kun peliä viilataan.

4 tykkäystä

Luettele pelaajat jotka vielä on mukana tästä mestaruusputkesta :thinking:
Saattaa niillä pelaajillakin olla merkitystä valmennuksen ohella

2 tykkäystä

Eli siis onko Tapparalla tälläkin kaudella huonot pelaajat?

4 tykkäystä

En mielestäni väittänyt niin :man_shrugging:t3:
Siitä rungosta ei oo jäljellä kun muruset ja se näkyy. Vaihtuvuus ”liian iso kerralla” aiheuttaa erinäisiä asioita. Oli ne sitten pelaajistossa tai valmennuksessa.
Jos se olis niin helppoo niin miks kaikki dynastiat hajoo jossain kohtaa ?

Ei ole. Toisaalta koomistakin, kun juuri mestaruuskaudella taisi olla eniten vahvistusta vaatinut pelaajisto. Sen jälkeen hankittiin sentterit ja pelaajisto ollu kunnossa.

Okei.

Jos veikata pitää, niin Jalosen Karilla on taas sitten hyvät pelaajat.

On vaihtuvuus sitten mitä tahansa.

6 tykkäystä

Joko Rike on potkittu pois ja Tapola tilalla vaimitensenymeni?

1 tykkäys

Huippumateriaali, liigan paras. Keskinkertaisia peliesityksiä ilta toisensa jälkeen.

Det är ett faktum. Inga ursäkter.

29 tykkäystä

“Adjö och hälsa din familj”

1 tykkäys

Itse en jaksa höntyillä lokakuun tulosten pohjalta. Kuulostaa vähän naapurin tekemiseltä, eikä voittavalta tekemiseltä. Vähän ihmetyttää, ettei täällä vieläkään ole opittu, että harvemmin me syksyllä ollaan kovia vaan paino on harjoittelussa ja otteet peleissä näyttää myös siltä.

Grönborgin potkiminen kesken kaiken olisi mielestäni hölmöä. Näillä mennään päätyyn asti, syteen tai saveen.

E: Lisätään vielä, että ollaan tasaisessa sarjassa 5. Ei mitään syytä hikoilla.

28 tykkäystä

Tämänkin ymmärrän täysin, jos johto seisoo kalliin valintansa takana. Äkkiä potkuilla saadaan vaan seura isosti sekaisin nopeasti, kun ihan jokainen kylänmies ei ole parempi vaihtoehto.