Kertoo Suomalaisen kiekkoperheen sisäsiittoisuudesta ja sisäänpäinkäpertymisestä. Suomi on kaksikielinen maa, eikä missään haastateltu Ruotsiksi. Jotenkin hävettää Suomalaisen kiekkomedian puolesta. Kerrankin ulkopuolista näkemystä tarjolla, mutta homma hukataan aivan täysin. Ruotsalaisuus saattaa olla Suomalaiselle liikaa. Olisiko Amerikkalaista valmentajaa sivuutettu näin paljon?
tätä keskustelua ei käydä Suomessa missään mediassa. Ja nimenomaan itse tätä kaipaisin - puhetta pelistä ja eri filosofioista. Käytäntöä. Mutta ei näitä juttuja valitettavasti tehdä meille kiekkonörteille.
Muutenkin siis kaipaan enemmän syvyyttä urheilujournalismiin.
Allekirjoitan kaikki viimeisimmät ketjun kirjoitukset.
Ikään kuin Grönborg oltaisiin koettu enemmänkin uhaksi ja se kollektiivinen konsesus leikkasi läpi useitakin kiekon sidosryhmiä median lisäksi. Ikään kuin oltaisiin mieluummin ylpeinä opettamassa kuinka Suomessa pelataan peliä nimeltä kiekko.
Harvinaislaatuinen kotimainen haastattelu, jonka ainoa miinus oli lyhyt kesto. Helposti olisi mennyt puolikin tuntia. Ehkä sitten kauden jälkeen MTV3 ja Kunnas nappaa tästä kiinni?
Olipa upea haastattelu, ainoa miinus lyhyydestä.
Olipa kiva kuunnella toisella kotimaisella. Tää kaveri stagella on ihan eri levelillä kuin nää, ketä valkkuja näitä nyt onkaan. Viitti nimiä mainita.
Tota kuvaushetken kohtaa lähemmäs ei Myrrä ja Niemelä tota pyttyä sitten pääsekään. Voisko sanoo että melkein pääsi koskeen ![]()
![]()
Rike on sentään jo kerran saunonu ton kanssa ![]()
Ootko sinäkin vihdoin antanut peukkua ylöspäin Rikelle ja Riken luomalle/ siunaamalle asialle, Brutus? ![]()
Minä puhuin esiintymisestä, esiintymistaidosta ja olemuksesta. Enhän minä niin tyhmä ole, ettenkö noita taitoja osaa arvioida. Ugh.
No kato mä ehdin jo luulla, että pelitapahtumat olisi sulattaneet kovimmankin anti-Riken, mutta olinpas hölmö. Hyvät uutiset taitaa sitten olla siinä, että parhaimmassakaan tapauksessa tätä piinaa ei enää kauaa kestä. Toimistolle vaan infoa, että keikarit saa riittää ja ssuraavaksi sitten juro prosessijyrä penkin taakse. Opitaan olemaan - kaikki.
Tais mennä pottuilun puolelle. Enpä välitä moisesta.
Täällä hieman vallitsee lällättelyn kulttuuri.
Kyllä kai sitä kritisoidakin saa valmennusta ja pelaajia mikäli aihetta on. Minusta kuuluu kannattamiseen siinä missä kehutkin, intohimoa nääs.
Voi hyvinkin kirjoittajien määrä ja keskustelun taso laskea jos täällä alamme toinen toisillemme kettuilemaan.
Kritiikki on tie kehitykseen. Kyllä sille silti pitäisi jonkinlaiset perusteet olla. Väitteet Tapparastandardin tuhoamisesta ja pelitavattomuudesta on laitettu roskiin runkosarjan voiton myötä, joten ainakin niiden väittäminen on ollut tuuleen huutelua.
Ei mennyt, toki pilke lienee silmäkulmassa sinullakin. Itse arvostan huomattavan paljon Rikessä enemmän muita ominaisuuksia, kuin esiintymistä. Enkä kyllikseni voi korostaa sitä, mitä hän on koko Liigalle tehnyt tämän vuoksi.
Ymmärrän, että on toisiakin mielipiteitä, mutta aidosti ehdin jo innostumaan, että sinäkin olisit bandwagoniin hypännyt. Mutta ei täällä olekaan mitään nähtävää - hajaantukaa.
Miettikää itse, minkälaista kritiikkiä tai “kritiikkiä” Grönborg on täällä saanut. Jukka Jalonen ei olisi ikipäivänä kokenut vastaavaa. Silti Grönborgiin suhtaudutaan, kuin olis kaivettu Hakametsän kolmoshallista e-junioreista Tapparan päävalmentajaksi.
Totta kai kannattajaa pitää ärsyttää viime kausi, joka meni lopulta penkin alle. Jos pelkästään sen takia kirjoitellaan puoli kautta, että peli on kuraa ja pelaajat ei tiedä mitä kentällä tehdä, mennään metsään. Koskaan ei olla väärässä ja aina ollaan oikeassa, se nyt vaan sattui tämmöinen kohtuu kiva kausi osuun Grönborgille. Sille miehelle sattuu lopulta yllättävän paljon hyviä asioita jääkiekkoon liittyen.
Viimeinen koetinkivi on toki tulossa ja vain mestaruus kelpaa. Grönborgin aikaa pystyy arvioimaan sitten kesällä, mutta jos mestaruus tulee, on se vähän Grönborginkin ansiota. Toki pelaajat, apuvalmentajat, kannattajat, Tapolan höyryt, Jalosen etuhöyryt ja Ilveksen kyykkäys vie valtaosan, mutta murunen myös Grönborgille. Juuri nyt näyttää siltä, että Tappara hankki Grönborgin juuri oikeaan aikaan ja Tappara saanut lähes maksimaalisen hyödyn tästä.
Itse en tiedä viitataanko lällättelyllä minuun, mutta oletan näin.
Ihmisille on kumma tapa (varsinkin netissä) sekoittaa kritiikki ja valittaminen. Lisäksi retoriikka, missä ”kaikki on huonosti” ei ole uskottavaa, kun lähes koko kauden kuitenkin ykköspaikalla mentiin.
Pudotusta huudettiin koko kausi, mutta kun sitä ei tullut, tuli melko ihmeeliinen selitys ”uudesta pelitavasta”.
Olen tällä palstalla nähnyt asiallistakin kritiikkiä toki, mutta valittaminen ei ole kritiikkiä. Kritiikki annetaan aroissakin aiheessa perustellusti ja se usein sisältää myös korjausehdotuksia epäkohtiin tai viitteitä niihin.
Ei ollut sinulle pelkästään osoitettu, @Curry_Kiwi tätä maininnut muissakin ketjuissa ihan hiljattain.
IFK-fanin kynästä, tykkään Grönborgin tyylistä äärimmäisen paljon. Pääosin hillitty herrasmies, jonka puheesta paistaa valtava palo lajia kohtaan. Ja joskus kiehuu, rakastan tätä urheilussa. Moni haukkuu kuumapääksi tai itkijäksi, jos näyttää tunteitaan, mä kutsun tuota äärimmäiseksi intohimoksi. Näitä hahmoja tämä laji tarvitsee.
PS. Jotain kertoo myös Tapparan organisaatiosta, että Grönborg joka toisessa haastattelussa kehuu Tapparaa vuolaasti. Ei ole yhtään pöllömmässä paikassa koutsina.
Tottakai Grönborg julkisesti kehuu Tapparaa ja pitää Tamperetta suunnilleen parhaana paikkana elää ja olla. Samoin ”suomalainen kulttuuri on aina ollut lähellä sydäntä”, vai miten hän sen Maikkarin haastattelussa sanoikaan.
En epäile sinänsä, mutta ei ehkä pidä ottaa kaikkia kohteliaisuuksia liian kirjaimellisesti. Mitä enemmän länteen mennään, niin sitä enemmän kulttuuriin ja käytöstapoihin kuuluu se, että jokainen ryhmässä varoo pilaamasta tunnelmaa. Kaikkia ikäviä asioita ei tarvitse sanoa ääneen, koska ne tiedetään muutenkin.
Grönborg osaa esiintyä ja pitää julkisuuskuvan kunnossa ja on sen lisäksi loistava valmentaja.
En kyllä itsekkään pääse kiinni siihen miksi Grönborg on saanut niin paljon tapparalaisilta kritiikkiä (tyhjänpäiväisestä valituksesta puhumattakaan).
Ensimmäisellä kaudella ajoi oman pelitavan läpi väkisin. Tapparan peli sai vastustajien pelaajilta (Siikonen, Saipa) ja valmentajilta (Miettinen, TPS). Lopputuloksena mestaruus. Jälkeenpäin tästä kaudesta esimerkiksi Kontiola kertonut, että Grönborg ollut yksi hänen parhaista valmentajista.
Toinen kausi alkoi hyvin. Se mitä kaikkea joukkueessa tapahtui joulukuussa ei ainakaan ole minulle täysin auennut, mutta sairasteluilla on ollut merkittävä merkitys siihen tason putoaamiseen mikä joukkueelle kävi. Tästä esimerkkinä Julius Mattilan ja Petteri Puhakan kommentit. Lisäksi joukkueeseen on tälle kaudelle palkattu infektiolääkäri mikä kertoo myös jotain.
Nyt ollaan suurin mestarisuosikki ja seuraennätyksiä laitettu iso liuta uusiksi.
Ja tämän päälle kaikki se miten hän puhuu Tapparasta ja millä intohimolla suhtautuu meidän jääkiekkoon vaikka siirtynyt isoista piireistä tänne pienempään sarjaan. Arvostan todella paljon.
Tapparan apuvalmentajana tällä kaudella toimivan Peter Popovicin ura jatkuu Ruotsissa. Ruotsin kakkostasolla Allsvenskanissa pelaava Västerås IK kertoo tiedotteessaan nimittäneensä Popovicin uudeksi urheilujohtajakseen. Popovic aloittaa työssään kesäkuussa.