Tuossa oli vuosia kun Ilves oli ynnämuut sijoilla ja Tappara taisteli mestaruuksista. Tuolloin mulle oli ihan sama jos Ilves voitti mutta nyt kun taistellaan molemmat tasapäisesti mestaruudesta niin kyllä nää pelit sytyttää ja kyllä se häviö ottaa päähän todella paljon.
Sama. Muutama kausi sitten oli ihan se ja sama, jos Ilves jollain säkällä onnistui jonkun pelin voittamaan. Nyt nuo oikeasti ottaa jo pattiin, kun samoista sijoista pelataan ja panosta on. Lisäksi tiettyjen Ilves-henkisten kavereiden keulimista ei jaksaisi kuunnella joka paikallisen jälkeen😂 onneksi tähän asti on aina voinut turvata kevääseen, toivottavasti nytkin!
Edit. Sinällään mielenkiintoista, että varmaan jokaiseen paikallispeliin veikkaus arvottanut Tapparan ennakkosuosikiksi, yleensä vielä selvästi.
No mieti nyt vielä siltä kantilta että Tappara olis vieny tän kauden paikalliset. Meillä olis 9 pistettä enemmän ja Ilveksellä vähemmän. Johdettaisiin runkosarjaa suvereenisti olis CHL mestaruus. Sit viä jouduttaisiin kuukausi odotteleen pelejä joilla on merkitystä ![]()
Loppupeleissä hyvä näin, pysyy naapurikin mukana loppuun asti.
Nyt on paljon maukkaampi tilanne kaikkien kannalta. Lisäks paikallispeleissä on kunnon panokset. Näin ollen oletan että molemmat jäljellä olevat viedään ![]()
Todellakin sytyn ![]()
Neljä paikallispeliä kaudessa riittäisi minulle. Ymmärrän, että toistaiseksi niillä täytetään halli, joten tuskinpa vähennetään.
Ehdottomasti sytyn!
Viime vuosien epämenestys on melkeinpä pelkästään nostattanut intoani ja odotustani paikallisia kohtaan.
Myös mainittavan arvoista on kummankin Tamperelais-seuran uusi uudenkarhea kotihalli, ja sen tuoma kiinnostus.
Kyllä Tapparalle ja koko suomilätkälle parasta on Ilveksen (kohtuullinen) menestyminen runkosarjassa, koska voittamisen tunne sitten perjantaina tuntuu vain entistäkin paremmalta. Tampereella on kaksi liigatason joukkuetta, joka ei ole itsestäänselvyys vaan ennemminkin etuoikeus, joten eiköhän nautita siitä!
Viestini tarkoitus ei ole missään nimessä kuittailla Tapparalaisia kohtaan paikkalispelien kiinnostuksesta, vaan korostaa rakkaan naapurin asemaa. Tehdään perjantaista ikimuistoinen ja toivottavasti sinioranssi!
![]()
Kyllä täytyy ihmetellä, jos joku näille peleille ei oikeasti syty… vaikka ollaankin oltu näissä peleissä viime kausina hieman “ottavana osapuolena”, niin paikallispeli on aina paikallispeli.
Yllä olevaan “Tampereen herruus”-keskusteluun liittyen, varmaan aikaisemmilla kausilla noin että siitä jotain iloa saikin, mutta jos meidän foorumia vaikka tuon viimeisen runkosarjakohtaamisen jälkeen luki, niin ei siitä kukaan oikein iloita osannut, kyllä siellä huomattavasti enemmän harmitti runkosarjan voiton menettäminen kuin ilo jostain Tampereen herruudesta.
Joskus aikaisemmin tuo varmasti oli isommassa roolissa, kun kevään menestymisestä sai lähinnä haaveilla, mutta ei enää nyt kun tuohon oikeaan menestymiseenkin on ihan mahdollisuudet.
Niin kauan kun “paikallispelistä” ei saa tuplapisteitä,se on ihan normaali runkosarjan ottelu. Varmasti myös joillekin sillä oli merkitystä,kun Tappara voitti kaikki pelit Ilvestä vastaan(en nyt enään edes muista,joten heitän mutuna) 9-kautta putkeen. Se varmaan oli syy,miksi joillakin lähti mopo keulimaan ja tuli tämä legenda Tampereen herruudesta.
Muistan jo ysärillä, kun puhuttiin Tampereen herruudesta. Sillon se olikin edes toiselle se kauden ainoa ilonaihe.
No ysärillä Ilves oli edellä,mutta ei me kaveriporukan kesken kyllä (ainakaan muistin mukaan) Tapparan kannattavia kavereita mitenkään mollattu. Eikä mistään Tampereen herruudesta puhuttu. Tietysti jossain muualla näin on voitu tehdä.
Ysärillä maailma oli tosiaan erilainen. Ei somea, joka olisi levittänyt suunsoittoa tai tyylikästä käytöstä koko yhteisölle. Eli kaveripiirien ja työyhteisöjen luomat kuplat määrittelivät sen kokiko mollausta tai ■■■■■■■■■ kannattamansa joukkueen menestyksestä.
Mun porukoissa niistä kyllä sanailtiin puolin ja toisin, joskus aika lujastikin.
Mutta mistään herruudesta en muista puhutun. Yksittäisen matsin voitto takasi mahkut paukutella henkseleitä ![]()
Ei ole eikä ikinä tule olemaan normaali runkosarjaottelu. Saman verran pisteitä saa, mutta ei ole kyllä lähelläkään normaalia runkosarjaottelua.
Ymmärrän näkökulmasi,itselläni niin paljon sukulaisia ja kavereita,ystäviä Tapparan porukoissa,että juttua riittää(hyvässä hengessä) mutta sitten sen porukan ulkopuolella se tosiaan on itselleni ihan normaali ottelu,playoff on sitten eri tilanne. Olin paikalla 2017 kun oltiin aika lähellä jatkoajalla ![]()
. Pleijari pelit on kyllä sellaisia NITRO pelejä että ei samaa tunnetta saa housut jalassa missään.
No nyt on räväkkä valtuustoaloite tehty koskien paikallispelejä. ![]()
Tapparan ja Ilveksen pelit jääkiekon Liigan pudotuspeleissä tulisi näyttää ilmaiseksi julkisella paikalla esimerkiksi tapahtumateltassa.
Kaupunginvaltuutettu Sofia Julin (sd.) on jättänyt asiasta valtuustoaloitteen.
Julinin mukaan esimerkiksi Keskustori tai Sorinaukio voisi toimia hyvänä sijaintina mahdolliselle tapahtumateltalle, jonne olisi vapaa pääsy.
Hiukan, siis vaan ihan hiukan, kiinnosti kummassa leirissä Sofia Julin on.
Jos on muitakin uteliaita niin linkkiä klikkaamalla löytyy ainakin hyvä arvaus. ![]()
https://www.instagram.com/p/Cc7eQDLN5cZ/?img_index=1
Vastaus ketjun kysymykseen: koska en ole tamperelainen, nää paikallispelit ei ole mulle niin iso asia kuin ne varmasti paikallisille on. Runkosarjan peleinä varsinkaan. Ilves on aina hieno kaataa, mutta en nyt varsinaisesti liekkeihin syty kuitenkaan.
Junantuomana ja siten peruskoulussa Tappara-Ilves-väännön missanneena on varmaan totta, että ihan samanlaista intohimoa ei tule ns. aikuisiällä tähän. Tapparaa siis olen kannattanut sieltä jostain ala-asteen alusta, mutta ensimmäisen Ilves-fanin tapasin vasta aikuisena Tampereella.
Ilveksessä seurana ei ole loppujen lopuksi mitään iljettävää niin eihän siitä oikein syty. Seura muiden joukossa
Kyllä Tampereen lähikunnissa vastakkainasettelu Tappara ja Ilvesfanien välillä oli aika kovaa. Ainakin mitä omaa ala ja yläaste aikaa muistelen. Heti kun oli mahdollisuus kuittailla niin se mahdollisuus käytettiin hyväksi puolin ja toisin.
Tää ketju on luultavasti paras tälle aiheelle
Ilvesfoorumilla joku siis väitti Ilveksen olevan Tapparaa edellä valmennuksen takia.
Siitä nyt tuli mieleen, että vaikka aina olen sanonut että “ennemmin hävitään Ilvekselle kaikki 6 peliä kunhan voitetaan mestaruus kun toisin päin” (olen edelleen samaa mieltä) niin kyllä sen pystyn myöntämään, että vaikka Ilveksestä tavallaan perhesyistä tykkään ja on mielestäni hieno perinteikäs seura niin kyllä tuo jatkuva paikallisissa häviäminen on rehellisesti ■■■■■■■■■■ ylivoimasesti eniten viimevuodet.
Että nyt kun siellä on penkin takana meille 2 kertaa finaaleissa hävinnyt Niemelä, maalilta on “Ilvespeikko” Heljanko vaihtunut Metsolaan, joka taas on näissä peleissä ollut tulessa niin josko se Pirkanmaan mestaruus tulis mielle ny iha keskinäisissä runkosarjan ja kannun päälle ![]()
E. Vastaten suoraan ketjun otsikkoon: sytyn.
Itse olen aina syttynyt paikallisiin ärimmäisen paljon. Tampere cup nyt on oikeasti vain harjoituspeli, mutta sytyn siihen lähes yhtä paljon kuin paikallisvääntöihin runkosarjassa! Jokin siinä vaan saa todellakin liekkeihin kun pääsee kaatamaan rakasta paikallisvihollista…
Syy saattaa olla ihan puhtaasti fanit, sillä sitä uhoamista ja toisille päänaukomista kaveriporukassa kuulee ympäri vuoden ja vielä kun on itse kilpailuhenkinen ja niitä mahdollisuuksia todistaa että oma jengi on parempi tulee paikallisten yhteydessä vain se 7 koko kauden aikana.
On tää hienoa kun saa nauttia paikallisista ja muutenkin oman jengin menestymisestä vuodesta toiseen!