Palautetta kanssakeskustelijoille

Noniin. Pääseekin nyt ihan oikeisiin kiitoksiin, kerran tuo sankka ja katkuinen savu on hälvennyt…

Tosiaan.
Lämmin Kiitos @Donizimo sinulle lipusta peliin. Muutenkin vaikutat todella mukavalta ja hauskalta kaverilta. Kuten myös moni muukin, jonka kanssa on tässä jutellut.

Oli myös ilahduttavaa nähdä ja vaihtaa pikaisesti kuulumisia palstan positiivisuuden lähettilään @Treppu kanssa hallilla pikaisesti.
Tässä palstassa on voimaa ja sydäntä.

9 tykkäystä

Kylläpä oli jäätävän p###aa luettavaa Jukan ketju :open_mouth: Toivon mukaan tulee paljon rankkua, jotta peli siistiytyy ku pleijarit alkaa…

3 tykkäystä

Tappara menee tunteisiin ja se näkyy taas Rautakorvenkin ketjussa.
Kyllä nuo loppuhetkien sulamiset alkavat kiristää pidempi pinnaisenkin hermoja ihan aiheesta.

8 tykkäystä

Ehdotus: naapurin foorumilla on ketju ‘Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa’. Nyttemmin hiljentynyt, mustan huumorin sävyttämä, ketju oli melko aktiivinen Manngardin ja Honkalehdon sekoilujen suuruuden päivinä. Olisiko meillä tarvetta vastaavalle ketjulle?
Mm. nuo viimeisten sekuntien sulamiset menee ymmärrettävästi tunteisiin itse kullakin ja foorumit tarjoaa hyvän väylän purkaa turhautumista ja hakea vertaistukea. Ideana olisi, että josko nuo avautumiset ohjautuisi sitten pääosin tuohon ketjuun eikä vaikkapa Rautakorven ja milloin kenenkin yksittäisen pelaajan ketjuun. Mielipiteitä?

9 tykkäystä

Ehkä täällä olisi hyvä useampien löytää Tapparan mentyä tunteisiin tänne jo perustettu positiivisuusharjoitus-ketju. Tapparalla ei todellisuudessa mene mitenkään huonosti vaikka viime aikoina tarjolla olleita sarjapisteitä on muutamia hukattukin.

14 tykkäystä

Itsekin olen sitä mieltä että palstan ilmapiiri on otteluseurannoissa aivan liian negatiivinen ja haukkuva. Aina kun Tappara pelaa vähänkin huonosti niin kaikista viesteistä huokuu pelkkä negatiivisuus.

3 tykkäystä

Tilannetta auttaisi aika paljon, jos Tappara pelaisi hyvin. Kyllä negatiivisuus ja kritiikki tulevat aivan suoraan seurauksena siitä, kuinka huonosti Tappara on pelannut viime otteluissa. Tuossa oli loistava voittoputki, mutta senkin sisällä kannattaa muistaa, että siellä on näitä samanlaisia johdon munimisia kuin nyt tässä tappioputkessakin. Onneksi pelaajat ovat ammattilaisia ja koko organisaatio on täynnä ammattilaisia. Kyllä ammattilaiset tietävät, että positiivisuus ja oikeanlainen henki joukkueen ympärillä tulee ihan ansaitsemalla faneilta.

Tapparan identiteetti on sellainen suo, että tämä palauteketju ei suinkaan riitä vielä käymään sitä läpi. En minäkään ymmärrä yksittäisten pelaajien haukkuumista - siihen vedän rajan, mutta kyllä ammattilaisten täytyy kestää kriittinen puhe ja ennen kaikkea joukkueen täytyy asiat keskenään käsitellä. Luulenpa, että joukkue ei ole yhtäkään fania tyytyväisempi tai positiivisempi nykytilanteessa. Sarjataulukkoon on hyvä nojautua, koska se kertoo, että Tapparan suorittaminen suhteessa vastuksiin on edelleen parempaa. 2 pistettä on enemmän kuin yksi, mutta kyllähän se syö ihan helkkaristi, kun ihan täysin omasta hölmöilystä johtuen toistuvasti lahjoitetaan pisteitä pois.

Jääkiekkopelissä muutenkaan mitenkään kiellettyä ole joskus vaan laittaa bileet pystyyn ja iskeä jo ensimmäisessä erässä tukeva kolmen maalin johto. Negatiivisuus on siis seuraus siitä, että peli ei tällä hetkellä ole

a) kivaa katseltavaa
b) hallille mennessä harkitsee jo kahdesti, kannattaako tänne edes tulla
c) erityisesti markkinointipelit on olleet Tapparalta huonoja ja kotiyleisölle esiintyminen kovin valjua koko kauden mittakaavassa

Mielestäni nämä eivät ole ainoastaan minun itsekseni sepittelemiä höpötyksiä vaan ihan pelitapahtumiin perustuvia asioita, jotka monet kokevat minun lisäkseni todellisuudeksi. Kehut pitää ansaita - samoin haukut. Haukut Tappara on ansainnut tekemisellään.

Mielestäni tähän kohtaan sopii myös terveiset Pasi Rautiaiselta:

Tämä pätee yllättävän hyvin myös Tapparaan.

12 tykkäystä

Tietysti tuo negatiivisuus johtuu Tapparan huonosta pelaamisesta, mutta kuten @Oijennus jo tuossa aiemmin mainitsi niin keskustelujen laatu on hyvin heikolla tasolla.

Tämäkään ei välttämättä riitä kun vastustaja tulee lopussa rinnalle ja sitten ollaan taas jatkoilla. Viisi maalia ekaan erään vastustajan nollaa vastaan saattaisi riittää??

Tämä on huono malli jos alkaa tuntua tältä.
Itsellä meni vati nurin edellisessä pelissä ja seuraavan pelin katson kotoa käsin. Kausarin lykkäsin lainaan ettei paikka sentään tyhjänä ole.

1 tykkäys

Jep - näinhän se on juuri. Minä nyt kuitenkin menen sinne halliin joka kerta, kun vaan pääsen, ihan vaan sen takia, jotta minulla on oikeus kritisoida. Jos maksaa lipusta on oikeus murista saadusta tuotteesta. Jos on kotona niin sitten en jaksa nuristakaan, kun en siitä niin paljoa maksakaan. Mutta harmittaahan se fanina ihan pirusti, miten paljon aikaa ja energiaa investoit siihen, että pääset katsomaan tuollaista surffailua, jota kotijoukkue toisinaan esittää. Jääkiekon suola on edelleen niissä kaikissa tilanteissa, jotka saavat fiilikset ylös tai sitten todella alas. Maalit on se pelin suola - ja niitä ei Tapparan peleissä liukuhihnalta satele. Erityisen ärsyttävää on se, että tuo nurkkaralli ajaa heikkopäisemmän hulluksi. Miten se voi olla niin vaikeaa edes kerran elämässään kokeilla laukomista?

7 tykkäystä

Täh? Tapparahan on tehnyt Liigassa kolmanneksi eniten maaleja.

5 tykkäystä

Kyllä sää jäljillä olet.

Rahaa isompana menetyksenä pidän menetettyä aikaa.
Helevetinmoisella kiireellä kun painaa putken pää punaisena että ehtii peliin ja lopputulema on muutamien viime aikaisten pelien kaltainen, niin äkkiä alkaa miettimään joska katselisi pelin kotona ilman isompaa kiirettä.

4 tykkäystä

Ollaan tehty paljon maaleja - koko runkosarjan mittakaavassa. Jos tässä kuitenkin katsoo sitä kuvaa, joka on ollut viimeisissä peleissä niin eipä tässä ole oikein maaleilla mässäilty viimeiseen kuukauteen. Ja nekin kerrat, kun ollaan tehty se kolme niin ollaan onnistuttu jotenkin lipsuttamaan tasoihin :smiley:

Pakko muuten jälleen nostaa @Acetho on aika lailla asian ytimessä ja mielestäni samalla näkökulmalla kuin itse olen. Noita asioita minäkin olen pohtinut.

5 tykkäystä

Jokaiselle joukkueelle tulee vaikeita jaksoja. Toivotaan että torstaina SaiPaa vastaan Tappara löytää taas pelivireensä.

Eteenpäin, kohti pleijareita! :smiley:

5 tykkäystä

Kiitos @peterra positiivisista palautteista, olemme kyllä monesta asiasta pitkälti samoilla linjoilla. Peliesityksiä ruodittaessa tuli kyllä deja vu omaa viestiä kirjoittaessa, samanlaisen viestin olisin voinut hakea vuoden sekä kahden vuoden takaa. Lehtonen, Rantakari ja Kemiläinen samassa joukkueessa, ja hyökkäyspeli silloinkin tuon näköistä. Ei se pelaajapalasista enää voi olla kiinni.

7 tykkäystä

Ei ■■■■■■ että repesin äsken kun tulin pois otteluseurannasta. Nyt ollaan sillä levelillä, että täällä joudutaan laittamaan jo Aron ketjua lukkoon. :smile:

8 tykkäystä

Pahoittelut sinullekin mutta meni kupin lisäksi myös vati nurin.
Ihan otan omaan piikkiini tuon.

7 tykkäystä

Joo, en edes ajatellut ketään yksilöä tuohon liittyen, mutta olin niin tottunut, että toi paskamyrsky leviää seurannasta tappioiden jälkeen tyyliin Rautakorven ketjuun, mutta toi Aro tuli kyllä aivan puskista. :smile:

Kiitos hyvistä nauruista, anyways. :slight_smile:

Joskus on hyvä heittää vati nurin.

1 tykkäys

Vaihtelu virkistää ja Rautakorven haukkuminen hänen omassa ketjussaan on alkanut kiertää kehää jo aikapäiviä sitten.
Lisäksi, Mika Aro todistettavasti saattaa lukea palstaa.:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 tykkäystä