Palautetta palstan henkilökunnalle

Onko tämä nyt sellainen ns. provokaatio, jolla yritetään houkutella joku kokeilemalla etsimään rajaa välillä “lisäarvoa tuottamaton” -meemi vs “riittävän tiukasti ketjun aiheessa” -meemi.

Hiukan houkuttelisi empiirisenä kokeena, mutta ehkä minä en jaksa meemispämmiä

1 tykkäys

No se oli vähän tarkotuskin, ei kiinnosta ihan hirveen montaa minuuttia viettää noin paskan läpän parissa.

Tää on tätä kokeile rajoja työpaikalla, ennenkö iso herra valittaa…

Mikä meemi on sallittu ja mikä kielletty -keskustelu on vähän tylsää sitä taustaa vasten, että henkilökunta kauttaaltaan kannatti jotain selkeämpää linjausta, kun asiasta viimeksi keskusteltiin. Käyttäjäkunta enimmäkseen kuitenkin halusi jatkaa henkilökunnan mielivaltaa asiassa, joten nauttikaa mielivallasta! :stuck_out_tongue:

Mutta joo, jonkinlaiset löyhät yleiset raamit hyväksyttävillä meemeille on olemassa, tärkeimpänä että meemin pitää kommentoida ketjun aihepiiriä niin osuvasti, että se oikeuttaa itsensä. Reaktiomeemit, joiden ainoa sanoma on ROFL tai WTF tai muu vastaava, ovat kaikkein eniten kielletty.

Kommenttini liittyi siihen että kuvan sattui laittamaan juurikin @TeroJ.

@rinne

Sääntö on itseasiassa yllättävänkin selkeä:

Kuvan tulee olla ketjun sisältöön olennaisesti liittyvä ja siihen lisäarvoa tuottava.

Ns. meemit ja muut itsensä ilmaisuun käytetyt, mutta sisällön kannalta epäolennaiset kuvat eivät ole sallittuja.

Tämä meemi ei ollut itseimaisua, vaan Kurrin lausuntoa koskeva aiheellinen kritiikki/satiiri.

Ja koska ei näitä sääntökirjalla vihelletä, niin keskusteluketjukin on otsikoltaan ja merkittävyydeltään sellainen että voi antaa hiukan siimaa. Jossain muussa ketjussa ei menisi läpi.

3 tykkäystä

Viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Saisiko tämän ketjun auki

Maikkari esittää parhaillaan k.o. peliä livenä. Kiitos.

Avattu

4 tykkäystä

Saisko tälle :ghost: päivityksen, kiitos.

2 tykkäystä

Myönnän offtopicin Elias Fälthin ketjussa. Vaadin henkilökunnalta kuitenkin jälleen viiteellistä selvitystä, missä raameissa tuossa voidaan keskustella.

Se on nimittäin niin, että kun ketjuun käännetään miehen haastattelu kokonaisuudessaan - kerskumatta mitenkään sillä, että se käännös on tehty niin mihin ne rajat nyt vedetään, miten paljon Fälthin esittämistä asioista ko. haastattelussa saa keskustella hänen ketjussaan?

Minun mielestäni näihin kaipaisi myös ihan konkreettista opastusta välillä. Se kuitenkin nousi ihan haastattelusta itsestään ilmi, että ruotsinkielinen tai ruotsia osaava esikouluopettaja puuttui, jolloin totta kai herää keskustelua asiasta.

Mielestäni se on verrattavissa pitkälti keskusteluun esim. siitä, että keskusteluun hänen ketjussaan on kuitenkin validia nostaa esim. se, että Fälth on esittänyt omassa haastattelussaan, että alivoimavastuulla oli vaikutusta hänen pelisuorituksiinsa. Välillä noissa voisi vähän ohjeistaakin :slight_smile:

4 tykkäystä

Pikavilkaisulla @teroj veti keskustelun offareille, kun aletaan puhumaan pätevyysvaatimuksista ruotsinkieliseen lastenhoitoon.

Fälthillä oli haastattelun perusteella subjektiivinen kokemus ettei tukiverkko ollut toimiva kun laskettu aika oli jo käsillä ja perhettä oli jo ennestään. Se oikeastaan riittää jos hän itse koki niin.

P.S Kiitos käännöksestä.

3 tykkäystä

En halua vängätä ja tiedän, että henkilökunta käyttää näissä harkintaa. Yritän ilmaista asian hieman toisin:

Minä ajattelin noita kaikkia “asioina.” Oikeastaan kaikki tuossa haastattelussa ovat Fälthin subjektiivisia kokemuksia alusta loppuun. Minusta on kummallinen ajatus, että esim. keskustelua voidaan käydä Fälthin alivoimavastuusta esittämistä väitteistä, joka on ihan yhtä lailla yksi yksittäinen väite, joskin se liittyy jääkiekkoon ja on tällä foorumilla mielenkiintoisempi keskustelu.

Samaan aikaan hän esittää myös liudan muita asioita, jotka voivat versota keskustelua täysin vastaavasti. Olisiko silloin esim. perusteltua tällaisissa keisseissä henkilökunnan jo tuossa vaiheessa lähteä ohjaamaan keskustelua esim. että puhutaan Fälthistä pelaajana, jääkiekkoilijana ja puhutaan hänen kertomistaan pelillisistä ja Tapparaan liittyvistä näkökulmista, mutta rajataan aiheesta versoavat muut keskustelut, jotka liittyvät lastenhoitoon yms. pois kokonaan. Tällainen pieni “tökkiminen” auttaisi toisinaan meitä, joilla on ongelmia offtopicin kanssa ja on tapana kirjoittaa pitkälti.

Tökkiminen ei muuten auta yhtään mitään juuri koskaan. MM-saunassa juuri tökkäisin että suomiräpille tarvitaan oma ketju, niin kaksi seuraavaa viestiä käsittelivät suomiräppäreiden vertailua ja musiikinmakua.

Ping @kilo

Hyväksyn selityksen sellaisenaan. Ofttopicissa nuo olivat, mutta ei yhtään sen enempää minusta kuin esim. Fälthin väitteet alivoimasta, joskaan se ei kerryttänyt offtopicia :slight_smile:

Hetkinen - jos Tapparan puolustaja sanoo mediassa että passiivinen boksipeli sotki hänen pelaamisensa, niin se on mielestäsi ohi palstamme aiheen?

1 tykkäys

Yhtä paljon se on samojen standardien mukaan Elias Fälthin ketjussa ohitse aiheen kuin mikä tahansa muu asia, joka johtaa keskusteluun, joka ei liity Elias Fälthiin.

Minun mielestäni tuo aihe kuuluu esim. pelitapaketjuun, jos siinä ei enää keskustella Elias Fälthistä. :slight_smile:

Onneksi en kuulu tämän foorumin henkilökuntaan.
(Enkä minkään muunkaan enää).

Otan osaa, kiitos ja kumarrus, hattu pois päästä jne.

7 tykkäystä

Elias Fälthin ketjussa Elias Fälthiä lainaten kerrotaan hänen mietteistään alivoimapelistä, niin pelitapaketjuun pitäisi sinusta siirtyä?

Kun aika on…antaa olla.

Silloin, kun se ei liity enää Elias Fälthiin niin minusta kyllä. Mutta henkilökunta on tehnyt ratkaisunsa ja perustellut sen. En minä tästä ole mitenkään suuttunut tai mitään pahaa verta kenellekään halunnut. Henkilökunta näistä päättää enkä minä ja otan ohjeita vastaan, kun minulle niitä annetaan. :slight_smile:

Hyvän mielen ketjua on helppo käyttää alibi-ketjuna, johon laittaa kaikki yleiset positiiviset asiat, miettimättä ketjua sen tarkemmin.

Tuo ketju on muutenkin tosi sekalainen niin, kun kerran palstalla on jo ketju, jossa käsitellään tykkäystilastoja, sopii viestisi mielestäni paremmin sinne muiden tykkäysvertailujen sekaan. Vaikka varmasti hyvälle tuulelle tulitkin.

2 tykkäystä