Palautetta palstan henkilökunnalle

Kiitos vastauksesta.
Jos siis ette kerää evästeitä, mitä tietoja Irlantiin sitten menee🤔

Tein kyselyn koronaketjuun. Meni vähä pieleen. Tunnin rajoitus estää kuitenkin tekemästä mitään kyselylle. Tiedossa varmasti tämä asia, mutta itte huomasin sen kongreettisesti nyt. Ehkä äänestykset pitäis laittaa äänestysketjuun.

3 tykkäystä

Minä täällä taas.
Mietin tuossa, että jos täällä ei saa jakaa piratismiin liittyviä asioita niin miksi VPN:llä jekuttaminen olisi sallittu?
Mielestäni VPN:llä kikkailu ja piratismi kumpikin ovat hyvin samanlaisia tapauksia.

Piratismi on laitonta kopiointia, jakelua ja myymistä, maaestojen kierto ei ainakaan toistaiseksi ole laitonta.

19 tykkäystä

Hei.
Saisiko tuon eettisen keskustelun tuolta joukkueiden talousketjusta → Liigaseurojen taloudet - #1000 käyttäjältä ljpp
siirrettyä omaksi ketjuksi?

1 tykkäys

Ehkä koko Kärkkäinen-case vois olla oma ketjunsa. Mikä sitte olis sopiva otsikko?

2 tykkäystä

Sponsorisopimusten eettiset näkökohdat tms.

Olisiko aika minunkin saada luottamustasoni takaisin?
Olen tässä miettinyt, että olen jo kauan ollut tällä rangaistuksella, joten olisiko aika antaa luottamustasot takaisin ja jatkaa tyhjältä pöydältä palstalla keskustelua.

1 tykkäys

Taso on palautettu, muttet suinkaan aloita puhtaalta pöydältä vaan nimi on painettu valvonnan mieleen.

16 tykkäystä

Huomenta.
Oliko tuossa minun kommentissa Masked singer-ohjelman ketjussa jotain sääntöjenvastaista kun se liputettiin pois?

Se oli provokatiivinen viesti, jossa loit tai oikeastaan syvensit vastakkainasettelua poliittisessa aiheessa. Aika peruskauraa. Ymmärrän toki, että koko juttu oli ikään kuin rakentunut ansaksi, jota oli vain pakko kommentoida hönttiketjussa.

§5. Poliittisen ja uskonnollisen keskustelun rajoitukset

Tappara.co on ensisijaisesti jääkiekkoyhteisö, josta löytyy myös Vapaan keskustelun aihealue. Poliittinen ja uskonnollinen keskustelu on kuitenkin rajoitettu vain ja ainoastaan rajatulle Politiikka-alueelle, jonne on pääsy vain ansioituneimmilla käyttäjillä. Muilta osin palsta on depolitisoitu. Poikkeustapaus on aiheet joilla on yhteys jääkiekkoon tai urheiluun. Henkilökunta voi harkintansa mukaan tehdä myös tapauskohtausia poikkeuksia, tai siirtää keskusteluketjuja Politiikka-alueelle, jos se katsotaan tarpeelliseksi.

Hyväksyn syyn ja asetan jatkossa sanani tarkemmin.

8 tykkäystä

Kun otteluseurantaketju lyötiin noin nopeesti lukkoon, missä illan muista otteluista keskustellaan jos illan peli herättää vielä tunteita? Tapparan peleissä sulkemisen ymmärrän, mutta olisko nää muut seurannat tarpeen pitää koko illan auki?

7 tykkäystä

Hyviä kysymyksiä ja olen tätä ongelmaa silloin tällöin pähkinyt mielessäni, kun meillä ei (ylipäätään) ole mitään sellaista ketjua, johon voisi kerätä kierrosten tapahtumia ilman suoraa seurantaa. Ehkä ongelma ei ole ollut niin suuri, koska en siihen ole tarttunut.

Tuon liveseurannan lisäksi meillä on mm. kausittainen ketju jokaiselle joukkueelle, joihin voi kirjoittaa, jos ottaa viestiinsä tietyn joukkueen tulokulman tai jos tapahtuu jotain ketjun arvoista, kuten härski tuomarivirhe tai törkytilanne, meillä on Tilannehuone -alue.

Jos nyt tuota eilistä liveseurannan häntää katsoo, niin keskustelu on lähinnä fiilistelyä ja läpänheittoa. En tiedä, menetettiinkö sulkemisella hirveästi syvempää analyyshia.

Eikös se ole se liveseurannan suola, ja jos se tehtäisiin toiseen ketjuun niin… Toki jos oikeata asiaa tulisi, niin hyvä olisi ohjata niille sopiviin ketjuihin.

2 tykkäystä

Tuon linkin pistäessäni toivoin ettei kukaan kommentoisi, koska tajusin että siitä voi alkaa kielletty keskustelu. En sillä itse ottanut kantaa vaan kerroin vain neutraalisti sisältöä ja mietoa ihmettelyä. Pidin kuitenkin tuon jutun sopivana tuohon keskusteluun. Joskus hyvä pitää omat ajatukset sisällään.
Pahoittelut siis henkilökunnallekin.

1 tykkäys

Kysymys kuuluukin lähinnä, miksi se estetään sulkemalla ketju?

Megaketjujen estämiseksi. Ainakin jossain kohtaa megaketjut kuormittivat palstaa. Henkilökunnan tiukkuudesta huolimatta kausiseurantaketjut voivat paisua jopa 4500 viestin kokoisiksi.

Jos ketju kasvaa pitkäksi, sen voinee jättää lukkoon (ei Rauman) ja perustaa uuden ketjun “Kausiseuranta muut joukkueet - osa 2”. :thinking:

Tuskin se megaks ehtii kasvaa, jos pitää peli-illan auki. Siis pari tuntia vielä pelin päättymisen jälkeen.

2 tykkäystä