Palautetta palstan henkilökunnalle

Minun ehdotus: politiikka avoimeksi myös konkareille, ehkä jopa kaikille.

3 tykkäystä

Nythän moderaattorit nimenomaan haluavat tukahduttaa tiettyjä keskusteluja.
Se on ainakin minun mutu.
Moderaattorin ainoa funktio ei ole toimia netikettiä pilkulleen valvovana poliisina, vaan myös keskustelun ohjaajana. Tavallaan keskustelun puheenjohtajana jonka pikemminkin tulisi ruokkia keskustelua kun tukahduttaa.

3 tykkäystä

Moderaattorin tehtävä on tuon lisäksi valvoa, että sovittuja sääntöjä noudatetaan. Hyvä puheenjohtaja osaa myös puuttua siihen, kun ei olla tekemässä oikeaa juttua. Huonoa johtamista olisi se, ettei puututa lainkaan asiaan.

En muutenkaan ymmärrä, mistä tää kauhea vastareaktio moderaattoreihin on nyt yhtäkkiä tullut. Moderaattorit ei kuitenkaan ole mitenkään yllättäen muuttanut sääntöjä tai linjauksia ja kaikki linjaukset on aika usein !-merkittynä etusivulla kiinnitettynä.

Aika useinhan täällä selviää sillä, että moderaattorit siirtää keskustelun eli tekee työn käyttäjän puolesta. Aika harvoin noista offtopiceista on tullut edes suullista huomautusta saatika lippua. Kuitenkin lopultahan se on johtanut parempaan lopputulokseen.

Kesällä on aika vaikea tukehduttaa keskusteluja, koska mitään “kovaa aineistoa” Tapparaan liittyen ei näin heinäkuussa oikein irtoa. Lähimpänä oikeita topikkeja ovat futisketjut juuri nyt. Kesä on tällaista aikaa. On ihan selvää, että moderaattorit myös joutuvat kaitsimaan aika paljon keskustelua juuri kesällä, kun se kova ydin tuntuu puuttuvan ja silloin avataan paljon ketjuja, jotka eivät liity oikein mitenkään Tapparaan ja eniten elävät juuri nämä ketjut. Uusien sääntöjen myötä on selvää, että kesällä joudutaan harjoittelemaan.

5 tykkäystä

Minun ehdotus. Politiikka ja uskonto kokonaan pois meidän yhteisöstä. Tämä on periaatteessa kiekkoyhteisö ja tuossa ylempänä käydään kauheaa vänkää politiikasta. Jos tosiaan on niin tärkeä aihe, niin menkää politiikkafoorumiin.

20 tykkäystä

Kuten aiemmin sanoin - haastamatta nyt yhtään ketään tai mitään niin miksi on kohtuuton vaatimus hiljentää joku sektori foorumista kokonaan?

En puhu nyt siis sinulle @Messi vaan ihan yleinen ihmetys on minulle tämä.

Minähän en osallistu mihinkään fantasiadrafteihin tai muihin rosterikilpailuihin täällä foorumilla. Niihin on kuluttanut joku paljon aikaa ja vaivaa ja monet ovat niissä asioissa tosi aktiivisia.

En silti ala vaatia sitä, että nämä poistetaan kokonaan foorumilta vaan käyn ketjussa ja hiljennän sen kokonaan. Silloin ne eivät pompi minun ruudulleni ja ne, jotka haluavat kisailla ja innostua saavat innostua rauhassa.

En ymmärrä tätä “absoluuttista” juttua, että joku tai jotain pitäisi aivan kokonaan poistaa foorumeilta. Politiikka-osio on olemassa sitä varten, että siellä voi niistä jutuista keskustella ja sen voi laittaa itseltään ns. “lyhdyt sammuksiin tilaan.” Valvojat käyvät aika napakasti kiinni noihin offtopicceihin yleensäkin ja nopeasti täältä poistuu sellainen aineisto oikeaan paikkaan.

Tämä ei siis edelleenkään sinulle, mutta mietin ja ihmettelen, miten joku asia, jonka voi näin helposti laittaa pois silmistään ja mielestään häiritsee niin montaa käyttäjää? Pelkästään se, että se politiikka on olemassa tuntuu jo häiritsevän. Ei ymmärrä.

8 tykkäystä

Noin menee yksittäisen foorumin jäsenen kannalta. Kirjoittaja vastaa tuotannostaan oman käsityksensä mukaan ja käsitykset vastuun rajoista on hyvin erilaiset jäsenistöllä. Aiheen hiljentäminen on omaa henkilökohtaista mukavuutta.
Foorumin ylläpitäjillä asia ei taida näkyä ihan noin. Heillä on kuitenkin joka tapauksessa vastuunsa koko “paskasta” vaikka säännöissä on jäsenistön vastuuta korostettu laillisuudesta, etikeiteistä sun muusta. Ylläpitäjillä on joku linjaus mitä foorumilta on kenen tahansa luettavissa.

1 tykkäys

Kun luet hiukan ylöspäin, niin tuossa yksi syy mielipiteeseeni ja muutenkin politiikka ja uskonto ovat vähän semmosia arkoja aiheita, jotka aiheuttavat liikaa tunnette ja ylilyöntejä tulee todella paljon näissä aiheissa. UGH

8 tykkäystä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

@rizka :n aktiivisuudelle. :+1:

8 tykkäystä

Saanko laittaa kuvan tuonne Aapeli Räsänen -ketjuun?

Jos nyt ensin joku avaisi sen ketjun tietysti. :slight_smile:

Edit: kuva ei liity politiikkaan.

Nyt kun minäkin olen joutunut moderoinnin kohteeksi Räsänen- ketjussa (puolustaessani hänen twiittejään johtopäätöksiltä, joita ei oikein voi tehdä sivuten politiikkaa), niin kysyn miten minun olisi kannattanut toimia?

Liputtaa toisen viesti, koska ”mielestäni virheelliset ja yksioikoiset johtopäätökset hänen motiiveistaan” ja mahdollisesti jatkaa keskustelut politiikka- osiossa ja/ tai palautetta kanssakeskustelijoille- ketjussa? @rizka

Mielestäni kuitenkin pyrin keskustelemaan ja argumentoimaan asiallisesti, ja kokonaan ei ole edes asian vierestä, jos pelaaja itsekkin on esim. poliittisesti aktiivi ja tämä keskustelu lähti hänen julkilausumisistaan.

En siis kysy katkerana, vaan siksi, että jatkossa voi vaihtaa mielipiteitä kriittisesti ja asialliasesti oikeilla säännöillä.

2 tykkäystä

Rajanveto on vaikeaa. En usko, että voisit tehdä tuota mitenkään “oikein” nykysääntöjen puitteissa. Periaatteessa Räsäsen henkilökohtainen twiitti liittyy Räsäseen, mutta enemmän sisältö liittyi politiikkaan ja Trumppiin. Itse olisin liputtanut myös alkuperäisen jutun ketjussa.

Täällä rajaus on tehty niin, että poliittiset asiat voivat liittyä muuhun keskusteluun ainoastaan, jos ne liittyvät urheiluun ja ovat tiiviisti urheiluun liittyviä asioita. Räsäsen twiitti ei liittynyt mitenkään urheiluun ja kysymyksessä oli yhden yksittäisen ihmisen poliittinen mielipide. Keskustelu ja artikkeli olisivat alunperinkin kuuluneet pelaajan oman ketjun sijaan politiikkaketjuun, joka käsittelee Trumppia.

eli jatkossa rohkeasti vaan lippu.

1 tykkäys

Erikoista, että Hesarin juttu jätettiin pelaajaketjuun. Ilmaisesti viestejä ei olisi poistettu, jos kaikki olisivat kehuneet Räsästä ja tölvineet Trumpia.

Tiedät itsekin, että tuo salaliittoteoriasi ei pidä ollenkaan paikkaansa. Miksi siis esität sellaisen?

Mitään yleistä Trump-vastaisuutta ei tälläkään foorumilla ole, vaikka sellaisen haluat nähdä. Sen sijaan Trumpilla on ihan valtava määrä vakioksi muodostuneita kannattajia, jotka sekoittavat Trumpin jokaiseen keskusteluun, joka ei liity mitenkään aiheeseen.

Politiikka pysyy kiltisti siellä politiikka-aitauksessa ja sillä siisti. Trumpin kannattajat saavat vapaasti siellä kannattaa Trumppia ja siellä vastustaa Trumppia, se ei kuulu kiekkoketjuihin. Piste.

← TÄMÄ ON MUN MIELIPIDE EIKÄ LIITY FOORUMIN YLEISEEN KANTAA MITENKÄÄN →

1 tykkäys

Sen takia, kun Hesarin juttu jätettiin pelaajaketjuun ja juttu on hyvin poliittinen.

Ydin tuossa hommassa on politiikan sotkeminen Räsäsen ketjuun. Pelaaja on kuitenkin “Ex-Tapparat” alla ja keskustelu sai todella ihmeellisiä käänteitä. Kyseessä on kuitenkin jääkiekkoilija ja siellä vilahteli sanoja, kuten populismi ja hyvesignalointi, joten aika selkeästi oltiin kaukana keskeisestä asiasta. Tuohon @S.T asettamaan ansaan “ei olisi saanut langeta”.

Joo, tällaisia tapauksia varten on ne liput. Mä en ainakaan huomannut kyseistä viestiä, vaan huomioni keskittyi aivan täysin poliittisten viestien sisällön purkamiseen. Lisäys: Hesarin uutinen on siirretty (arvalla) Trumpin ketjuun.

2 tykkäystä

Voisitko liputtaa sen sen sijaan, että levität omaa agendaasi muualla kuin politiikkapuolella (kävisikö?)?

2 tykkäystä

Mikä minä olen liputtamaan, jos ylläpitäjä heti seuraavassa viestissä kommentoi positiiviseen sävyyn Aapelista, sekä kehuu hänen aatemaailmaa ja poliittisia kannanottoja.

@Ljpp esitti henkilökohtaisen mielipiteen. Senkin voi liputtaa. Luulenpa, että @Ljpp ei ajatellut asiaa ihan noin suunnitelmallisesti ja pitkälle kuin sinä. Edes ylläpitäjät ei oo yli-ihmisiä, joiden kommentti on viimeinen sana ja laki. Heillekin sattuu virhearvioita ja aina hekään eivät osaa arvata, mikä keskustelu räjähtää mihinkäkin muotoon.

Luulen, että tuokin keskustelu olisi mennyt ihan putkeen ennen kuin sinä heitit siihen poliitisen provokaation, olenko väärässä?

1 tykkäys

@peterra En kommentoinut Aapelin aatemaailmaa — kehuin hänen harkitsevaa ulosantiaan.

Edit: linkki viestiin

@S.T Sinä sensijaan tartuit hänen aatemaailmaan ja käänsit ketjun suuntaan joka ei ole sallittua. Räsäsellä on oikeus olla mitä mieltä hän haluaa.

1 tykkäys