-
Viesti oli sinänsä moitteeton ja liputus on nyt kumottu.
-
Älkää kirjoittako pelaavien pelaajien ketjuihin kesken pelin. Pelien aikana henkilökunnalla on muutakin tekemistä kuin olla asettelemassa sulkemisajastimia.
-
@henkilokunta: sulkekaa ketjut, joihin joku kirjoittaa kesken pelin. Sillä vältetään lisäkommentit. Vaikka sitten ilman ajastinta, jos ettette jaksa tai voi sellaista asettaa. Avataan sitten manuaalisesti.
Avaan tätä vähän.
Siinähän ei sinänsä ole mitään vikaa jos haluaa kesken pelin kirjoitaa syväanalyysin Hasin pelistä (satunnainen esimerkki). Ongelma on siinä että jonkinlainen joukkopsykologinen ilmiö triggeröi ko. ketjun ja siellä aletaan hyvin herkästi käymään live-seurantaa. Emme halua chattaamista ns. asiaketjuihin, jotka saattavat muutenkin vuosien saatossa venyä todella pitkiksi. Esimerkiksi tämä Hugo Has voi hyvinkin pelata vielä 2039.
Keskimäärin @henkilökunta tietää mitä tekee ja siihen kannattaa luottaa.
Keskimäärin kyllä ja pääsääntöisesti on enemmän hyviä asioita kuin huonoja asioita. Ottaisin silti kiinni näihin kasvaviin lukuihin, joista saatte kritiikkiä nyt “näppituntumalla” enemmän kuin aikaisemmin. Yhteisö ei toimi tuomarina, mutta esimerkiksi @S.T varsin perusteeltuun kysymykseen epätasapuolisuudesta ei ole edelleenkään vastausta. Toki vastaamatta jättäminenkin on vastaus ja en epäile, etteikö asioilla olisi perusteita. Kuitenkin hän osoittaa kommentissaan, että säännöt joustavat eri lailla eri käyttäjien kohdalla, joka ei ole toivottavaa - joskin varmasti pakollista.
Nyt vasta huomasin @S.T:n kirjoituksen. Olen ollut töissä ja sitten pelissä. Ihmisellä kun on muutakin elämää kuin yhden foorumin pyörittäminen.
Itselläni ei ollutkaan mitään muistikuvaa 1,5 vuotta vanhoista linjauksista. Voi olla että toiminta on ollut epähuomiossa ristiriitaista. Kiitos kun muistutit.
Muistaakseni Naapurin kanssa toimittiin kuten toimittiin koska hän asiallisesti pyysi sitä. Rikoksesta oli yli vuosi. En tosin ollut pyynnön vastaanottaja tai puhdistuksen toteuttaja.
@S.T:tä ilmeisesti harmittaa kun hän on tippunut Politiikan alueelta pois. Stalin-vertaukset tuskin ovat suorin tie sinne takaisin.
Ping @henkilökunta
Mää en täysin ymmärrä tätä kitinää jostain suosimisista tai muista. Tekeehän henkilökunta päätöksiä myös banneista yms. He ovat de facto valta-asemassa meihin muihin.
…mikä toki puhuu myös läpinäkyvyyden puolesta. Mutta minusta tapauskohtainen harkinta, anomuksesta, tietyn ajan kuluttua ”rikoksesta” on ihan jees.
Ja puhun siis myös omassa asiassani, koska olen itsekin nyt ulkona tuolta myyttisestä keskustelun mekasta, jossa pukeudutaan toogaan ja säkenöivistä argumenteista otetaan mittaa.
Tottakai harmittaa, mutta suurempi harmitus on, kun huomaa, että lainvalvojat ja tuomari ei noudata itsensä laatimia pykälöitä. Tästä saisi myös hyviä vertauskuvia sosialistimaiden (Natsi-Saksa & Neuvostoliitto) oikeudenkäynteihin.
Ei varmasti, mutta vertaus ei ole tuulesta temmattu.
Sosialistimaissa on rajoitettu ihmisten mielipiteitä sekä sananvapautta erinlaisilla keinoilla ja yksi keino oli kulakki. Kristillisissä länsimaissa ei taas ole rajoitettu sananvapautta, vaikka mielipide olisi väärä tai jopa tyhmä.
Noh, kyllä netissä foorumeita riittää, johon saa ilmaista mielipiteensä erinlaisista asioista. Tämän palstan parasta antia tällä hetkellä minulle on mainiot jääkiekkokilpailut, joiden takia viihdyn edelleen täällä.
Sama juttu. Jos täällä ei keskusteltaisi jääkiekosta tai sivuston nimi olisi saipapisteco, en minäkään täällä olisi.
Tässä vielä muistutus miksi politiikka “lakaistiin maton alle piiloon”.
Palsta haluttiin pitää jääkiekkofoorumina ja tosiaankin on muita foorumeita politiikkaa varten esim. Suomi24.
En tiedä mikä on sinun motiivi kirjoitella tuollaisia viestejä, mutta ei kauhean tyylikästä.
Olin palstalla silloin, kun politiikka-osio piilotettiin, eikä minulla ei ole muistivaikeuksia kirjoitettujen viestien ja tapahtumien suhteen.
Olin myös piilotetulla osiolla, kun @Naapuri sai viimeisen pelikiellon politiikan puolelta.
Minähän en ole lähettänyt mitään ruinausviestejä henkilökunnalle reilun vuoden aikana, että haluan taustani puhtaaksi.
Ainoa syy palautteeseen oli, kun huomasin, että laki & järjestys ajaa kaksilla rattailla ja säännöt ei ole kaikille samat.
Tarviiko niiden olla kaikille samat? Kyseessä on kuitenkin vapaaehtoisvoimin pyörivä foorumi pääosin Tapparaan kannattaville henkilöille. Itse ainakin antaisin siimaa enemmän henkilöille, jotka pääosin pysyvät aiheessa ja silloin tällöin rikkovat jotain palstan sääntöä.
Kait ne samat säänöt nyt kaikilla silti on? Täysin itsestä kiini mitä kirjoittelee. Oma mielipide on vain, että turhaa itkemistä pikku asioista. Parempi vaan antaa olla.
Politiikkaosio piilotettiin, koska se tuotti liikaa siistimistyötä henkilökunnalle. Naapuri ottaa pelikieltoa politiikan puolelta jostain kirjoituksesta.
Hänen rikosrekisterin putsaaminen ei ole mitenkään linjassa sen kanssa, että ei haluta siistimistyötä.
Tästä ainakin voidaan päätellä, että Naapuri ei ole mätäomena.
Lopuksi vastaan kysymykseesi, että kyllä. Yhteiskunnasta on pienessä mittakaavassa kyse ja lainvalvojan pitäisi pystyä olemaan tasapuolisia tulkinnoissaan. Aina se ei toteudu, koska ihmiset ovat tekemässä ja maailma ei ole täydellinen.Tässä tapauksessa oli mustaa paperilla ja linjatusta asiasta poikettiin jostain syystä.
Aioin pidättäytyä tästä keskustelusta, koska olen “syytettynä”, mutta tähän paakko puuttu. Tuo ei pidä paikkaansa.
Harmi, kun modejen tekemille viestin siirroille ei voi antaa tykkäyksiä! Joskus huomaa, että oli kirjoittanut sinällänsä oikeaan ketjuun mutta viestille olisi silti ollut parempikin ketju olemassa.
Vastasin Donizimon viestiin liittyen tulevista chl pelien lipuista. Viestini meni läpi ja näkyi minulla hetken. Ilmeisesti samalla hetkellä joku valvoja siirsi Donizimon viestin toiseen ketjuun. Samalla minun viesti hävisi kokonaan. Viestissäni ei mitään tärkeää ollut että sai vaikka hävitäkkin. Ihmettelen vaan mitä tapahtui?
Joo, poistin sen siinä rytäkässä, kun olin jo siirtänyt aiemman viestin. Viestissäsi mietittiin yksirivisesti lähinnä vaikutusta yleisömäärään, niin meni ohi aiheenkin siinä vaiheessa.
Anna nyt edes vähän arvostusta, kun joku tunnollinen yrittää ohjata keskustelua oikeaan ketjuun. Samaan aikaan tätä keskustelua EI käyty kahdessa ketjussa.
Pelinavaus oli sellainen, että herätti keskustelua, mutta se oli väärässä paikassa jatkokeskustelua ajatellen, koska joku sen alkuperäisen avauksen aina löytää uudelleen ja haluaa siihen kommentoida. Ja näin myös kävi vaikka keskustelua käytiin jo rakentamisketjussa.
Lähetin keskustelijalle kirjoittamansa, piilotetun viestin, jonka voi halutessaan uudelleenpostata rakentamisketjussa, jos se sinne sopii.
Kiitän, että arvostit tällaisen palstahessuun uskomatonta suoritusta siirtää keskustelu oikeaan ketjuun. Siitä huolimatta, että lähdettiin liikkeelle väärässä ketjussa, niin pidän suoritustani melko tyydyttävänä.
Jos mää olisin mode, pistäisin ton Ilveksen väittelyketjun joksi aikaa lukkkoon. Ei mitään järkevää sanottavaa kenelläkään.