Lähimaksaminen Pivo+Prisma -kombinaatiolla meinaa pistää keiton kiehumaan. Väitän että vähintään kolmas kerta max. kahden viikon sisään kun täytyy pyytää myyjä buuttaamaan maksupääte (Lielahti ja Kaleva), ennen kuin menee maksu läpi. Kortti toimii kuin junan vessa, ikinä mitään ongelmaa. Aina on techmologian kanssa vaikeaa! ![]()
Kuulin parilta asiakkaalta mielenkiintoisen esimerkin “laskulla ostamisesta”.
Monessa paikassa on mahdollisuus ostaa laskulla jos tulee isompi yllättävä hankinta ja tili on tyhjä + Visa tapissa. Näin on myös meillä.
Meillä palvelun tarjoaja on Avarda.
Eka asiakas avautui mulle saadessaan laskun.
Hän oli shoppaillut jostain muualtakin Avardalla ja siellähän oli tehty asiakkaalle kaksi eri piikkiä ja kaksi eri laskua kuluineen sen jälkeen kun hän shoppaili meillä. ![]()
Tässä vaiheessa nostin kädet pystyyn kun enhän minä voi tietää mitä hän on muualla shoppaillut ja millä maksutavalla.
Toinen asiakas joka asioi meillä säännöllisesti on ottanut pari edellistä ostosta Avardalla ja nyt kävi tekemässä taas uuden hankinnan. Kahdesta edellisestä oli myös tehty kaksi eri piikkiä. ![]()
Pahaa pelkään että hänellä on nyt kolme eri piikkiä ja kaikista eri kulut.
Onko tämä ihan normaali käytäntö?
Pivolle kymmenen+ lampaan persettä. Totaalinen kymmenen pisteen epäonnistuminen Pivolta. Olin kaupan kassalla ostamassa juomapulloa, ja vedin Pivon esille maksaakseni. No, Pivo sitten otti ja ilmoitti “Pivo lähimaksusi on suljettu… ota yhteyttä blabla@pivojotain.fi”! Juoma jäi kassalle.
Paria tuntia aiemmin Pivolla maksu toimi toisessa kaupassa.
Mun mielestä PayPal on selvästi paras vrt. luottokortit, mobilepay ym. Käytössä nopea, tehokas eikä mitään varmistelukierroksia. Osoitteet ja muut saa parhaimmillaan suoraan sen kautta, mikä nopeuttaa ja tehostaa entisestään maksamista.Maksukokemus on todella hyvä.
Negapuolella on lähinnä kansainvälinen käyttökelpoisuus, Suomessa moni firma menee kotikutoisilla maksuratkaisuilla, joissa vaiheita riittää. Toinen haitta on monikerroksinen käyttöönotto, mikä sitten tietysti varmistaa käytön helppoutta.
ApplePay on Suomessa liian harvinainen verkkokaupoissa. Identifikaatio tekee siitä käytössä luottokortin parannetun version netissä.
Tosta tuli mieleen, että samsung pay ei toimi suomen pankeissa mutta mites jos sen linkittää paypaliin, joka näyttäis onnistuvan?? Olis kätevä kellolla maksaa…
PayPal menee mulla ainakin Nordean korttien kautta mutta kun on erillinen appi (henkilötietojen ym. lisääminen vaatii kuitenkin selaimen käyttöä joskus) niin käyttö puhelimessa on helppoa. Syynäsivät Nordean tapaan kaikki passit ja osoitteet tässä hiljattain ja oli aika työlästä mutta nyt mennään taas todella sujuvasti. Se on pohjimmiltaan hyvä, että ollaan tarkkoja.
Suomessa PayPal ei ole niin tavallinen mutta kansainvälisessä verkkokaupoissa käyttökelpoinen, myös suuremmat summat.
Minäkin olen käyttänyt paypalia 10v, mutta onnistuskohan tuo samsungpay paypallin avulla suomessa? Ei kai se kaupan maksupääte ole se ongelma?
Pivolta tuli vastaus:
Tiedossamme on, että palvelimella olevasta ongelmasta johtuen, mm. Pivon ja OP mobiilin käytössä on ollut perjantain aikana häiriöitä.
Häiriö jatkuu osittain viikonlopun yli.
Olisi tuosta nyt joku häiriötiedote hyvä ollut olla olemassa ettei tarvitse kassalla kokeilla ja huomata että eihän tämä toimi ![]()
Pivon lähimaksuongelma jatkuu neljättä päivää. Onneksi sentään on pivo.fihin saatu pieni ilmoitus aiheesta.
Osalla asiakkaistamme on tällä hetkellä ongelmia Pivon lähimaksun käytössä. Selvitämme vikaa parhaillaan, kiitos kärsivällisyydestä!
Erikoisen pitkä vika kyseessä ja heti ei tule mieleen että ikinä mikään pankkipalvelujen ongelma olisi näin pitkään jatkunut. Itseä korpeaa kun Pivoa käytän vain ja ainoastaan sen takia että voisin maksaa puhelimella.
Vinkki @Spartak ja muillekin:
Eikö pankkisi tue Google Paytä tai Apple Paytä? Tilaa kuukausimaksuton Stockmann Mastercard Nordealta ja ensimmäisen paperilaskun jälkeen voit pyytää e-laskun omaan pankkiisi. Kun luottokortin lyhennykseksi laittaa 100%, voi e-laskun laittaa vaikkapa automaattisesti maksuun. Itse olen käyttänyt Apple Paytä näin ja toimii. ![]()
Jep OP:n kanssa ei taida Google Pay pelata suoriltaan. Tässä on hieman tullut mieleen että pitäisikö vaihtaa kilpailijan leiviin ja kokeilla seuraavaksi MobilePayta, mutta kärsivällisenä miehenä taidan vielä hetken odotella.
Ja tietysti jos tuollaisella kikalla saa Google Paynkin valikoimaan niin täytyykin vähän puntaroida lisää. Mitkä sitten ovat MobilePayn ja Google Payn erot/plussat/miinukset ![]()
Pivon lähimaksu jatkaa vieläkin yössä. Nyt on käytössä MobilePay (ja plussa siitä että siihen saa S- ja K-bonukset), mutta osunut silmiin suht paljon kommentteja että se lähimaksaminen ei kaikilla tunnu pelaavan ainakaan kuin junan vessa. Konkreettista testiä en ole vielä tehnyt, mutta taitaa olla parempi mennä kassalle kortti takataskussa ![]()
Sitten vastaan tuli vielä Curve, millä saisi Google Payn käyttöön myös OP:n tililtä. Jonkin verran näkyy kehuja saaneen. Itsellä ei olisi tarvetta mihinkään muuhun kuin että pelkkä puhelin riittäisi kaupan kassalla. Onko Curvesta kenelläkään vielä kokemusta?
Suurin MobilePayn kautta siirrettävä summa on 500 €.
Jos haluan maksaa Mobilepaylla isomman summan, niin voinko maksaa useamman maksun peräkkäin?
Juu, en ole lukenut käyttöohjeita. ![]()
Itse itselleni vastaten.
Kyllä voi mutta 1000€ on maksimi vuorokaudessa.
Toimiiko muilla OP mobiili? Itsellä on tuo sovellus kirjannut minut ulos ja pyytää kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla ja avainlukulistan avulla sisään ja kun tuon tekee niin tulee ilmoitus sisäänkirjautuminen epäonnistui, yritä hetken päästä uudelleen.
Toimii täydellisesti.
Äsken käytin ja nyt testasin vielä toimivuuden uudestaan.
Täällä ei vaan toimi. Tietokoneella pääsi kirjautumaan, kun käytti avainlukulistaa ja tekstiviestivahvistusta. Mobiiliavain ei luonnollisesti toiminut.
E: No nyt pääsi kirjautumaan sisään sovellukseen verkkopankkitunnuksilla ja avainluvulla. Käytännössä siis joutui ottamaan sovelluksen uudelleen käyttöön. Outo juttu. Aina laittaa epäilyttämään, kun pankkipalveluiden kanssa tapahtuu jotain poikkeuksellista. Eilen tai toissapäivänä kyllä tuli puhelimeen ohjelmistopäivitys ja en nyt ulkomuistista sano olenko sen jälkeen sovellusta käyttänyt. Se nyt ensimmäisenä tulee mieleen joka voisi olla syy.
Tätä pitikin ehdottaa.
Oletko katsonut onko siihen OP-Mobiiliin päivitysta saatavana?
Ei ollut päivityksiä siihen tarjolla, eikä ihan juuri ole omin päinkään päivittynyt, kun ei näkyny tuolla hiljattain päivittyneiden sovellusten listalla.
Onko kukaan kokeillut Saksalaista N26 pankkia?
Tämä on ilmeisesti “pre-paid”, eli rahaa pitää siirtää etukäteen. Vähän kiinnostaisi kokeilla, mutta mietityttää kuinka helppoa tai työlästä rahan siirtely omalta tililtä (Danske) N26:seen on?
Nykyään käytän maksuvälineenä Norwegianin VISA:a, joka on aidosti maksuton ja e-laskulla kuittaan aina koko saldon pois. Eli sama idea kuin @ozzi:lla Stockmannin kanssa. Lentopisteitäkin olisi ihan tolkuttomasti kertyneenä, mutta niitä ei nyt taida päästä käyttämään…