Ai täällä on hc meininki?
Eiku Yön Varietee- levyä. Moitittiin mm levyraadissa. Klaus Järvisen toimesta.
Perus voimametallia Sacred Outcry -bändiltä ja kuriositeettina laulusta vastaa “Beast in Black” -bändistä tuttu Yannis Papadopoulos:
Legion of the Fallen
Sinä se musiikkimies olet. Onko ne sinun mielestäsi epävireessä?
Pistin viestin kaverille jolla on varma tieto tuosta asiasta Varieteen suhteen. ![]()
Vasen alakulma? ![]()
Yksi Suomalaisen metallin aliarvostetuimmista bändeistä, jonka itsekkin löysin kunnolla vasta muistaakseni neljännen levyn jälkeen.
Tällainen ruotsalainen bändi tuli somessa vastaan. Kvelertakin hengessä lyöty toimivasti rokkia ja rääkymistä yhteen. Erona Kvelertakiin se, että näillä herroilla musiikki on enemmän vielä sinne rokin suuntaan.
No pelimanni korkeintaan. Mutta ainakin Yhden illan varietee- biisin alkukitaroinnissa on alavireinen kitara.
B tai G taitaa olla vähän epävireessä. Tuollainen väkevä flangerisoundikin taitaa saada helposti kuulostamaan vähän epävireisemmältä. Tällaisen makuuhuonekitaristin mielipiteenä ![]()
En itse ainakaan oikein jaksaa välittää tuollaisesta. Ymmärrän jos Levyraadissa joskus on pitänyt jotain argumenttia keksiä. Itse luotan että bändi on tehnyt sellaisen levyn kuin on sillä hetkellä halunnut.
Ja millaisen levyn. Aiemminkin olen kirjoittanut että Yön Varetee on ensimmäinen ostamani LP-levy. Ja edelleen paras Suomessa ikinä tehty levy. Mulle on aivan sama onko kitara vireessä vai ei. Oikeastaan mulle on aivan sama onko siinä edes kitara vai joku kazoo-pilli. Kunhan rokki toimii,
Epävirettä ja mokia äänitteillä löytyy ihan järjetön määrä populäärimusiikista, etenkin ennen autotune-aikaa. Ei se silloin pistänyt niin korvaan, kuin nykykuulijoille jotka ovat ehdollistuneet supersiloiteltuun äänimaisemaan. Joku Juice tai Lennonkaan ei varmaan saisi tuoleja kääntymään TVOF:ssa. Itselläni taas pistää enemmän korvaan, kun kuulee selkeästi autotunella paikatun epävireisyyden, jota rock-bänditkin joskus tekevät.
Klaus Järvinen on varmaan vaan halunnut päteä aikoinaan ![]()
YouTube tarjosi vähän progressiivisempaa stoner metallia ja itselle uutta tuttavuutta eli “DVNE” -bändiä. Etäistä Mastodon -vaikutetta löytyy ja sehän kelpaa:
DVNE-Thirst
DVNE-Towers (Live at Chamber Studio)
Juu en mä halunnut päteä asialla mitenkään. Tuli vaan jostain muistin sopukoista mieleen tää vireasia. Itelläkin tuo levy oli joskus. Ja toki Suomi- rockin klassikoita kuten hra Blueoval totesi. Case closed!
Nyt oli hyvä! On jopa pientä finntroll vibaa mukana.