PC- ja konsolipelaaminen

Witcher 3:sen aloitin parin vuoden tauon jälkeen alusta. On kyllä aina vaan aikamoista silmäkarkkia kyseinen teos :+1:

2 tykkäystä

Tämmönen peli ilmestyy tossa syksyllä :smiley: GAME OF THE YEAR ainesta :smiley:
1 tykkäys

Tuli jotenkin vähän Postal 2 fiilikset tosta.

3 tykkäystä

Last of us 2 olen odottanut tälle vuodelle, mutta sekin siirtyy näköjään Hullu Kojiman ideoiden takia…Tän voi sit lukea huumorilla…

1 tykkäys

Ostakkee ihmiset ostakkee. Jos tykkäsit Taistelutovereista, niin tykkäät myös tästä. Ei ole ole mitään COD/Battlefield-hippaa vaan ihan legit munat turpeessa tetsaamista.

3 tykkäystä

Se tunne kun alat ilman mitään ennakkotietoja pelaamaan videopeliä ja tykästyt siihen niin että pelaat sen läpi yhdeltä istumalta. Ja vielä sekin että peli on täysin erilainen kuin ne mitä yleensä pelailet.

6 tykkäystä

Mikä peli?

1 tykkäys

Joo, on kyllä ihan kärkikokemuksia, mitä pelaamiseen tulee. Muistan kokeneeni sen kerran. Niin siistiä kuin esim. hype on, se usein vie voimaa ensipuraisusta. Toisaalta olen todella hitaasti lämpeävä ja yleensä kestää parikin päivää päästä peliin sisään.

Meitsillä pelimaku on muuttunut aika paljonkin jollain aikavälillä, vaikka pelaaminen muutenkin on ollut vähäisempää. Ennen tuli kuolattua tietyntyyppisiä AAA-pelejä, kun nykyään hakee ensisijaisesti kokemuksia jostain muualta, kuten puzzle- ja platformer-peleistä. Erityisesti metroidvaniat on kultaa.

Arvostan myös sitä, että peli on osattu pitää lyhyenä, eikä venytetty tarpeettoman pitkäksi, mikä usein paistaa AAA-peleissä.

Se kerta, kun kaikki tähdet taivaalla natsasi, peli tempaisi mukaansa, maailma ei häirinnyt ja pelasin pelin yhdeltä istumalta läpi, oli kun pelasin pelin nimeltä Inside (2016). Simppeli, tyylikäs, mystinen, erinomaisesti suunniteltu ja toteutettu.

2 tykkäystä

What Remains of Edith Finch. Oli viime kuun ilmaisia PS Plus-pelejä, nappasin silloin kirjastoon ihan sen enempää miettimättä ja nyt sitten katsoin mistä on kyse. Ensivaikutelma pelistä oli “outo ja hieman creepy”, mutta tarinaan jäi nopeasti koukkuun, kuin leffaa olisi katsonut.

Kyseisessä pelissä ei siis ihmeemmin ole “tyypillistä” toimintaa, mikä oli se itselle epätavallinen asia, vaan se on enemmän nimenomaan tarinansa varassa. Pitääpä antaa vastaisuudessakin mahdollisuuksia näille indiepeleille.

1 tykkäys

Pelailin tuossa talvella Witcher 3:n läpi, ei ollut koko hommasta oikein muuta esitietoa, kuin että pohjaa puolalaiseen fantasiaan, enkä ole aiempia osia pelannut.
Iski kyllä kovaa ja varsinkin musiikki, maailma ja käsikirjoitus oli hienoja.

5 tykkäystä

Hemmetin hieno peli ja kirja sarjakin on ihan ok, jos fantasiaa tykkää lukea. Hiukan ehkä erityyppistä, kuin fantasiakirjallisuus noin muuten. Itse olen pelannut kaikki kolme Witcher:iä läpi ja on todella hieno pelisarja, tosin tuo kolmonen on ihan todella mahtava ja ihan omaa luokkaansa kannattaa lisäosat hommata myös, jos niitä ei ollut mukana.

3 tykkäystä

Varsinkin blood and wine, aivan mahtava lisäri.

Witcher 3 on kyllä jotain ihan uskomatonta. Cyberpunkkia (samalta studiolta) innolla odotellessa.

2 tykkäystä

Itse emännän painostuksesta pelin aikanaan hankin. En edes tämän tyylilajin pelistä uskonut innostuvani. Mutta perkele peli vei mahtavasti pois tästä todellisuudesta, peliuran hienoin kokemus kaikinpuolin :+1:Sen takia hetkisitten aloitin uudestaan.

2 tykkäystä

Mulla on Witcer 3:n lisärit, mutta kesken Blood & Winen iski ähky ja peli meni tauolle.
Nyt ollaan kaverin kanssa pelailtu Destiny 2:hta, ihan leppoisaa räiskyttelyä ilman sen suurempaa haastetta.

Trilogioista puheen ollen, mites Mass Effectit uppoaa? Tai no, neljähän niitä on, mutta kolme ensimmäistä muodosti oman trilogiansa.

Tätä odotan kuin seuraavaa mestaruutta. Genrenä cyberpunk on itselle aina iskenyt todella kovaa ja kun studiolla on vielä Witcher-sarja alla niin voi pojat. Hype on kyllä sitä tasoa että pettymyksiä on luvassa.

Päivitellyt tässä PC:täkin tuota peliä silmällä pitäen. Keväällä ostin uuden näyttiksen ja heti kun uusia Ryzeneitä saa kaupasta niin sellainen tilaukseen. #pcmasterrace

3 tykkäystä

Samat suunnitelmat. Kun seuraava Ryzen tulee ulos päivitän näyttiksen ja prossun, eka genin ryzen 1700 sarjalainen ollut käytössä julkistuksesta ja näyttis tällä hetkellä 1800ti …riittäishän noikin varmasti mutta täytyyhän sitä ajantasalle päivitellä. Toivottavasti vaan NVIDIA tuonut uuden kortin jo silloin ulos, tuo 2080ti ei oikein sytytä, aika mitäänsanomaton julkasu.

Tässä pelaillut jonkin aikaa hetki sitten kätköistä löytynyttä aarretta eli ps1 versio Oddworld Abe’s Oddysee. Pirun kaunis peli vielä nykypäivänäkin. Ja yhtä vaikeelta tuntuu, kun silloinkin kun junnuna sitä pelasin :grin:

2 tykkäystä

Itselleni about parhaita pelejä ikinä. Olin jo vähän menettänyt intoani pelaamiseen kun ensimmäinen osa ilmestyi ja iski kuin tuhat volttia. Se ja jatko-osat onkin tullut pelattua useammin läpi kuin mikään muu peli.
Tykkäsin jopa Andromedasta paljon, pääasiassa hyvän krogan-hahmon takia.

Niin ja Cyberpunk 2077:aa odotellaan täälläkin kuin kuuta nousevaa.
Kesällä päivittyy kone täälläkin Ryzeniin.

Joo, mä rankkaan ME2 helposti top5 kaikkien aikojen parhaissa peleissä. Pelasin koko trilogian läpi vähän jälkijunassa, ja tiesin siis jo etukäteen että 3:n loppu tulee olemaan jonkinlainen “pettymys”. Paljon sitä haukuttiin, mutta en mä sitten tiedä oliko se nyt oikeasti niin hirveän huono?

Andromeda on kesken. Oon mä sitä jokusen tunnin pelannu, mut jotenkin se ei lähteny… ehkä pitäis antaa vielä uus yritys?