Pelaajahaaveilut 2016-17

Mun mielestä on jotenkin aina yhtä suloista, kun IFK:n hankkimia “gooneja” aina paheksutaan ympäri mediaa ja taidettii sitä tälläkin foorumilla aika paljon paheksua. Kuitenkin jokaisella fanilla näyttää olevan tämä salainen unelma vuodesta toiseen, että joku gooni pitää olla pitämässä huolta meidän pelaajista. Eiks tää oo oikeasti aika vanhanaikaista? :smiley:

Mä en ainakaan kaipaa mitään turhaa 7. pakkia pitämään vastukset loitolla. Jos ei oo mitään annettavaa pelillisesti, ei tartte tulla. Ei meiltä nyt niin poikkeuksellisen kovasti ole pelaajia telottu viime aikoina, että tarvisi hätävarjelun liioitteluun ryhtyä.

1 tykkäys

Kyl mä nään ainaki yhelle hyökkääjälle vielä pakottavan tarpeen. 1 kärkihyökkääjä ja 1 joka tuo leveyttä alempii kenttiin olis minimi.

Jos joku ei poistu, en usko kahta hyökkääjää hankittavan. Viimeksi siirtoraja ylitettiin pienemmällä rosterilla hyökkääjien osalta kuin nyt. Yksi hyökkääjä tulosta tekemään. Peltonen, Heikkilä, Honkanen, Jasu, Röymark, Rauhala. Siinä on riittävästi leveysmiehiä/ei tulosyksikön miehiä.

Ymmärrän sen, että fanin näkökulmasta joukkueella on aina tarvetta vahvistuksille. Ainahan joukkuetta voisi vielä hieman parantaa. Mielestäni tällä hetkellä ei kuitenkaan ole tarvetta yhdellekään uudelle pelaajalle. Varsinkin puolustus on ajankohtaan nähden jopa käsittämättömän laaja, sillä kolmenkaan pakin poissaolo ei oikeasti vielä tuntunut mitenkään merkittävästi (Rouhiainen pelasi jopa yllättävän hyvin!). Tämä sillä oletuksella, että Tuhkanen pystyy myös pelaamaan.

Sama pätee myös hyökkäykseen. Kuten @Battleaxe73 tuossa yllä luetteli, on alaketjuihin aivan riittävästi laatua/laajuutta. Revon tulo puolestaan lisäsi kilpailua myös kärkiketjuissa ja se kuvaa joukkueen tämänhetkistä tasoa aika hyvin, että 15 maalin mies pelaa nelosen laidassa. Ei sillä, toki Repoa ajetaan nyt joukkueeseen sisään eikä hän varmasti kauaa kyseistä roolia pelaa.

Eiköhän tässä mennä nyt aika pitkälle näillä ja katsotaan sitten siirtorajalla, olisiko KHL:stä tarjolla taas jotain mäntylöitä tai kuuseloita. Tilanne voi toki muuttua, jos tulee pahempia loukkaantumisia tai jos eteen napsahtaa joku aivan vastustamaton vonkale. Kevättä ajatellen yhdelle kärkihyökkääjälle voisi olla tarvetta, mutta kuten sanottu, tämä hankinta tehtäneen vasta siirtorajan tuntumassa.

2 tykkäystä

Ajattelen pitkälti samalla tapaa. Hyökkäykseen kärkimies vaikka sitten siirtorajalla. Puolustuksen suhteen lukumäärällisesti ja kiekollisesti osaamista jo löytyy. Voi olla, ettei tarvita ketään.

Kylläse Kuusela sieltä tulee, elkää hätäilkö

6 tykkäystä

Minnesota laittoi Pulkkisen waivers listalle. Kelpaisi kyllä Tapparaan :wink:

Ei ainakaan mun Tapparaan. En oo enempää ollu ■■■■■■■■■■■■■■■ koskaan suomalaisesta joka ampuu ohi hyviltä tonteilta hyvällä prosentilla.

1 tykkäys

Haaveilen, että Nurmi alkais jälleen pelaamaan.

6 tykkäystä

Haaveilen röyhkeestä, vauhdikkaasta ja tehokkaasta Ilomäestä.

2 tykkäystä

Kurtis Foster ja Kanki; hyviä pakkeja ja hyviä enforcereita. Kumpaakin ikävä

Ei tarvetta puukäsigooteille

2 tykkäystä

Jep, molemmat toivat myös muun osaamisensa joukkueen käyttöön. :slight_smile: Mutta tuossa mielestäni (jota kommentoin) nimenomaan kaivattiin perinteistä GOONIA 7. pakiksi.

Enlund vissii taas vapaalla jalalla. Kelpaisi kyllä mun mielestä Tapparaan iha koska vaan.

Siirretty Roster-ketjusta. T. Mode

1 tykkäys

Miksi taas vapaana? Alkaako elopainoa tulla vai motivaatio laskea?

Taisi Enlundilla olla pitkä loukkaantuminen taustalla. Ilmeisesti ei ole päässyt riittävän hyvään kuntoon.

MInä tietäisin paikan, missä tuommoset kuntoon laitettais

20 tykkäystä

Oon kuullu myös samasta paikasta.

5 tykkäystä

Joo Sa-int siellä tehää pojista miehiä. Suomen suurin kuntokoulu.

1 tykkäys

LeKi!

5 tykkäystä

Haaveilen, että siirtorajalla joukkue täydentyy vielä seuraavilla pelaajilla:

1. Kristian Kuusela (kevään vahvistus)
  2. Jarkko Malinen (sopimus myös pariksi seuraavaksi vuodeksi)
  3. Tuukka Mäntylä (sopimus myös pariksi seuraavaksi vuodeksi)

Vähän terveystilanteesta ja kauden peliesityksistä riippuen sitten voidaan myös luopua joistakin pelaajista toiseen suuntaan, näitä en lähde tässä vaiheessa nimeämään.

1 tykkäys