En kauheasti joululahjoista panosta mutta Randelinin pysyvä siirto olisi mieleinen.
Sentterihuhu on vaiennut. Mikähän on tilanne sen suhteen.
Haaveilen edelleen laadukkaasta sentteristä. Nostaisi Tapparan tasoa mestaruustaistossa.
En ihan suoraan osaa sanoa, että minkälaista sentteriä haaveilen peliprofiililta, mutta pisteitä olisi suotava pystyä tekemään ja peliä rakentamaan keskeltä. Esimerkiksi Baptistesta olisi mahdollisuus saada enemmän irti laadukkaammalla sentterillä.
Konna pelannut hyvin, mutta ei Tappara Voi olla niin hölmö, että hänen varaan on varattu näin paljon. Haluan myös uskoa sentterihankintaan.
Konna söi sen tilan ykkössentteriltä ™. Ei silti, saahan sitä vielä paremmasta haaveilla.
Itse ennen Kontiolaa toivoin kahta sentteriä sisään. Kontiola on toinen ja erinomainen lisä joukkueeseen.
@Tapparajovuodesta-67 Myös sinulle.
Vähän sama. Laajuutta sopisi olla, mutta toisaalta kenen tilalle laittaisi sentterin, kun kukaan ei varsinaisesti pelaa huonosti? Se on toki selvää että laidoilla on ainoastaan Liedes joka voi kohtalaisesti pelata keskellä. Tanusta en uhraisi keskelle.
Europeleissä huutaisin edelleen sentteriä, mutta nyt ei ole akuutti tilanne enää kun ei niitä pelata ja Tuomenoksa sen tilanteen ryssikin jo.
Somppi on toki pelaajana vähän semmonen että en oikein tiedä? Ei oikein tee omiin varsinaisesti huonoja ratkaisuja eikä toki varsinaisesti säväytä kiekon kanssa. Silloin tällöin räppää maalin. Mutta jos joku neljästä sentteristä on “liipasimella” niin se on Somppi.
Sen sijaan mä en yllättyisi jos Oskari Manninen jatkaisi matkaan ja sen tilalle tulisi joku muu puolustaja.
Tuomenoksan tehtävä on tämä ratkaista, mutta omasta mielestäni Sompin rooli on koko kauden ollut kyseenalainen ja väärä.
Jos budjetissa on tilaa (vaikka ei olisikaan), niin joukkuetta tulee vahvistaa ilman muuta. Ei tyytyä ja toivoa. Jos se vaatii kovia ratkaisuja, niin niitäkin pitää tarvittaessa tehdä.
2 viestiä siirrettiin ketjuun: Tappara roster 2023-24
Täytyisi haaveilla pikkuisen kovemppasta nimestä, kun tämä Jackson Cates…ei olisi kyllä minkäänlainen upgrade Otto Somppiin verrattuna. Tai noh, on sillä nyt Nhl kokemusta, mutta muuten Sompilla paremmat statsit noin muuten.
Se on totta, että yllättävän hiljaiseksi on nyt mennyt tuo pelaajista huhuilu kieltämättä.
Toisaalta siellä Konna painaa piste/peli ja Keskinen on yllättänyt varmaan kaikki…ja kuitenkin
tuollaisella sentteristöllä johdetaan Liigaa.
Edit : Jos kolmos kenttää ei kannata muuttaa, niin viime pelien perusteella ei tottavie kannattaisi neloskenttääkään muuttaa.
Näkisin kumminkin ettei Somppi kentällä mikään rasite ole ja suorittaa siltä osin tarpeellisen. Saa vastuusta myös alivoimalla ja pystyy tarvittaessa pelaamaan myös ylivoimalla.
Se on selvä ettei pystynyt ottamaan sellaista kiekollista roolia mitä varsinkin aluksi tarjottiin. Koko kauden tehoiksi tällä tehoilulla tulisi tällä hetkellä 14+12. Se on ihan kelvollinen määrä.
@Sardion Mikä Jackson Catesista tekee kovan nimen?
Itse olen ruvennut vähän haaveilemaan, että ketään ei tule. Varsinkin jos on nähtävissä, että Tanus ja Savinainen pääsevät vielä täyteen iskuun kevääseen mennessä.
No minun mielestäni ei suorita sillä tasolla, että pitäisi pelata noiden laiturien kanssa kenen kanssa pelaa. Eikä sen pidä Tapparassa riittää, että ei ole rasite.
Sompin syyhän tämä ei ole, että pelaa tuossa roolissa.
Cates on puhdas sentteri ja pelannut kolmella edelliskaudella NHL:ssä. Ei ole automaattisesti huippuvahvistus, vaan pitää skoutata hyvin, mutta potentiaalia siellä on oltava. Liigan mittapuulla vaikeaa on saada senttereitä tänne ja Cates saattaa olla aikalailla maksimi, mikä vielä on realismin rajoissa.
Ilmeisesti taisteleva sentteri ollut, jos Wikipediaan ja Flyersnation -juttuun uskominen näin Google -scouttauksella.
Tortorellan “koulusta” pääsi veljensä Noahin kanssa Philadelphia Flyersiin:
After a grueling, hard-nosed, skate-til-you-puke training camp with John Tortorella and the Flyers brass, the Cates brothers made their impacts on the new bench boss. Noah found himself on the opening night roster in Philadelphia against the New Jersey Devils, while Jackson was sent to marinate in the AHL. However, Jackson didn’t have to wait very long before he’d return to the Flyers lineup, only missing the home opener.
Scott Sandelin, Cates’ coach at the University of Minnesota Duluth, referred to him as “a really smart skater who can make plays”, and emphasized Cates’ 200-foot game, power play, and penalty kill abilities.[6]
Edit.
12 -ottelussa tullut vain yksi tehopiste AHL:ssä (12 1+0=1) ja osasyy uusien haasteiden etsimiseen muualta:
Former Philadelphia Flyer Jackson Cates, the brother of Flyers center Noah Cates, has been released from his tryout agreement with the AHL’s Bridgeport Islanders. The 26-year-old University of Minnesota-Duluth product signed with the Flyers as a college free agent and ended up playing in 20 total games for the club across three seasons. He spent more time in the AHL with the Lehigh Valley Phantoms, including a 65-game slate with the team last year in which he managed 23 points. The Flyers elected not to re-sign Cates for 2023-24, resulting in him latching on with the Islanders on tryout agreements. After 12 games in Bridgeport Cates has only managed one point, though, and that point came all the way back on October 14th. Now he’ll likely have to look for opportunities elsewhere to continue his professional career.
Ei tartte haaveilla enää.
Ehkä muotoilen hieman väärin, mutta näen Sompin täyttäneen oman roolinsa. Aivan sellaista kiekollista steppiä ei tosiaan peliin saatu mitä odotettiin, mutta mielestäni on kohtuutonta vaatia että kaikki tänne tulevat alkavat olemaan sepistä seuraavia. Varsinkin kun joukkue pelaa hyvin ja Sompilla kuitenkin myös roolia ja ei ole pettänyt. Joutui myös liian isoon rooliin alkukaudesta kun ketään “tekijää” ei hänen kaveriksi myöskään hommattu jolloin valokeila oli liikaakin hänessä.
@Sardion Minä en Catesin NHL-peleistä ihmeempiä johtopäätöksiä tekisi. Pääsi pelaamaan surkeassa tilassa olevassa organisaatiossa. Tehottomampi tuo on ollut kuin esim. parjattu Somppi AHL:ssä.
Juu ja minun mielestäni ei ole täyttänyt rooliaan kärkiketjun sentterinä. Tulos Liigassa on ollut hyvä, mutta kevättä kohden vaatimustaso nousee. CHL:stä Tappara putosikin jo varhain.
Suoraan sanoen ihmettelen, jos olen täällä vähemmistössä haaveilemassa sentteristä.
Oliko tuo sitten Sompin vai Tapparan johtoportaan vika? Minun mielestä jälkimmäisen.
En tässä ole kiistämässä etteikö sentterille mahdollisesti tarvetta, mutta kunhan aikani kuluksi puolustelen Somppia.
Kun kaikki vähänkään vapaana olevat tuntuu nyt olevan häntä parempia ja asia ei varmasti ole näin.
Johtoportaan.
Eikä tänne nyt ihan ketä tahansa kannata ottaa. Pitää olla selkeästi sopiva joukkueeseen. Jos tälläistä ei ole tiedossa tai löydy, niin sitten mielummin näillä mennään.
Se kyllä ihmetyttää, kun ketään ei ole löytynyt.
Kai tässä ollaan ajamassa Somppia ja Keskistä sisään tähän ”uuteen” Tapparaan ja sen takia ei ole hankittu sentteriä. Olisi todella outoa mikäli sentteriä ei olisi vielä hankittu, jos seurajohto näkisi että sentterihankinta pitää tehdä