Pelaajahaaveilut 2023-24

Ai. Luotin tässä Wikipediaan, joka sanoo Artun olevan sentteri joka pystyy pelaamaan myös laidassa.

Aina porukka vaihtuu kauden jälkeen. Kyllä meille tulee kova porukka tämän jälkeenkin. Nyt on niin kova rosteri ,että ei oo ollut kuin -80 luvulla.

Jos joku tämän porukan kepittää, niin on mestaruutensa ansainnut.

Torilla tavataan.

3 tykkäystä

Ruotsalainen jatkaa Sveitsissä, tämän tiedän.

Haaveiluketjussa voi sallia sanan paikkaaminen käytön, vaikka muuten se kyllä ärsyttää. Jokainen joukkue on uusi ja yksittäinen yksilö ei paikkaa ketään. Ensi kaudelle tulee merkittäviä muutoksia joka tapauksessa, kun koko valmennus menee uusiksi ja monet pelaajat varmasti lähtevät. Sehän on hienointa Tapparassa, että täältä se ura urkenee. Varmasti ollaan kilpailukykyisessä asemassa markkinoilla eli minä en ole huolissani. Toivon enemmänkin, että faneilla olisi malttia, koska muutokset ovat isoja. Kun tehdään isoja muutoksia niin ei ne välttämättä ihan päivästä yksi ala toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla. Varmasti Grönborgin kiekko tulee olemaan aika erilaista kuin tämä nykyinen monellakin tapaa, jolloin pelaajaprofiilin muutokset ovat perusteltuja. Enkä nyt erityisesti sano, että jostain pelaajasta on päästävä eroon, mutta esim. nykyisellä listallasi toivon kaikille uralla steppiä eteenpäin ja kirkkaampia valoja.

Tuulola on ainakin pelaaja, joka enemmänkin päästetään Tapparasta eteenpäin, koska ei ole varmasti saanut meillä sellaista roolia, jota tuli tänne hakemaan.

6 tykkäystä

Itse toivon todella paljon Ben Thomasin jatkosopimusta. Rightin pakki ja myös kiekollinen, loistava yleispakki.

10 tykkäystä

Se kyllä kertoo todella paljon tekemisen tasosta Tapparassa että välillä tulee alkuun ihmeteltyä että minkä takia tiettyjä kavereita tänne hommataan jos touhu ei heti ota tuulta alleen mutta kevään korvilla toistuvasti huomaa juuri ne syyt miksi rosteriin kuuluvat juuri he ketkä siellä ovat, Thomas on ollut minulle yksi näistä. Jatkoa vaan miehelle.

1 tykkäys

Valitettavasti verotus nostaisi kustannuksia seuralle noin +30%, jos oletetaan pelaajan nettopalkan pysyvän samana. Koska rooli on 6-7. pakkina, niin veikkaan miehen taas vaihtuvan.

14 tykkäystä

Kyllähän tuo on valitettavasti realismia, ei kuitenkaan tule olemaan niitä kärkipakkiparien kavereita niin ulkolaisella maksettu palkka ja mahdollisesti kaverin itsekin kaipaama rooli nousevat liian isoksi kynnykseksi. Onneksi yhä kuitenkin voi nukkua yönsä hyvin tapparalaisena tietäen että kelpo peluria siellä ensi kaudellakin luistelee jäälle porkkanapöksyt jalassa olivat he sitten ketä hyvänsä kuten tuossa aiemmassa kommentissa totesin. Haaveilla saa mutta hyvä olla realisminkin ääni keskustelussa muistuttamassa.

1 tykkäys

Näinhän meillä on toimittu jo useita vuosia, Granath on nyt poikkeus mutta palkka ei varmaan kovin suuri ole vielä.

Ja Granath on nimenomaan nuori projektipelaaja, ei mene aivan samaan laariin tällaisten benthomasien kanssa vaikka ei Thomaskaan todellakaan mikään ns. veteraani ole.

Minä haaveilen sitten mestaruuden jälkeen sellaista julkistustilaisuutta, että se saa minulle ostohousut jalkaan ja antaa innon jatkaa kausikortin sopimusta.

Aika näyttää. Olen siis gloryhunter.

42 tykkäystä

Täysin tietämättä tämän kaverin nykyotteista mestiksessä, haaveilen silti, että tämä oma kasvatti, joka kentällä pitää aina omiensa puolia, saisi vielä Tapparassa näyttömahdollisuuden, semminkin jos pakistossa on kovaa vaihtuvuutta.

Muutaman pelin Liigaa hän pelasi viime kaudella Ilveksessä, mutta mielestäni Jerkku ei saanut ikinä Tapparassa kunnolla näyttää osaamistaan. Kapteeni aina junnuissa ja kapteeni Mestiksessä.

Mitä kommentteja?

6 tykkäystä

Ei nyt pahalla, mutta 25 täyttävä pelaaja, joka ei ole saanut Liiga-mahdollisuutta MISSÄÄN joukkueessa, en näkisi että Tappara on se eka joukkue, johon kannattaa kokeilla.

22 tykkäystä

Ajatuksen tasolla pidän kyllä ideasta vähintäänkin, oma poika ja johtajatyyppi sekä sen mitä olen miestä Kooveessa nähnyt niin oikein hyvä pakki Mestikseen ja Ilveksessäkin vahvisti pakistoa muutamassa matsissa taannoin käsittääkseni varsin hyvin. Tosiasiassa Liigavauhtiin olisi parasta totutella ensin jossakin SaiPassa jos ylimmällä tasolla pelaaminen on edelleen miehen tavoite ja sitten katsoa miten ura etenee. Toki jossakin ringissä voisi treenailla omatoimisia liigamiesten kanssa jos halu on ylöspäin. Mahdollisuuden soisin Liigatasolla kyllä mutta ensin jossakin pienemmässä seurassa.

2 tykkäystä

Mites Liigan pohjajoukkio, olisiko kenties sinne vielä tarjottavaa johonkin?

Niin vaikea sanoa, uralla on vähän pelejä Liigasta, eli vaikea sanoa miten koko kauden uralla menee. Mutta itse en haaveile Tapparaan ainakaan nyt.

Jos en ihan väärin muista niin oli kapteenina Tapparan A-junnuissa?

7 tykkäystä

Kyllä ja nyt myös KooVeessa kapu.

4 tykkäystä

Oma veikkaukseni on, että Kulonummella ja Ahlrotilla mennään koko kausi seiskapakin tontilla.

1 tykkäys

Tässä ollaan kyllä melko suurien asioiden äärellä jos ensi kaudeksi todennäköisimmät pelaajaskenaariot toteutuvat - päällimmäisenä tietenkin Tapolan kultaisen aikakauden päätös. Toivon mukaan seurassa säilyy silti tillilihamainen työnteon kulttuuri, sillä tulevat muutokset ovat kenties suurimmat mitä vuosiin ollaan nähty. Mikäli edes puolet huhutuista lähtijöistä pitää paikkaansa (mikä haikeudella sanottuna myös toivottavaa), niin kyllähän tässä kova odotusarvo Tapparan lyödessä muhkeat voitot tästä(kin) kaudesta, että sisään pitäisi tulla muutama todella ison kaliiberin pelaaja. Enkä nyt puhu heikkiliedeksistä. (Ja selvyyden vuoksi - Liedes on erittäin tyylikäs jääkiekkoilija.) Puhun pelaajista, joilla rakennetaan Euroopan huippuseura myös tuleviksi vuosiksi ja joiden poikkeuksellisia suorituksia koko perhe tulee yhä uudestaan Nokia Areenalle ihastelemaan.

1 tykkäys