Pelipaidan kehystäminen ja ripustaminen

Saa vaan yhen kuvan per viesti uutena käyttäjänä. Tosiaan ite laitoin saranaratkaksun jolla pääsee valot sammuttaa ja paristot vaihtamaan jos tarve :slight_smile:

4 tykkäystä

Pimeässä

12 tykkäystä

Tuli vaihdettua vielä valot joihinkin grundig led spottivaloihin jotka paristoilla ja kakukosäätimellä (10€) :sunglasses::+1:t3: Siittä vaan tekemään jos yhtään nikkarin ja näpertelijän vikaa on. Pakko lisätä varoitus että lasi/pleksi maksaa nyt ihan pirusti joten tämmönen yli metrin pituinen kehys tulis hintavaksi (3mm polykarbonaatti olis maksanut 49€ ja 4-5mm paksuinen liikkui jo 104€/m2! Eli kannattaa pysyä metri kertaa metri koossa jos tekee lompakolle tiukkaa.

Nyt pitää alkaa metsästää vaan jotain spesiaalia paitaa kehykseen tai nykyiseen paitaan juha metsolan nimmaria jostain venäjän perukoilta :rofl:

Kannattaa myös huomioida jos laittaa saranat että taustalevy ei ole mitään 9mm vaneria kuten itselläni, on meinaan sen verran taipuisaa että joutui lisäämään rimaa tueksi. Myös kehys kannattaa tehdä jostain keveämmästä laudasta sillä en tiedä mist mahongista nää laudat omassa kehykses on, mutta on kyl melko painava ”ovi” laseineen päivineen.

Isot kiitokset vinkeistä ja mallista/ideasta @Jassse

Lopputulos:

kuva

17 tykkäystä

Hieno on! Ja sen verran mainospuhetta, jos joku innostuu, niin 3mm polykarbonaatin saat (“meiltä” K-rauta Ähtäri) 34 euron neliöhintaan :+1:

2 tykkäystä

Juu kannattaa sitä infota oli meinaan vaikia löytää ainakin täälläpäin tuohon hintaluokkaan. 1200x1000mm palan olis halvimmillaan saanu 49€ jostain verkosta (postit päälle niin olis jo kustantanutkin aikalailla) :slight_smile:

Morjes! Piti ihan käyttäjätili tehdä tänne että tähän ketjuun pystyn vastaamaan mutta onkos sulla @Jassse mahdollisuus tehdä mulle tämmönen?

2 tykkäystä

Paiskattu YyVeellä

Onko kukaan askarrellut vastaavia kehyksiä, joka olisi hieman kapeampi syvyyssuunnassa? Tai onko tietoa pajoista, jotka näitä tekee tai myy? Oma paita pitäisi kehystellä seinälle, mutta ei saisi liikaa hypätä silmillä, koska hallitus suuttuu.

1 tykkäys

Google osaa auttaa kun vaan kysyy.

4 tykkäystä

Olen nyt tiedustellut riittämiin eri kehyspajoja ja sanotaan, että ihan niin paljoa ei kiinnosta paidan kehystäminen ammattilaisen toimesta, että maksaisin pyydettyä summaa. Siksi teille pari kiperää:

  1. Onko tietoa, kokemuksia ym. “valmiista” kehyksistä keräilyesineille, joita voisi tilata netistä oletettavasti ulkomailta?
  2. Tee-se-itse-miehille ja naisille: parhaat vinkit ripustamiseen ja kehystämiseen.

Lopuille vielä tiedoksi: olen lukenut ketjun ja osaan käyttää Googlea.

1 tykkäys

Saako kysyä millaisissa hinnoissa liikutaan?

Tarjoukset olivat muistaakseni jossain 300 euron paikkeilla, plusmiinus 50 euroa. Ja tosiaan paitaa ei tämän tyyppisen kehystämisen jälkeen voi enää käyttää/irroittaa ilman, että menee uudelleen kehystämöön.

Joku välimalliratkaisu tähän olis ihan jees…

Käytettyjä kehyksiä kaupiteltiin 150€/kpl.
Onko se liikaa?

Olisiko @spongebob 'illa ylimääräisiä kehyksiä kaupan?

2 tykkäystä

Lahti plast tekee pelipaitavitriinejä hinta 98e ihan hyvä laatuisia

2 tykkäystä

Laitetaan vielä linkki tuotteeseen. Tuohan on ihan fiksun näköinen ja kuvasta saa varmaan hyviä toteutusideoita jos lähtee DIY-projektia veistelemään.

Jos lähtisin itse hahmottelemaan jotain vastaavaa niin hankkisin käsiini Ikean ison 100x70cm kehyksen, josta tulisi paitavitriinin etuseinä. Taustaksi rakentaisin samankokoisen kehikon esim. 50mm rimasta, joka käsitellään halutun väriseksi. Taustaan voi kiinnittää mustan kankaan takaseinäksi esim. velcrolla jolloin paidan saa pujotettua paikalleen. Viitseliäisyydestä ja paidan muista käyttötarpeista riippuen etu- ja takaosat voisi myös saranoida, mutta siistin ja tukevan ratkaisun saaminen on haastavampaa.

Mulla on tämmöiset kehykset ylimääräisenä. Korkeus muistaakseni 102cm ja leveys 92cm. Tästä saa paidan pois ja paikalleen pienellä vaivalla itsekin. Sijaitsee Vantaalla. Hinta 100€. Kuvan paita ei sisälly hintaan.:smile:


1 tykkäys

Kiitos. Jotain tämän tyyppistä oli omissakin ajatuksissa.

Näyttää siistiltä, mutta saan nukkua jatkossa ulkosalla, jos meille tulee seinälle tuon värinen kehys :slight_smile: