Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Tällainenkin kelpaa.
Nuorimmalle lapsenlapselle meinasin.

Koska lapsenlapsi liittyy tappara.co’hon?

Mikä on jalkapallon “eliteprospect”?

2 tykkäystä

Tietääkö joku hyvän verkkokaupan, mistä voi tilata hyönteisruokaa?

Nyt on pakko ottaa itseäni viisaammat keskusteluun mukaan:

Tämä on nyt tositarina ja on nyt sattunut itselleni. On sattunut väärinkäsitys, joka koskee edellistä vuokra-asuntoani.

Minä olen käynyt entisen vuokranantajan kanssa kuukauden siällä useamman keskustelun, jossa olen ilmoittanut muuttopäiväkseni 1.6. Vuokranantaja on käsittänyt - minusta johtuvista syistä - tai sen takia, että en ole ollut riittävän eksakti antamissani tiedoissa, että vuokrasuhde päättyy 31.5. vaikka olen kertonut n. 8:lla eri viestillä, että muuttopäiväni on 1.6.

Tämän seurauksena tapahtui episodi, jonka puitteissa loppusiivous myöhästyi (minulla oli käsitys, että hallinnoin asuntoa koko päivän 1.6. ja siivoan asunnon loppuun perusteellusesti iltapäivän aikana, kun olen saanut tavarat pois.) Vuokranantaja on ollut käsityksessä, että palautan ainoastaan avaimet klo 12:00 mennessä. Tätä klo 12:00 ei ole käyty läpi missään viestissä eikä sitä ole minulle erikseen ilmoitettu.

Nyt vuokranantaja on ilmoittanut pidättävänsä takuuvuokrasta puutteellisen loppusiivouksen kulut. Koko keskustelu löytyy sekä viesteinä että sähköposteina. Minulla oli siis vakaa ja todistettava aikomus suorittaa tehtävä loppusiivous loppuun asti asiallesti, mutta minä luulin, että minulla on aikaa koko päivä. Uusi vuokralainen on ottanut asunnon haltuunsa minusta huolimatta klo 12:00 1.6.

Miten tällaisessa tilanteessa tulee menetellä? Mitkä ovat omat oikeuteni asiassa ja pitääkö minun vain suostua yksipuoliseen takuuvuokran pidätykseen?

1 tykkäys

Taidat olla heikoilla tuossa?
En ole alan asiantuntija, mutta jos vuokrasuhteesi on päättynyt 31.5. niin minä lähtisin siitä että asunto on 1.6. siinä kunnossa että sinne voi muuttaa vaikka heti aamulla.

En osaa sanoa, olenko heikoilla vai en. Vuokrasuhde päättyy aina kuukauden viimeinen päivä ellei toisin sovita, joka tukee vuokranantajan näkemystä. Tässä on kolme eri pointtia, joita pitää tulkita, joka tekee tässä aika vaikeaa.

1. Koska olen ilmoittanut yhteensä 5x, että muuttopäiväni on 1.6. ja saanut asiaan vastaukseksi “ok” niin silloin minun mielestäni olemme sopineet toisin
  2. vuokranantaja tulkitsee asian toisin ja hän tulkitsee, että emme ole sopineet muusta kuin siitä, että vuokrasuhde päättyy 31.5. vaikka tähän päivämäärään ei liity yhtään viestiä
  3. muuttopäivän tulkinta: muuttopäivä on “lakitekninen” termi ja jos mennään täysin sen mukaan, mikä on säädös niin vuokralaisen tulee luovuttaa asunto muuttopäivää seuraavana arkipäivänä ja mikäli tämä menee toisen kalenterikuukauden puolelle kuten tapauksessani niin minun tulee maksaa vuokranantajalla korvaus ylittyneestä ajasta eli tässä tapauksessa korvauksen tulisi olla se yhden päivän vuokra, jos minä tätä oikein tulkitsen.

Voi olla, että olen heikoilla, mutta en haluaisi tätä purematta nielläkään, koska minusta tässä on nyt nimenomaan sovittu kirjallisesti muusta menettelystä kuin siitä, että asunto luovutetaan 31.5.

Meillä pyörii Ulvilassa jotain kärsäkkäitä pihassa, saa tulla noutaa ilmatteks (ei kotiinkuljetusta jos sen takia verkkokauppa…).

Ihan ois tarkotus niitä käyttää. Älä ikinä lyö vetoa jne… :joy:

31pv pitäisi hyönteissmoothieita juoda :ok_hand:t2:

Heinäsirkkoja eilen jo tilasin neljässä eri muodossa ois kiva jos jotai muutaki löytäs nii ei maistuis miltään juoma ku kaiken sekasi pistää :joy:

1 tykkäys

Kävin tunti sitten Tullin Klubilla lounaalla.
Siellä oli ~10 kpl teknikkoja laittamassa musavehkeitä (yhdellä oli Stam1nan tpaita). Koitin googlata mitä Klubilla tänään on Ulko-ovessa ja nettisivuilla maininta yksityistilaisuus 13:00 - 05:00.
Pihalla parkissa Staminan keikkabussi jossa kyljessä M1E LEM1 logo.

Milläköhän firmalla on vähän paremmat bileet tänään ja ketä muita tuolla esiintyy tänään?

Mahtaisko kuluttaja-asiamies osata vastata sun ongelmaan?

4 tykkäystä

Tässähän se mielestäni on. Näen ,että vuokranantajalla ei ole oikeutta periä mitään ylimääräistä.

3 tykkäystä

Miksköhän kovin moni jääkiekkoilija ja muuten hommissa mukana oleva harrastaa golfia?

Ainakin NHL:ssä tuo on pakollista, siellä kun joukkueet hoitaa noita yhteistyökuvioita usein golfin parissa. Sponsoroiden edustajat pääsee vetään aina pari rundia pelaajien kanssa, jne.

1 tykkäys

Oikeesti? Johan on… Pakolliset golffit :grin:

1 tykkäys

En oo itseasiassa 100% varma onko tämä ihan koko NHL:n käytäntö, vai ainoastaan joidenkin joukkueiden. Saattaa hyvinkin olla vain joidenkin joukkueiden oma linjaus. Olisko peräti jonkun suomalaispelaajan kohdalla ollut tästä puhetta?

1 tykkäys

Saako räksän poikasia ampua esim. ilmakiväärillä? Nuo perkeleet paskovat juuri pestyn terassin. Vai onko muita hyviä vinkkejä? Rotanmyrkkyä ja pullan paloja?

Ihan koko juhannusta en viitsi terassilla istua.

1 tykkäys

Mitä vaan saa tehdä ku ei jää kiinni!
Mun mielestä saa, mutta metsästys laki saattaa olla eri mieltä! Vahinkoeläin, anna mennä vaan, mutta suosittelen semmosta asetta missä maali ei jää kitumaan, eli luodin iskuvoima pitäisi olla riittävä, vanha gamo lutku ei sovellu! Omalla vastuulla :+1:

2 tykkäystä

Ei tarvi itse kokoaikaa terassilla istua kun laittaa sinne jonkun haukkamaisen pelätin killumaan. :wink: