@Oijennus joko kävit parturissa? Itseltäkin vahva suositus Brothersille! Kovasti harmittaa kun koulun jälkeen muutin takaisin Lakeuksille eikä täällä ole vastaavaa. Seinäjoella olen turkkipojalla käynyt parturoitavana mutta sieltä puuttuu tuo ilmapiiri/asiakaspalvelu mitä Brothersilla.
En ole käynyt ja, kun peiliin katsoo, niin kuulen tämän kappaleen korvissani:
Huonenna meinasin mennä parturiin ja nyt kun näin kovasti kehuttu, niin käyn hoitamassa kattilan kuntoon Hallituskadulla. Annan mahdollisuuden, mutta en vielä usko tuohon 15€:n hintaan. Katsotaan.
Kyllähän nuo osaavat asiakaspalvelun mutta perus-suomi-äijä pikkasen vierastaa ylimääräistä perseen nuolentaa ja on ihmeissään kun naapurin Perttikin huomataan muuallakin kuin katsastuksessa eikä heti hylätä varmuuden vuoksi?
Täytyisi joskus oikein käydä nippusiteissä paikanpäällä? ![]()
![]()
![]()
@Donizimo
Tuli käytyä ja heti pääsin penkille leikattavaksi. Hinta on tosiaan tuon 15€, mutta pari asiaa on mistä on pakko huomauttaa. Tukkaa ei saisi leikata mikäli tukassa on jotain muotoilutuotteita. Ymmärrän, että tuohon hintaan ei voi tukkaa pestä. Eli pesu puuttui ja leikkaus tapahtui noin kymmenessä minuutissa koneita hyödyksi käyttäen. Huomioin myös sen, että koneiden leikkuupäitä ei desinfioitu lainkaan.
Periaatteessa olen tyytyväinen tulokseen, mutta ehkä olen valmis maksamaan vähän enemmän siitä, että asiat hoidettaisiin paremmin.
Hmmm itsellä ei kyllä ole ollut ikinä tuota ongelmaa.
Itse en ole ikinä käynyt parturissa niin että hiuksissa olisi minkäänlaisia tököttejä ![]()
Tyytyväisin olen aina kun pääsen “hoviparturilleni” Teneriffalla. Jo pitempään on joka vuosi tullut käytyä Puerto de la Cruzissa samassa putiikissa ja samalla rouvalla. Käsinleikkuu 5-8€. Mutta mites sitten välissä. Sitä joutuu pohtimaan pikkuisen, ei ole enää vakipaikkaa. Arvotaan seuraava parturi… ![]()
Milloin koripalloon tuli kolmen pisteen heitot? NBA/Suomi?
En löytänyt aiheeseen sopivaa ketjua, mutta hyödynnetään tätä.
Tarvisin hieman vinkkejä nettisivuille…
Tarve on varauskalenterille, josta varauksen jälkeen ohjaus maksupalveluun.
Sivut löytyvät jo´Wordpress & Woocommerce kokonaisuutena.
Ekan kerran ammattilaisliigassa (ABA:ssa) vuonna 1967, mutta käytettiin vain 1 1/2 kautta, kunnes luovuttiin. Kun ABA ja NBA yhdistyivät, niin otettiin käyttöön vasta vuonna 1979 ja ollut siitä asti.
The NBA stayed firm in the game’s traditions. The league didn’t adopt the 3-pointer until 1979
Suomessa käyttöön vuonna 1984.
Kaudella 1984–1985 koripallon SM-sarjassa jatkettiin sarjauudistuksia ja käyttöön otettiin kolmen pisteen heitot. Ensimmäisen kolmen pisteen arvoisen heiton teki Kari-Pekka Klinga 14. lokakuuta 1984
Huomenna olisi tarkoitus saapua Suomen jäkiekkopyhättöön. Ei Hakametsään vaan ylipäätään Tampereelle. Illalla YO-talolle kannustamaan sälliä bändikisaan.
Minne kannattais viedä auto parkkiin? Löytyykö esim jostain Koulukadun alueelta ilmaisparkkia? Se olis lähellä majoitusta, Tullaan keskustan alueelle klo 13 jälkeen ja lauantaina iltapäivällä häivymme takasin Turun suuntaan.
Tuon alta löytyy pdf jossa Tampereen maksuvyöhykealueet.
Koulukatu on niin keskustan laitamilla, että siitä sata metriä länteen maksuvyöhykkeet loppuvat. Vastaan tulee toki Pyynikintori, jonka välittömässä läheisyydessä voi olla tiukkoja kiekkovaatimuksia, mutta noin muuten alueen kaduille saa jättää. Sitä en osaa sanoa, kuinka hyvin tilaa löytyy perjantai-iltapäivänä.
Ensimmäinen kohta josta minä lähtisin etsimään vapaata ilmaista parkkiruutua, jos olisin ylioppilastalolle menossa, olisi ehdottomasti Puutarhakadulta uimahallin kohdilta. Siinä paikkoja on aika reilusti ja se on kai vähän autolla päästen katveessa, kun olen siihen pari kertaa auton kätevästi saanut. Siitä on YO-talolle matkaa vain joitain satoja metrejä. Mutta mikäli ilmaisen paikan etsintään palaa hermot, kolmosvyöhykkeellä eli Hämeenpuiston länsipuolella pysäköinti maksaa vain 1,20 euroa tunnilta ja maksullisuus taitaa loppua jo neljältä.
Ok, kiitos! Satamakadulla tyttären luona yövymme.
Yksityishenkilö on toteuttanut kaupungin tarjoamaan avoimeen dataan pohjautuvan kartan, josta näkyy maksullisia ja aikarajoitettuja maksuttomia pysäköintipaikkoja. Voi olla että näiden ulkopuolelta voisi löytyä rajattomia maksuttomiakin paikkoja.
Meillä on ampiaiset tehnyt pesän ulkovaraston lautaverhouksen taakse. Nyt kun kulkee ulko-ovesta on “kaverit” aika pian pian vastassa, en tiedä onko kylmenneet illat saaneet nuo jo hiukan äkäisiksi…Eli vaikka nyt pitäisi pörriäisiä pelastella, nämä haluaisin pois nurkista.
Kenelläkään mitään hyvää kikkaa asian hoitamiseksi?
Jos pesä on näkyvissä niin meet myöhään illalla-yöllä ja tiputat kokonaisena muovipussiin ja suu nopeasti solmuun. Jos ei näy pesä mutta tiedät mistä kulkevat niin samoilla aikajanoilla raid/joku muu tuholaismyrkkypullo mukaan ja suihkutat riittävästi kulkuaukolle/pesän suulle, sähköputki on kätevä jatkos jos pesä on korkealla.
Ampiasethan tekevät pölytystyötä minimaalisesti verrattuna kimalaisiin ja mehiläisiin. Ovat paremminkin petoja.
Jos pesäaukko näkyvissä, niin imuriletku siihen ja imppaat pois ja Raidia vielä perään, siis imuriin. Tänä kesänä meillä ei ole ollut amppareista haittaa… kuten aiemmin.
Tämä vaahto on myös kätevä.
https://www.prisma.fi/fi/prisma/neudorff-300ml-ampiais-ja-tuholaisvaahto
Menevät vuorilaudan alle, en tiedä ihan tarkkaa pesän sijaintia, kulkureitti kumminkin näillä kokolailla samasta kohtaa vuorilaudan alle. Siihen varmaan jotain kemiallista asetta?