Olen, sikäli mikäli valmistajan tuoteseloste on luotettava. Jalat ja runko koivua, kansi maalattua MDF:ää.
Mutta joka tapauksessa, ensin kokeillaan koekaniiniin (metafora).
Sitten minulla on sinulle vinkki, jos pinta lähtee jostain syystä irti. Palataan tähän sitten tarpeen tullen.
Ok. Toivon, ettei tarvi mennä niin pitkälle ![]()
Yks konsti vois olla murentaa konetiskitabletista murena ja sulattaa se veden kanssa liiman päälle ja antaa vaikuttaa esim yön yli ja sitte hangata hellästi pois. Mutta sekin kannattaisi testata ensin esim pöydän alapinnalla jis siellä on maalia.
En tiedä saako pikaliimaa millään kemiallisesti pehmenemään? Voi olla että mekaaninen poisto ainoa mikä toimii. Mattopuukon terä yms. olen itse käyttänyt maali-, lakka- ja liimatippojen poistoon. Ja jos pintaan jää naarmuja niin nehän voi sitten kiillottaa piiloon. Esim. hammastahnalla jos ei halua ostaa oikeita kiillotusaineita.
Keraamisen tason puhdistusaine on myös hyvä pintojen hiomiseen. Voi kokeilla esim. peiieille…
Itsellä oli samantapainen ongelma pari vuotta sitten, kun sain veljeltä liimapintaisia suojamuoveja maalausurakkaan. Niitä ei ilmeisesti oltu suunniteltu ihan suoraan kotikäyttöön ja jäi jokaisesta karmeet liimarannut laminaattilattiaan. Rapsiöljyllä ja ihmesienellä ne kuitenkin lähti pois, kun aikansa jaksoi hinkata. En tiedä sitten miten pikaliiman kanssa toimii.
Elokuva. Tanskalainen muistaakseni. Koukiusattu poika tappeli kiusaajiaan vastaan. En millään muista nimeä.
E: löytyikin. Ondskan. Pahuus.
Yritin etsiä netistä hakusanoilla koulukiusattu poika ja tanskalainen elokuva, muttei löytynyt tuota. Hyvä että itse muistit! ![]()
Mistä h*lvetti mä saan valkosipuli texas peteä? Etelä-Pohjanmaalla sitä ei saa mistään ja nyt Kalevan prismakin tuotti vesiperän… Varmoja vastauksia, ei turhaa jauhamista!
En tiedä oliko tuo vitsi, mutta cittarista löytyy.
Pitäs olla Suomen parhaan, eli CM -Pirkkalan valikoimassa.
Nyt on nopee. Toivottavasti en petä sinua.
3 pulloa matkaan. Seinäjoella Raxissa aikoinaan ekaa kertaa maisteli eikä siellä ole löytynyt Prismat, Citymarketit, K-superit valikoimista
.
Puhuuko kukaan täällä ranskaa? Olen tässä suunnilleen parisen kuukautta opetellut ranskan perusteita ja olisi mukavaa, jos voisi puhua jonkun kanssa. Olisihan se oppimisenkin kannalta iso apu!
Miten rubiikinkuutio ratkaistaan ilman että nappulat irrotetaan ja painetaan paikalleen?
Youtuben avulla itse opettelin. Sieltä löytyy kyllä ihan hyviä opetusvideoita tuohon. Kirjoittaa en varmaan osaisi sellaisia ohjeita jolla kukaan saisi sitä ratkaistua. Vaikka kyllä siihen ihan “selkeät” kaavat on olemassa. Tai ne siis muuttuu selkeiksi, kun sen oppii, vaikka alkuun ei ymmärrä hölkäsen pöläystä semmoisista kaavoista.
Poitsu hoitaa homman homman alle puoleen minuuttiin. Ja tais joskus vetästä silmät kiinnikin. Ei siis vastausta ongelmaasi, mutta olen todistanut, että se on mahdollista. Jokin metodi siihen on olemassa. Ostin sitten sen isomman version, missä neljä kertaa neljä kyljet. Poitsulta vissiin loppu mielenkiinto, koska se jäi selvittämättä.
Nyt vasta luin @Recoil :n liimanpoisto-operaatiosta ja jäi tarina pahasti jännittävään kohtaan eikä ollut edes mainintaa ”jatkuu seuraavassa numerossa…”
Lähtikö se liima?
Joo, sorry, jäi vastaamatta, koska mitään mainittavaa edistystä ei tapahtunut.
Kuumentamalla se liima meni sellaiseksi liisteriksi ja vain levisi kun yritti saada pois.
Hiontaa en uskaltanut kokeilla kun on niin uusi pöytä, pelkään että menee pinta rikki.
Olen koittanut pikku hiljaa vaan rapsutella sitä pois, mutta pitkä ja kivinen tie siinä on edessä.
Ainoa analyysi: ei lähde pois millään muuten kuin kulumalla.
Partahöylän terällä varovasti höyläämällä? Käytännössä ainut tapa millä kuivuneen uretaanivaahdon saa pintaa enempiä rikkomatta pois.