Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Kuinka pienille ihmisille mestaruuslippikset käyvät niin että pysyvät päässäkin?

Levanteri sano, että kymppi on liikaa,
käytetystä tavarasta vitonenkin piisaa.

Onko porukat saanu vedonlyöntiyhtiöiltä outoja puheluita? Mulle tuli puhelu jostain numerosta ja siellä kysyttin mua etunimellä. En saanut selvää kuka soitti ja useaan kertaan kysyin, että kuka soittaa ja mitä asiaa. Ainoa vastaus oli, että ‘jos kerrot onko siellä xx puhelimessa…’

Googlella löysin kyseiselle numerolle keskusteluketjuja, jossa sanottiin, että liittyy vedonlyöntiyhtiöiden juttuihin. Melko salamyhkäistä. Ainoa yhtiö Veikkauksen lisäksi on PAF, jolla oon pelannu ja jälkimmäiselläkin vaan yhden vedon pleijareissa.

Oon saanu semmosilta yhtiöiltä missä olen rekisteröityneenä mutta en ole pelnnut aikoihin. Tarjoovat yleensä talletusboonuksia ja sanovat että sivut uudistuneet ja käy pelaamassa jne… Alkuviikosta juuri Comeon:lta soitettiin.

1 tykkäys

Oliko ne tollasia epämääräsiä vai esittelivätkö itsensä ja asiansa selkeästi?

Kyllä ne ittensä on esitelly ja kertonu mistä soittelee. Yleensä vastaan tuntemattomaan etunimelläni ni sen takia ei sitä multa ole kyselty. Kamu on joskus sanonu et sille on soitettu muistaakseni mr.greeniltä joskus vaik ei tiliä oo ollu ja tarjottu noit boonuksia…

1 tykkäys

Lähinnä toistaiseksi olen saanut vain epäilyttäviä markkinointitekstiviestejä epämääräisiltä ulkomaisilta veikkausyhtiöltä, missä luvataan “ilmaista” rahaa…

Mutta uutisissa on varoiteltu tämän tyyppisistä puheluista, joissa vastaajalta yritetään saada myöntävä vastaus johdattelevilla kysymyksillä, mikä voi riittää “tuotteen” tilaamiseen.

En tosin tiedä, että onko tässä tapauksessa kyse juuri tästä.

Mikäli puhelun saaja vastaa myöntävästi [mihinkä tahansa puhelun aikana esitettyyn kysymykseen], saattavat rikolliset käyttää vastausta todisteena sille, että huijauksen kohde olisi ostanut puhelinkeskustelun aikana jonkin kalliin tuotteen.

2 tykkäystä

Sanokaa tuollaisille, että tallennatte koko puhelinkeskustelun ja toimitatte sen tarvittaessa poliisille.

Meidän toimistolla on molemmat versiot :smile:

3 tykkäystä

Mihis kannattaa viedä auto huoltoon kun tarvisi vaan perus öljyn ja suodattimien vaihdon? Eli kuka tekee Tampere-Ylöjärvi akselilla edullisia perushuoltoja?

Anna AutoJerry.fi:n kilpailuttaa tuollainen ja valitse halvin.

@BlueOval
Ainakin viime mestaruuslippis (2016) ostettiin kuusivuotiaalle ja oli säädettävissä niin, että pysyi hänenkin päässään kohtuukäytöllä…

1 tykkäys

Tyttäreni katseli Suomi-Sveitsi –peliä ja esitti seuraavan kysymyksen: “Eletäänkö me ihan oikeasti vuotta 2017 ja international-kisoissa ei ole ä- ja ö-kirjaimia?"

10 tykkäystä

Mielenkiintoisen lisän hommaan tuo se, että osa saksalaisista nimistä kirjoitetaan ns. avatuilla umlauteilla:

Krueger = Krüger (pelipaidassa lukee Krueger)
Muller = Müller (ei avattua umlauttia)
Schutz = Schütz (ei avattua umlauttia)

Näissä ei ole mitään logiikkaa edes Saksan joukkueen sisällä. Miksi Krüger on saanut sukunimensä pelipaitaan asti muotoon Krueger, mutta Müller ja Schütz tyytyvät olemaan Muller ja Schutz?

Suomessa sentään on se logiikka, että ä ja ö eivät esiinny sitten sukunimessä sovitusti. Se on Hannikainen yms. yms. mutta ainakin on looginen alusta loppuu.

3 tykkäystä

Ei sentään mee niin kuin joskus muinoin tyyliin Haemaelaeinen …

Krueger muuten taitaa oikeesti olla “Krueger”

Niinpä muuten onkin. Tosin uskoakseni tuo edelleen äännetään Krüger, mutta totta tosiaan, viralliset lähteet sanoavat miehen sukunimen oikeasti olevan kirjoitusmuodoltaan mallia Krueger. No aina oppii uutta.

Pelaavatkohan nuo saksalaiset jossain anglomaassa, ja ovat luopuneet umlauteista “vapaaehtoisesti”?

Suomessahan umlaut-korvaus ei onnistu, koska Haemaelaeinen näytti hassulta vuonna miekka ja kypärä. Jostain syystä nämä Raikkoset ärsyttävät ihan hirveästi. Tulee tunne, ettei äidinkieli ja nimien kirjoitusasu ole minkään arvoista. (Sitten vielä jos sama henkilö mouhoaa latinonimien oikeista aksenteista, niin onhan se vähän koomista.)

Toinen on tanskalaisten/norjalaisten å-nimien ja kolmas venäläisnimien vääntäminen Amerikan kautta. Tämän eräs haara on saksalaisnimet amerikaksi, tyyliin Thomas Mann = [thoumas mään].

1 tykkäys

Kruegerilla on myös Kanadan passi, joten olisko sen kautta tullut? Tiedä häntä.

1 tykkäys

Justinin isä Ralph on syntynyt Winnipegissä, joten Ralphin isä on pistänyt todennäköisesti nimensä tuohon muotoon.

Vie kaverille Nokian Euromasterille.

1 tykkäys

Järjestelmäkameran kennon puhdistus. Onko kokemusta mihin kannattaa kamera viedä?