Tammerkoski ja siitä Tammelan suuntaan! Postinumero 33100 olis jees.
SUKUTUTKIMUSTA. Onkohan tuo Härmälän poika Late Marjamäki vain sukunimikaima suurpuolustaja Marjamäen Pekalle vai onko jotain sukuakin ehkä? Tietääkö joku wanhemmista “kollegoista”?
Mettän puoli toki vähän paransi asemiaan, kun tunneli valmistui. Itä toki silti, ja se ei ole edes tiukkaa.
Mitäs siellä idässä on kuin Tammelan tori? ei tuu mieleen. No Ojanen on idästä.
Se kummalla sijaitsee Hakametsä, Koskikeskus, Hervanta jne.
- Hakametsä
- Kaleva
- Iidesjärvi
- Kauppi–Käpylä
- Nekala – niin hyvässä kuin pahassa
- Arboretumin alue (Hatanpäässä on paljon potentiaalia, mutta sitä ei varmaan saada koskaan kaivettua esiin)
Keskustan alueella tykkään vähän molemmista puolista. Keskustori ei enää ole, mitä se joskus oli. Siitä on tullut aika geneerinen mesta. Sama saattaa käydä Kalevalle, jollei ole jo käynyt. Pispala on kuin Nekala, siinä on oma viehätyksensä, mutta etuna ympäristö. Särkänniemikin on kokenut kovia vuosien varrella, tai sitten olen kasvanut siitä ulos.
Hakamettä oli anteeksiantamaton unohdus…
Mulle se puoli koskesta jonka rantaa ei ole pilattu rumilla taloilla
Finlayson (siitä se sitten lähti)
Keskustori ja ympäröivät rakennukset
Pyynikki, näkötorni ja tahdon portaat
Koulukatu
Pispala
Näsinneula
Tessun järvi, mettät, ulkojäät, Juti ja Pate
No, sellaista kosken puolta ei ikäväksemme tästä kaupungista kuitenkaan löydy.
No onhan se länsipuoli paljon kauniimpi. En erityisen rumaa rakennusta muista nyt, toisin kuin ilves vaikka siihenkin jo silmä tottunut.
Sä et varmaan ole vieraillut sitten Lietsussa kertaakaan
Eihän Lietsu ole koskenrannassa. Kieltämättä Lietsu on onnistunut osan lännestä pilaamaan.
Täällähän käy keskustelu yhtä kuumana kuin Turuus: “kummal pual jokke” on oikein tai “toispual jokke” …
Mä tiesin, että tää saa nyt välipäiväksi vähän kuhinaa aikaan
Minä pysyn puolueettomana.
Tästä tulikin mieleeni, ja koska ketjun aihe on, mitä on:
kummalle puolelle kaupunkia Konsulinsaari kuuluu?
Parempi puoli on se missä itse asun. Eli tää toinen puoli.
Mä pelasin aikanaan Tapparan länsi joukkueessa. Idän jätkät oli ihan paskoja.
Eli länsi. Siellä on torikin.
Kovasti näkyy käytettävän ilmaisua Uusi Ilves. Jopa uuden hallituksen jäsenet ja muut silmäätekevät sitä käyttää. Eikä siinä mitään hieno homma, mutta periikö Uusi Ilves vanhan Ilveksen mestaruudet ?
Mestiksessä pelaa EU ja Liigassa pelaa UI …
Missähä vois kokeilla rallicrossia. Tai jotain vastaavaa. Ralliautoo ny kuitenki. Jollai radalla… kesällä vois käydä kokeilee. En jaksa googlata oon laiska ny