Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Windows on aina vähän hankala. USB-tikulta tai DVD:ltä voi boottailla ja etsiä onko tullut levyvirheitä. Tai sitten vain Windowsin repair-toimintoja käyttämään.

Repair tarkoittanee vissiin viamäärityksiä ja korjaustoimenpiteitä. En haluaisi palauttaa tehdasasetuksiin.

Onko aiemmin ollut vastaavia ongelmia? Kuinka vanha läppäri kyseessä? Laite lataukseen ja saattaa jopa herätä.

Muutaman vuoden vanha H Probook 4740s. Ei ole ongelmia ollut. Olen varma että keskeytynyt päivitys aiheuttaa ongelman.

Minä en nyt, anteeksi vaan, ulkoa muista mitä kaikkia vaihtoehtoja siellä on. KVG.

1 tykkäys

Yksi ratkaisu on Windows 8 -asennuslevyltä tai USB-tikulta buuttaaminen Järjestelmän palautustyökaluihin ja sieltä löytyy vaihtoehtoisia korjaustapoja (Huom! Lue eri vaihtoehdot läpi ensin, jotta et hukkaa asennettuja ohjelmia/tallennettuja tiedostoja!):

Järjestelmän palautustyökalut (kohta 5.):

Jos koneen mukana ei ole tullut asennuslevyä, niin täältä ohjeet tekoon:

Jos fyysistä vikaa tullut esim. kiintolevyyn, niin nämäkään ei auta…

1 tykkäys

Noni, Jäämies laittoi ratakiskoa. :slight_smile:

1 tykkäys

Koskas se “vero raja” taas onkaan? Ilmeisesti tapparaan silloin uusi tulokas tulee. Niin ja muutenkin jos joku jaksaa kerrata asiaa että tarkoittaako automaattisesti sitten ulkomaalaista vai voiko olla esim philström joka lähti keikalle sveitsiin?

Ratkaisin ongelman tunti sitten ihan itte. Kiitos vain Jäämies. Sain pelastettua tärkeät tiedostot, kuvat sun muut. Jotain pitää nyt itse lisätä, esim. suosikkisivut, crome oli häipynyt ja jotain sovelluksia. Enköhän saa tämän illan aikana ennalleen.

1 tykkäys

Nyt kun minun läppäri taas pelaa, niin kysynkin teiltä, että jos otan Viaplayn, niin kuinka monella koneella tuota voi käyttää? Esim. jos poika on Jyväskylässä ja minä täällä, voimmeko molemmat käyttää?

Heittäydyin eilen savuttomaksi. Tupakoinnin lopettaneet; kauanko pahimmat himotilat kestävät? :slight_smile:

Ja kuten tavallisesti, niin tämä Urpo vastaa itse kysymykseensä. Lainaus Vialplayn sivuilta:

Voimme ajoittain päättää, millä laitteilla Palvelua voidaan käyttää. Voit rekisteröidä Palvelun käyttöön enintään neljä (4) laitetta sekä hyväksytyn Viasat-boxin, etkä voi vaihtaa enempää kuin yhden (1) rekisteröidyn laitteen 90 päivän ajanjakson sisällä. Laitteet, jotka voidaan tällä hetkellä rekisteröidä, on lueteltu Verkkosivustomme kohdassa ”Tuetut laitteet”. Viaplay ei ole vastuussa mistään laitteesta, jota valmistaa, myy tai operoi muu kuin Viaplay, emmekä myöskään takaa näiden laitteiden toimivuutta tai yhteensopivuutta Palvelun kanssa.

Voit streamata sisältöä samanaikaisesti enintään kahdella rekisteröidyllä laitteella.

Melkein parempi kun ei sano😅 mutta päivä kerrallaan annat mennä niin kyllä se kohta alkaa helpottaan…

@Eki ei tässä iha ekaa kertaa olla pappia kyydissä. Lopetin jo kertaalleen vuonna 2014 ja muistelisin, että ensimmäinen kuukausi oli todella vaikea, toinen helppo ja kolmannesta eteenpäin ei paljoa enää edes ajatellut koko asiaa. Saattoi siis mennä päiviä ilman ajatustakaa röökistä. Noh, sitten joskus oltuani n. 9 kk polttamatta kerran pienessä hiprakassa tuli ostettua uusi aski ja lopputarina o varmaan kaikille tuttu.

Yhtä kaikki muistelisin, että ihan ensimmäiset päivät olivat vaikeimpia. Senhän minä tiedän jo kokemuksesta, että koskaan se “halu” ei täysin katoa.

1 tykkäys

Aivan mahtava päätös, täältä kaikki tsemppi sinne. En oel koskaan polttanut, joten en osaa sanoa. Veikkaisin,että eka kuukausi on rankka. Miten on, harrastatko liikuntaa? Siinä hyvä korvike ja ajatusten tupakanhimosta poisvievä apuväline?

Loppuelämän, just deal with it😄

No eiköhän se pahin riipu aika paljon mutta sen 1-3 kk se ottaa sen jälkeen sen vuoden se muistuttelee tasaiseen mutta kyllä sitten helpottaa jo kovin. Varmasti aina muistuttelee en sitä sano.

Olin tänää sen verran “aivot narikassa illalla” tän nikotiinittomuuteni kanssa että oli aivan pakko käydä vetämässä tuommonen 7 km rullistelu. :smiley: Ja olet oikeassa, se kyllä piti ajatukset pois.

1 tykkäys

Saarela sittenkin Hurriganesin harjoitusleirille:

Jos Tapparaa ei olisi perustettu vaan olisi jatkettu TBK:n nimellä,
tulisiko hallissa kuulutukset myös toisella kotimaisella?:flushed:

2 tykkäystä